Gå til innhold

Gainward fx 5200 ultra ?


Anbefalte innlegg

Kameraten bygde seg en pc for en liten stund siden og i følge han så var det kortet et av de beste du kunne få (Hvor lenge er det siden ? )

 

Han driver og spiller C&C Generals og det spiller hakker litt og video introen er virkelig f**' up. Han kjører på de laveste oppløsningene på spillet.

 

Jeg har mine mistanker om at det kortet er skikkelig ræva for med mitt skjermkort ati radeon 9500 pro så kjører jo spillet så å si knirkfritt på de høyeste oppløsninger.

 

Er det tilfelle at det kortet er det som er flaskehalsen ? Er det så dårlig alså ?

 

Resten av systemet hans Amd xp 2200 , 2 gig ram husker ikke helt hva slag hovedkort han hadde.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det noen gang vært bra til spill ? Eller har det altid vært dårlig. Det værste med kompisen min er at han er så lett og overtale av selgere. Så når han kommer til lan parties og viser stolt frem sitt nyeste kjøp så rister vi andre bare på hode. Han spør aldri de andre eller forhører seg her på forumet først... han bare tar det for god fisk det butikkene sier er bra til spilling.

 

Ole

Lenke til kommentar

ditt 9500pro har sikkert dobbelt så god ytelse som fx5200ultra, det suger shikkerlig............ 9500pro er bedre en 9600pro også, ligger ca på linje med 9600xt.........., hvorfor sa han at fx5200ultra var det beste på markedet?, det koster jo ingenting..........

 

husk, alldri stol på de som står i kassa på butikken, de vill bare tjene penger på deg, ikke gi deg gode råd om hva som er mest for penge osv...... en kammerat av meg skulle bygge seg ny pc, han i kassa sa at han MÅTTE ha 2 cpu-kjølere, altså 2 stk kjøleribber+vifte. dette var på komplett. dette viser bare hvor lite peiling noen av de i kassene har. alltid sprø på forum rundt omkring, det er her man får de beste råda, husk også å lese tester fra det produktet du har tenkt å kjøpe

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Han kjøpte kortet ca mnd før c&c generals kom ut på markedet. Tror ikke kortet var så billig da. Gudane veit hvorfor han kjøpte det, men det var vel en slesk selger som så muligheten til å selge et dyrt dårlig kort til en som ikke viste hva han kjøpte.

Tror jeg fra nå av konfiskerer minibank kortet hans slik at han ikke får kjøpt noen deler før det har vært til diskusjon med meg + hardware forum hehehe.

 

Hmmm noen gode forslag til hvordan jeg skal fortelle han at skjermkortet hans er virkelig søppel, no good , zero nada til spilling.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Det kortet har aldri vært bra til spill. Til og med da det ble lansert sugde det og ble overgått av så og si alle andre kort på markedet. Her har THG gjort en "liten" sammenligning av mange kort, og du ser selv hvordan fx5200 kommer ut..

 

Edit: my bad, feil link.

Endret av jephque
Lenke til kommentar
i følge han så var det kortet et av de beste du kunne få (Hvor lenge er det siden ? )

Det har aldri vært det beste du kunne få. Når det ble lansert var det low end mens fx 5900 var high end.

De som har kjøpt fx 5200 til spilling og ikke bare 128mb utgaven, men betalt ekstra for 256mb utgaven har rett og slett blitt rundlurt.

 

 

På den PC-en er skjermkortet flaskehalsen...

Lenke til kommentar
husk, alldri stol på de som står i kassa på butikken, de vill bare tjene penger på deg

 

Dette er sant men, hvis de vil ha mest mulig penger ut av deg, hvorfor selger de deg da det dårligste og billgste kortet som er på markedet?

Bare for og ødelegge for kjøperen? :angry::thumbdown:

Lenke til kommentar
husk, alldri stol på de som står i kassa på butikken, de vill bare tjene penger på deg

 

Dette er sant men, hvis de vil ha mest mulig penger ut av deg, hvorfor selger de deg da det dårligste og billgste kortet som er på markedet?

Bare for og ødelegge for kjøperen? :angry::thumbdown:

Det eneste de har po lager.. pluss at de ikke klarer og overbevisa ola normann at han mo bruke 2000kr ekstra po et skjemkort siden han spiller en del..

Lenke til kommentar

Ja det er ca den konklusjonen jeg har kommet med, tror jeg skal spørre hvor han kjøpte det skjermkortet, ta meg en tur på butikken og spørre etter et bra grafikk kort til spilling eller noe sånt. Blir litt forbannet når de lurer folk så trill rundt.

Men har hatt en god erfaring med butikk selger da, Computercity, gikk inn i butikken og skulle ha et virkelig low end kort til en kontor pc og kjøpte meg Creative ati radeon 9200 SE. Men i anledningen så spurte jeg selgeren et test spørsmål, om det kortet gikk greit å spille med, men han svarte faktisk at det kortet egner seg ikke til noe særlig spilling i det hele tatt og at han kalte det kortet bare for slow edition hehe. Skulle jeg ha et kort som var greit til spilling så anbefalte han et ati 9600 pro / Xt kort.

 

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Syns det er rart at fx5200ultra er så dårlig - står at kortet har en båndbredde på 10.4Gb/s. Er ikke det det samme som gf4 ti4600 har?

Ja, men så er FX5200 blottet for occlusion culling teknikker (Intellisample).

Men det er likevel et brukbart kort for dem som ikke er særlig kravstore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...