Gå til innhold

Blinklys


Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig sikker på at du ikke skal blinke til venstre. Du skal bare blinke til høyre, og det er når du skal kjøre ut av rundkjøringen.

 

Du KAN bruke blinklys inn i en rundkjøring, og du SKAL bruke blinklys ut av den....

 

Verre er det ikke. Tydeligvis mange som ikke kan dette. Spesielt ille er det når en idiot bruker begge filene i rundkjøringa og gir ****** i å blinke ut.....

 

mvh

Pantera

det er NYE retnings linjer på bruk av rundkjøring ute NÅ .. ca 2-3 mnd Gamle

 

alle bør lese disse

 

det skal blinkes den Veine du skal i rundkjøringen som i et vanlig kryss verre er det faktisk ikke og DVS at skal du "rund" ( ikke til høyre eller rett fram)

skal du du blinke den veien . og det er jo veldig logisk for da viser du ALLE som kommer i mot at du kommer til og krysse deres vei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og bruke blinklys blir en (en god)vane  på lik linje med bruk av bilbelte.

...Det er liksom noe som mangler/er feil hvis man ikke bruker det...

kan ikke si at det er samme ting da

på jobben min så her 5 av våre ca 40-60 busser belte og aller er over 90 mod og di fleste er over 98 . da er det lett og legge seg til en vane med og ikke bruke belte og synes jeg at det er uredferdig at jeg må ut med 750/800Kr for og ikke bruke belte i bilen min på veien hjem . men jeg må ikke betale hvist jeg blir stoppet på jobben . det er jo bare ikke logisk

er jo idioti og ha belte påbud fålk burde bestemme selv og di vil sitte i rulle stol eller dø i en bilulykke

Nei, det er det slettes ikke! Hvis du blir invalid fordi du ikke har brukt bilbelte, så er det ikke bare deg det går ut over! Du kommer til å koste samfunnet millioner; om ikke titalls millioner, i værste tilfelle. De skattekronene kunne Norge brukt på noe anna, dersom vedkommende hadde brukt bilbelte.

 

Det er en grunn til at reglene er sånn!

MEN Hvorfår slipper/trenger jeg ikke og bruke dem på jobb da ???????

det er jo ikke logisk at en regl skal ha untak som det for det er ikke no logisk grunn til at det ikke er påbudt i busser ..

 

og vi liker ikke den reglen som gjør oss ansvarlig for Barn under 15

og den dagen en skolebuss blir stoppet i kontroll og sjåføren får bot på 800*55 blir det rettsak for det er ikke noen som gidder og betale det og det er heller ikke retferdig ..

 

må vell si a det er påbudt og bruke beltet hvist det er der men det er ikke nå krav om og montere belter

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...