Gå til innhold

Salg av Hardware på QXL


Anbefalte innlegg

Jeg får aldri roet meg ned med en pc. For jeg kjøper feks en middel end pc til 6000-8000 tusen kjøper som regel alt nytt untatt Skjemkort for det er så greit å få en bra deal brukt.

 

 

Så når jeg har satt den opp og hatt den en lita stund 2-3 uker legger jeg den ut på salg på QXL for morro skyld

 

Jeg tjener ca 2-3 og til å med 4 tusen VÆR eneste gang. Altså er jo greit men også fustrerende for jeg må jo stresse med å selge dataen hele tia.. å får jo aldri slått meg ned med en.

 

 

 

Og et etikk spørsmål er det slemt og selge på qxl dyrt? jeg lyver ikke i anonsene og kaller ikke en spade for noe annet en spade.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke uetisk.

 

Samfunnet vil lever i bygger nettopp på dette: tilbud og etterspørsel.

 

Hva moralen sier er noe annet, og er induviduellt for hver enkelt(ikke at jeg påstar at du har dårlig moral).

 

Så lenge det ikke er dritt som ikke fungerer 'helt og fullt' og fakta opplysninger, kunne jeg selv ha gjort det.

 

Min moral tilsier at jeg gir pengene tilbake om noen ikke er fornøyd, derfor 'kaster' jeg meg ikke ut i det.

 

Men fritt fram for dem som gidder .....

Lenke til kommentar
Du selger altså klin ny hardware til 50% over prisen du betalte for det?

Snodig at folk ikke sjekker prisene før de kjøper PC'r. Trodde alle gjorde det :p

mange på QXL har lite kunskaper, de kan lite om PC deler og priser på delene..

 

 

Alså er det galt av meg? :dontgetit:

 

Må jo også nevne at de hos meg får en Bedre pc en det de hadde fått på Elkjøp til samma pris.

Lenke til kommentar
Du selger altså klin ny hardware til 50% over prisen du betalte for det?

Snodig at folk ikke sjekker prisene før de kjøper PC'r. Trodde alle gjorde det :p

mange på QXL har lite kunskaper, de kan lite om PC deler og priser på delene..

 

 

Alså er det galt av meg? :dontgetit:

 

Må jo også nevne at de hos meg får en Bedre pc en det de hadde fått på Elkjøp til samma pris.

Det er ikke galt! Hvis folk ikke på forhånd sjekker markedspris på hva de kjøper, så er det egentlig velfortjent at de blir lurt! :yes:

Lenke til kommentar

Elkjøp er helt sjanseløse når de reklamerer for maskinene de selger. Får alle til å tro at Celeron er rått.

 

På en annen side får man med mye programvare til flere tusen kroner (med lisens), og man har minst ett års garanti med telefonsupport. Det er noe som mange kunder vektlegger.

 

At du kan få mer ytelse på din "QXL-PC", er nok ikke usant..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

En ting er at budrunden ender høyere enn innkjøpspris, men å sette minsteprisen langt over varens verdi, mener jeg er uetisk.

 

Ser mange som prøver seg på å selge ting til ALT for høy pris. Dette mener jeg er galt.

 

Sett startpris og minstepris til det minste du vil ha for maskinen, så kan budrunden gjøre at du får mer enn du egentlig ville ha. startpris på 0 og en minstepris som er mye høyere blir bare slitsomt for kjøperen.

 

Dessuten er det liten vits i å få 10 bud som ikke blir gyldige..

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Det er jo klart at det er forskjell på en rekke løse deler fra komplett, og en ferdig oppsatt maskin! Det QXL kjøperne betaler for blir da kompetansen som må til for å velge deler som passer sammen, samt jobben med å bygge maskinen. Så lenge du selger PCer billigere enn det en tilsvarende Elkjøp PC ville kostet (her må en ta med at Elkjøp har andre reklamasjonsordninger, men likevel), synes jeg det virker helt greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

kan vi bare droppe alt qxl snakket her, jeg foretrekker at ingen flere rykter sprer seg frem til sommeren, ettersom jeg selger maskinen før jeg stikker i militæret, vil gjerne få en god pris :p

Lenke til kommentar
Denne tråden kan godt være en bløff :

På QXL.no går 2GHZ-maskiner for 3-5000 Kr , ofte inkl Office XP.

Bud over 6000 er det lite av .

Så vidt jeg kan se ligger alle budene UNDER innkjøpspris .

Jada ! det finnes også tilfeller hvor prisen er lavere enn selvkost.

Men de fleste har OS/Prog. selv så det så....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...