Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er NGT treigt nå?


Anbefalte innlegg

Klart ping har mye å si, i så og si alle online spill, men mest fsp så klart. Jeg har NGT (Oslo) og har en ping midt på treet. Spillet jeg sliter mest med høy ping på er AA, men det er fordi alle offisielle(?) servere er i USA, men det kan vel ikke NGT lastes for da...

 

(OT: Fjernt av AA og kun ha offisielle/leased servere i US. De kunne vel satt opp noen i Europa også. Det er mulig jeg tar feil her altså).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter juletider så har også jeg merket ustabile pinger fra NGT. Er akkurat som beskrevet tidligere, spilller med bra ping (50-70) i 5 til 10 minutter og så får jeg kjempelag i omtrent 10 sekunder, nye gode 5 til 10 minutter, lag osv osv....

Greit nok at ikke NGT har verdens beste ping, men man bør kunne forlange at linja er noenlunde stabil. For de av oss som bruker en del til på online-gaming er dette en nødvendighet. Siden norge ei heller er verdens navle når det gjelder online-gaming (da snakker jeg ikke om cs serverene til vg og telenor) så er det greit med bra ping mot utlandet også...

F.

Lenke til kommentar

Pinger online.no [148.122.161.36] med 32 byte data:

 

Svar fra 148.122.161.36: byte=32 tid=9ms TTL=54

Svar fra 148.122.161.36: byte=32 tid=11ms TTL=54

Svar fra 148.122.161.36: byte=32 tid=9ms TTL=54

Svar fra 148.122.161.36: byte=32 tid=11ms TTL=54

 

Ping-statistikker for 148.122.161.36:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 9ms, maksimum = 11ms, gjennomsnittlig = 10ms

 

NGT Bravo her.

 

Som jeg har sagt en milliard ganger før. Det kommer ann på linja di fra sentralen til deg.......Og husk at du vil antagelisvis få samme kobber uansett ISP..

Lenke til kommentar

Nå er det sirup her også.

Pinging www.broadpark.no [217.13.4.66] with 32 bytes of data:

 

Reply from 217.13.4.66: bytes=32 time=477ms TTL=123

Reply from 217.13.4.66: bytes=32 time=585ms TTL=123

Reply from 217.13.4.66: bytes=32 time=497ms TTL=123

Reply from 217.13.4.66: bytes=32 time=521ms TTL=123

 

Ping statistics for 217.13.4.66:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 477ms, Maximum = 585ms, Average = 520ms

 

 

Pinging www.vg.no [193.69.165.20] with 32 bytes of data:

 

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=289ms TTL=245

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=390ms TTL=245

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=385ms TTL=245

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=394ms TTL=245

 

Ping statistics for 193.69.165.20:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 289ms, Maximum = 394ms, Average = 364ms

 

Dette merket jeg for et par timer siden mens jeg spilte CS på NGTs egen server. Plutselig lå pingen jevnt på ~120.

 

NGT Bravo i Åsane, Bergen btw.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
gidder rett og slett ikke skrive mer om dette da jeg kommer til å bli bombardert med stygge meldinger fra 14tisser rundt om på forumet.

Sett fra en annen side så er det kun CS spillende fjortiser som bryr seg om pingen er 30 eller 70 ;)

Viser vel hvor lite du egentlig vet, jeg spiller ikke cs men et annet spill i en clan, og de aller fleste er godt over 20, noen over 30 også. Faktisk kjenner jeg ingen spillere under 16 år..

Hehe, ser for meg faren min sittende fremfor pc'en, sammens med ti andre... Tar meg tida til å si, hehe.. :green:

 

Og Anders Leipsland, du har rett!

Lenke til kommentar

Men hvis dere er så opptatt av å ha lav ping burde dere skifte til Catch. Dem har veldig gode pingtider. En kamerat av meg har 8 mbit-linja deres og han kan laste ned en hel masse på flere PCer samtidig som han spiller på internett og likevel ha veldig bra ping. (Vet ikke noen faktiske tall men..)

Lenke til kommentar
Men hvis dere er så opptatt av å ha lav ping burde dere skifte til Catch. Dem har veldig gode pingtider. En kamerat av meg har 8 mbit-linja deres og han kan laste ned en hel masse på flere PCer samtidig som han spiller på internett og likevel ha veldig bra ping. (Vet ikke noen faktiske tall men..)

Snart Richie !!! Meget snart !! Gleder meg til catch.. Synd de er såpass dyre. Foresten leverer catch adsl med et modem eller ruter? Må du logge deg på internett ala Telenor eller kjører du rett på nett når du booter maskinen? Er det firewall i ruteren ( hvist det er en ruter som følger med ) Regner ellers med at du har muligheten for å kjøre servere osv uten noe form for restriksjoner.

Lenke til kommentar
Sett fra en annen side så er det kun CS spillende fjortiser som bryr seg om pingen er 30 eller 70 ;)

Fanteri. Da jeg var fjorten brydde jeg meg overhodet ikke om forsinkelse.

 

---------

 

Opplever forøvrig tilsvarende problem som flere her har nevnt; nemlig et ping-hopp fra under 100 til 1000-1500 (sannsynligvis langt mer, men det som registreres av nettgrafen) i ny og ne... Om dette kun gjelder ved spilling mot utenlandske servere kan jeg ikke erindre. Vi snakker her CS, og dette foregår i Bergen, 150 meter fra sentralen...

 

Begynte vel i Januar/Februar skifte, om jeg ikke tar helt feil var det etter at NGT (muligens alle ISPer i Norge) hadde mistet forbindelsen med alt utenfor Norge.

 

 

EDIT: Har NGT som ISP...

Endret av dr_down
Lenke til kommentar
Men hvis dere er så opptatt av å ha lav ping burde dere skifte til Catch. Dem har veldig gode pingtider. En kamerat av meg har 8 mbit-linja deres og han kan laste ned en hel masse på flere PCer samtidig som han spiller på internett og likevel ha veldig bra ping. (Vet ikke noen faktiske tall men..)

Snart Richie !!! Meget snart !! Gleder meg til catch.. Synd de er såpass dyre. Foresten leverer catch adsl med et modem eller ruter? Må du logge deg på internett ala Telenor eller kjører du rett på nett når du booter maskinen? Er det firewall i ruteren ( hvist det er en ruter som følger med ) Regner ellers med at du har muligheten for å kjøre servere osv uten noe form for restriksjoner.

Dette står under Catch ADSL Internet Access Privat:

* Ingen graving ettersom ADSL benytter den eksisterende telefonlinjen

* Ingen passord eller brukernavn for tilkobling (PPP)

* Mulighet for å kunne se på video i DVD kvalitet og lytte på musikk i CD-kvalitet

* Tilgang til flere tusen radiokanaler spredd over hele verden

* Prisgunstig bredbåndsalternativ

* Mulighet for å kunne koble til flere brukere

* Markedets mest stabile bredbåndsprodukt

* Alltid på nett til en fast pris

Og under Catch Privat står det:

Kampanjepriser - til 19. april 2004!

* Fast IP-adresse

* Fri bruk og lynraske linjer

* Modem fritt levert av Catch

Med andre ord: Du må ikke logge deg på internett ala Telenor, men du kjører rett på nett når du booter maskinen. Og det følger med modem, ikke router.

Lenke til kommentar

Thx Richie.. Her er noen ip for de som vil pinge med Nextgentel, viser hvor sucky linjen er. Dere i Oslo vil nok sannsyneligvis pinge litt bedre en oss på vestlandet.

 

Østerrike: 80.78.226.12 ! Mitt resultat: Average = 69ms

Tyskland: 213.202.204.193 Mitt resultat: Average = 59ms

UK : 212.42.10.139 Mitt resultat: Average = 70ms

NL : 195.121.7.193 Mitt resultat: Avrage = 50

Sverige: 130.243.8.18 Mitt resultat: Average = 68ms

 

De som har litt peiling vet at pingen ingame i de aller fleste games er ca 15-20 over dos pingen, sender tross alt bare 32 bytes. Merker at pingen til Sverige er blitt bedre, bra av nextgentel det. Men ellers så holder ikke dette for spilling på høyt nivå.

Endret av Sicho
Lenke til kommentar

Jeg har Telenor's 704/128 akkurat nå (får NGT 1500/512 om ei uke) og jeg får:

 

Østerrike: 80.78.226.12 ! Mitt resultat: Average = 74ms

Tyskland: 213.202.204.193 Mitt resultat: Average = 54ms

UK : 212.42.10.139 Mitt resultat: Average = 70ms

NL : 195.121.7.193 Mitt resultat: Avrage = 43ms

Sverige: 130.243.8.18 Mitt resultat: Average = 40ms

 

Og jeg som trudde at telenor sugde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...