Gå til innhold

skrekk spill til pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husker phantasmagoria serien på barneskolen... stygg sak.

 

Det kom ut et fps-spill rundt på samme tid som phantasmagoria 2. Husker ikke hva det het, men det var skumle saker. Man loka rundt i et gammelt hus og drepte ting (som seg hør og bør.) Tror detta var ganske anerkjent på den tida, og jeg vil absolutt anbefale det, hvis vi først er inne på litt eldre spill.

 

edit: for å hjelpe folk å identisifere spillet, kan jeg legge til at pentium 200 mmx var top og the line på denne tiden. tror det var rett før/etter pentium pro kom. Da er det bare et år å pløye seg gjennom :)

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar
Det kom ut et fps-spill rundt på samme tid som phantasmagoria 2. Husker ikke hva det het, men det var skumle saker. Man loka rundt i et gammelt hus og drepte ting (som seg hør og bør.) Tror detta var ganske anerkjent på den tida, og jeg vil absolutt anbefale det, hvis vi først er inne på litt eldre spill.

Tror jeg vet hva du snakker om her. Har et fps-spill som ligner det du referer til. Det het "Realms of the haunting" og er skumleste spillet som noensinne er laget.

Det var et meget sært konsept hvor du skulle utforske et gammelt hus som du hadde arvet etter faren/bestefaren (husker ikke helt) din. Etterhvert som du gikk videre i spillet så åpnet det seg nye dører i huset og du befant deg plutselig i et sted tilsvarende hel/inferno/der gammel-eirik bor. Jeg anbefaler dette spillet på det sterkeste. 8 timer med film er det også.

 

I tillegg må jeg nevne "System Shock 2". Skikkelig skummelt spill, nærmest guffent. Å spille i 30 min med 3 hp ødelegger sinnet til en liten stakkar... huff huff... "MÅ reparere, reparere!" :p

 

edit: er hel-vete også et banneord nå da?

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Og minesveiper!

Det er bare ei mine igjen, og det er ikke mulig å regne ut hvor den ligger. Livet ditt henger i en tynn tråd. Hvem skal du velge? Pulsen er på 160, svetten driver fra panna. Du er bare ett klikk unna den dommedag og fatal katastrofe...

 

Kjempeskummelt!

:scared::cry::laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...