Gå til innhold

Boksåpner á la Overklokking.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ja hvorfor ikke, skulle vært gøy å prøve :w00t:

 

Har vel ikke sett en annen måte å bruke drillen på siden gutta i XL brukte den til å spinne juletreet rundt seg selv, eller noe sånt. Pynten fløy veggimellom (går det ann å skrive det i et ord? eller er det tre?)

 

Skulle nesten tro at gutta på ok.no har sitti litt lenge og tvinget tommeltotter :p

Lenke til kommentar
Har dere ikke noe mer konstruktivt å bidra med enn å syte og klage over at vi legger ut en artikkel som for det første er ment for å gi et lite smil i hverdagen, for det andre tok maks 2-3 timer å skrive og for det tredje er utført på eget initiativ - ja, da kan dere heller holde kjeften. Det er sånt som dette som gjør det så U T R O L I G motiverende å legge ut artikler. Makan til humørløse sutreunger skal man visst lete lenge etter! I stedet for å syte over lav aktivitet, forsøk å bidra med noe selv. I motsatt fall har dere ikke akkurat så mye dere skulle ha sagt.

 

Så: Liker dere ikke at vi forsøker å bidra med litt godt humør, klarer vi oss FINT uten dere. I alle fall i denne tråden - for her er det farlig nært opp til trolling.

 

Og til de som likte dette: Vi kommer fortsatt til å legge ut slike morrosaker en skjelden gang. Litt moro skal man tross alt ha det.

Hva med å heller ta hintet? Dere driver en kommersiell side. Prøv å se disse reaksjonene opp mot en sammenheng.

 

Du kan bli så forbanna du vil, men de representerer majoriteten etterhvert. Vi er deres "kunder", og du kan jatte så mye du enn vil om at siden er gratis. Skal kanskje nettavisen.no si det samme hele tiden?

-Buuuhuu; det er jo gratis, så vi kan jo bare drite i dere for dere betaler ikke noe direkte i kroner og øre for å lese dette. gjør noe sjøl, det kommer snart, det kom visst ikke likevel pga noen av de som jobber for oss er studenter, slutt å syyyyt. :thumbdown:

 

Ser forresten at du har byttet nicket ditt til EC nå yummy. Yummy navnet begynte jo etterhvert å bli ganske så "belastet", eller hva? Så vi prøver nok en gang å "starte på nytt" og gjemme oss unna gamle synder?

 

Og, uttalelsen; -Gjør noe sjøl! Hva i alle dager for uprofesjonell holdning er det? Hvis du ønsker at andre skal gjøre jobben for deg ja da får du se å la andre ta del i inntektene her på siden også. På denne måten hadde nok flere blitt motivert til å skrive artikler, og vi hadde fått et helt annet opplegg en det som er nå. Vil i denne sammenheng uttrykke min respekt til frivillige medarbeidere og understreke at kritikken ikke gjelder dem.

Det er faktisk VI brukere som har bygd opp miljøet rundt denne siden. Du har bare overtatt ansvaret, og det er ingen hemmelighet at dine veivalg i denne tiden er omdiskutert.

 

Og om du synes det gjør jobben så "ufattelig lite motiverende", ja, så foreslår jeg du finner deg en annen jobb og lar en annen overta ansvaret her på overklokking.no, slik du engang overtok ansvaret fra noen andre.

 

Du kan fortsette å true med banning og det ene med det andre, og moderere med de som våger å stå fram å si sin mening (selv om den faller deg tungt for brystet) så mye du vil. Før eller siden nytter det bare ikke lengre. Du faller sikkert for fristelsen for å moderere eller banne meg nå. Javel, so be Happy it. Jeg er lei nå. Fed up med denne æresfrykten vi liksom skal ha for å kunne framlegge våre klager basert på faktiske forhold her på siden. Er lei av den patetiske måten du hele tiden skyver dine egne feil (som du faktisk begår) under teppet på ved moderering og annen "kosmetikk" rundtom i forumet. Og hvis du er den feigingen jeg tror og banner meg; ja da banner du meg fra ok.no, og bare det. Dette har ikke NOE med hw.no å gjøre og jeg håper indelig at du innser at dette evt. vil framstå som en hevnaksjon heller enn en saklig reaksjon.

 

OG FOR ALLE SOM IKKE MÅTTE HA FÅTT DETTE MED SEG ENNÅ. DETTE ER EN KOMMERSIELL SIDE OG YUMMY LEVER PÅ INNTEKTENE.

 

Så er vi kvitt de vanlige uvitende sympatisørene som dukker opp hver gang det klages over noe.

 

Eneste som holder denne siten igang er den glimrende innsatsen folka her gjør på forumet for hverandre (ja, der har du "gjøre-noe-sjøl" delen din). Inntektene går fortsatt til dere. Med de siste tids (års) hendelser, eller rettere sagt mangelen på de, er det ikke rart folk reagerer sterkere og sterkere så lenge det ikke gjøres noe. Eneste løsning jeg ser for meg, er at vi får flytte aktiviteten til et annet forum. Jeg foreslår ocshoot. Et mye mer harmonisk og triveligere miljø der inne, og kompetansen sikrer at postene etter artiklene som postes inneholder annet enn pepper på grunn av mangler som går igjen gang på gang. Så får vi heller la folk her prestere noe før de får kundene tilbake. Jeg føler at ok.no har godt av konkurranse, og det uteblir KUN pga de har en tett oppkobling mot hw.no nettverket og dermed et veldig "synlig" navn. Og dette fører igjen til forumaktivitet.

 

Få se nå at du klarer dette yummy. Klarer litt kritikk uten å moderere med en eller annen teit unnskyldning som grunnlag. Det har skjedd en gang for mye før. På tide å ta konsekvensene av egne handlinger. Du har et harmonibilde der "alle skal være venner og ingen krig" og alt skal danse på dine roser, og hvis noen kritiserer deg, banner du og avstraffer i verste diktatorånd. Men det er som med alt annet her i verden; overser man og utsetter problemene til siste liten blir det mye drit til slutt.

 

"/Insomniac out"

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
[snip]

 

Du kan bli så forbanna du vil, men de representerer majoriteten etterhvert. Vi er deres "kunder", og du kan jatte så mye du enn vil om at siden er gratis. Skal kanskje nettavisen.no si det samme hele tiden?

-Buuuhuu; det er jo gratis, så vi kan jo bare drite i dere for dere betaler ikke noe direkte i kroner og øre for å lese dette. gjør noe sjøl, det kommer snart, det kom visst ikke likevel pga noen av de som jobber for oss er studenter, slutt å syyyyt. :thumbdown:

 

[snip]

 

OG FOR ALLE SOM IKKE MÅTTE HA FÅTT DETTE MED SEG ENNÅ. DETTE ER EN KOMMERSIELL SIDE OG YUMMY LEVER PÅ INNTEKTENE.

 

Så er vi kvitt de vanlige uvitende sympatisørene som dukker opp hver gang det klages over noe.

Kall meg hva du vil, en rævslikker, en uvitende tulling, en person fylt av frykt for å bli bannet (oh the horror), eller kanskje bare en autoritetstro rævedilter men jeg mener fremdeles at det er greit å ha noen form for krav, ja, og fremme disse på en skikkelig måte. Du kan, om du vil, komme trekkende med det at "de driver en kommersiell side og Yummy lever av det". La meg da spørre deg, hva tror du de tjener penger på? Overklokke ting? Trass i sidens navn så er ikke dette det en tjener mest penger på, men det er å drive omtaler av kjølere og slikt. Ting som de andre igjen har en kommersiell verdi. Dette kan nemlig selges videre, og det kan høstes en god del penger på kjøp og salg av dette. Det er DERFOR de gidder å legge inn annonser på overklokking.no. Et hovedkort bytter man langt mere sjelden, selv om det kanskje er et hakk bedre å overklokke med. For min egen del har jeg vært igjennom 4-5 kjølere av forskjellige grunner, og eneste grunnen til at jeg nå sitter på et annet hovedkort enn det jeg hadde er at gamle mitt tok kvelden.

 

La oss nå se på det som en jobb, og se på reglene for en jobb. Jeg f.eks. er en laborant. Jeg er innleid til en bedrift fra en annen bedrift. Slutter jeg å gjøre jobben min, så er det min egen grav jeg graver, siden jeg da ikke kan forvente annet enn et tupp i ræven og på hodet ut i snøen med meg.

 

Det samme gjelder forsåvidt det overklokking.no teamet også gjør, men det vakre er at en faktisk kan LA VÆRE å komme innom siden, på den måten har en en veldig liten mulighet for å påvirke noe som helst. Det samme gjelder nettavisen. Så kan du evt holde deg på forumet (selv om det er mange ufine mennesker som også holder seg til dette.) eller la være. Det er ikke verre. Det samme gjelder nettavisen eksempelet ditt, da slutter man å lese det. Problem solved. Som sagt er jeg litt outsider når det gjelder overklokking, jeg synes det er interessant å lese om, men gjør ikke på slikt selv. Nå, la oss vende tilbake til nettavisen. Om det ved et unikt tilfelle skulle vært en dag der det ikke var noen som drepte noen, og alle slappet av. Da hadde de ikke hatt noe å skrive om, og måtte ha tydd til andre ting, som f.eks. "hvordan bli slankere på 10 dager", ting som egentlig hører til "Hjemmet" eller "Allers" eller lignende. På samme måte er det, såvidt jeg forstår, ikke så mange nyheter på OVERKLOKKING fronten, og da er det begrenset hva en kan gjøre, er det ikke?

Lenke til kommentar

Ærlig talt, Insomniac ! Hvis ikke du klarer å leve uten å herse med folk

og fe så finn deg en annen plass her i livet....

Tror ikke det er så mange her i forum som står på din side og vil

savne deg om/når du "utgår på dato"

 

HW.no/med søstersider er ET TILBUD til folket, ikke et krav......

De som drifter selskapene bak kulissene har LOV TIL Å TJENE PENGER

for å forsørge seg selv og sin familie akkurat som vi alle andre.

 

Jeg faktisk vil anbefalle at du tar en "pause" fra forum og

kommer tilbake når du har forstått/sett mening med livet.....

 

No bad feelings men nok er nok også for meg !

 

Ps. send PM hvis du lurer på noe..............................................................

Lenke til kommentar

Insomniac: Jeg gidder rett og slett ikke å svare deg på det du spør om ettersom du ikke klarer å holde deg på matta. Foreslår derfor at du heller holder deg på Ocshoot sitt diskusjonsforum. Der har du i det minste mulighet til å spre edder og galle om meg og andre i dette nettverket, og du har samtidig med deg en del skrullinger som nok vil bifalle deg i stort monn (og sikkert mange som er lei av den slags tøv). Det dumme med det er at forumet til Ocshoot.no ikke akkurat får et bedre ry og rykte - men det får bli opp til ledelsen derover å ordne opp i, noe jeg antar at de er i stand til.

 

Denne artikkelen samt den forrige i samme sjanger, var meget omdiskutert. Ikke alle forstår humoren som ligger til grunn for dette, og er VELDIG flinke til å uttrykke det. Videre antas det tydeligvis at denne type artikler går ut over det andre arbeidet som utføres av oss. Til det kan jeg bare opplyse om at denne siste aritkkelen var noe Terje Bolling hadde klart på en time eller to. Han hadde heller ikke status som produkt-tester, og har hatt en svært lav profil siden han sluttet som redaktør.

 

At det har vært lite aktivitet i det siste har over, under og ved siden av hodet intet å gjøre med at vi publiserte denne ENE artikkelen.

 

Og nå har jeg gjentatt meg selv så mange ganger at det er en gru.

 

Insomniac: dersom du ønsker å fortsette å krangle, foreslår jeg at du gjør det i tråden som ble opprettet for å diskutere valget om å publisere slike artikler. Denne tråden ER KUN FOR Å DISKUTERE SELVE ARTIKKELEN, IKKE HVORVIDT DEN SKULLE VÆRT PUBBA ELLER IKKE!!!!

 

Så skal jeg ikke banne Insomniac for å bryte med følgende retningslinjer (Selv om jeg er i min fulle rett til det) ettersom det da vil trigge enda mere drittkasting om meg spesielt og Overklokking.no generelt hos Ocshoot:

 

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse.

 

Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat kan skje andre steder.

 

Respekter dine moderatorer. (...) Hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med våre faste lesere, men vi i Overklokking.no er i alle fall GRUNDIG lei av å bli kritisert og hetset for alt vi gjør. Kritikk mottas alltid dersom den er framlagt på en noenlunde folkelig måte, men alt annet kan man spare oss for.

Lenke til kommentar

Merk: når jeg skriver "fra Ocshoot" e.l., mener jeg altså IKKE hele gjengen derover - jeg sikter til de som på død og liv må hetse meg, Overklokking.no og HW-nettverket ved enhver anledning. At moderatorene på diskuter.no tillater at slike individer får utfolde seg får bli deres sak. Alt jeg kan si er at her på forumet tillater vi IKKE den slags.

 

Dette for å gjøre det 100% klart hva jeg faktisk mener.

Lenke til kommentar

jeg skrev ingenting om denne artikkelen. jeg skrev bare at du må forstå hva som utløser frustrasjonen og se det oppmot en sammenheng. jeg føler meg ganske så sikker på at ingen av disse reaksjonene hadde kommet hvis det ikke var for det latterlig lave produksjonsnivået ellers. jeg ville bare at du skulle forstå dette, og ikke tro at disse som klager nå bare er "humørløse syteunger" som gjør det for å klage for klagens skyld. det var nemlig slik det framgikk av inlegget ditt. hvis du setter deg litt i de aktuelle lesernes posisjon klarer du kanskje selv å forstå litt av frustrasjonen?

 

og JA, jeg har hørt at dette var en liten biartikkel av en dude som ikke er i redaksjonen engang, og ikke noe som har "tatt" ressurser fra eventuelle andre prosjekt. men du må skjønne at det kommer likevel til å framstå som en del i helhetsproduksjonen til ok.no, og da kan slike spontanreaksjoner oppstå.

Lenke til kommentar

Vi fortsetter diskusjonen rundt dette her:

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=215878

 

Har dere noe å si om ARTIKKELENS INNHOLD, kan dere poste det her - på samme måte som alle andre artikler. Innlegg som kommer etter dette som ikke kvalifiserer til diskusjon rundt artikkelens innhold vil bli slettet fra denne tråden. Gjentatte brudd vil medføre at retningslinjenes bestemmelser tas i bruk.

Lenke til kommentar
Du kan bli så forbanna du vil, men de representerer majoriteten etterhvert.

Majoritet... :dontgetit:

Tror kanskje du overvurderer deg selv og dine likesinnedes posisjon.

 

Etter hva jeg kan se,er du og dine,bare en ynkelig minoritet. :green:

majoriteten synes produksjonsnivået er altfor lavt. det framgår av ganske mange poster her inne. du kan gjerne utfordre meg på det, men da tror jeg du taper. tingen er at de også tror denne siden er drevet på frivillig basis av folk som ikke tjener penger. derfor finner de seg ukritisk i at siden lever pga forumet vi lager. da synes jeg som nevnt det er bedre å flytte aktiviteten til et annet forum der admins/sideeiere produserer kvalitetsartikler. som sagt ocshoot FOR EKSEMPEL

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Hvilken majoritet ? hvis det hadde vært majoritet på din side så

hadde du sett resultater allerede nå.......*ingen hjemme ?*

 

Syns du prøver å provosere mest mulig i denne tråden for å få

folk til å svare og få seg en advarsel av mod. eller admin.......

 

Da kan jeg bare si en ting til deg, mod./admin er ikke så dumme her i huset !

 

mvh

jarmo

Lenke til kommentar

Insomiac:

Du har desverre heilt rett, men å prøve å påpeike dette på den måten du har gjort no har ingenting for seg. Du kan like gjerne drikke deg full på byen, gå bort til ein politimann og sei til han at du betaler skatt og dermed lønna hans. Då får du ein advarsel, sjøl om du egentlig ikkje har gjort noko galt.

 

Når det gjeld lavt nivå så er det et faktum og ikkje noko som er diskuterbart.

Lenke til kommentar

 

QUOTE (yummy @ 05/03/2004 : 18:40)

Det er sånt som dette som gjør det så U T R O L I G motiverende å legge ut artikler 

 

 

"synnsykt bra!!! når kommer neste test?  gleder meg!!!"

 

edit: foresten: jeg er mer intresert i å se dere skrive et par setninger om deres siste fsb økning

 

Dette innlegget har blitt redigert av sINNsRO, 05/03/2004 : 18:58

 

Trur Lars har noe på lager til mandagen.

 

 

____________________________________

 

Daglig leder ved Overklokking.no

Er det ikke overklokket, er det ikke godt nok! :)

 

 

Ser at jeg ikke fikk til quotinga som jeg ville men skitt au...

Det jeg lurte på er hvilken mandag det menes? Ser i fra kalenderen at det er ca 52 mandager i året, bare lurte på hvilken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...