Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hello...

Kan en del om Hacking...

 

...har gjort det en del..

har lest meningene dine om hacking, og skjønt hva du er ute etter..

 

dette er garantert hva du er ute etter zeliner:

 

"Let Me Rule" (LMR)

eller

"SUB7"

 

dette er programmer som du kan gjøre det meste med...

LMR fungerer over LAN,

Sub 7 har jeg ikke testa, men tror det skal fungere over nettet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hello...

Kan en del om Hacking...

 

...har gjort det en del..

har lest meningene dine om hacking, og skjønt hva du er ute etter..

 

dette er garantert hva du er ute etter zeliner:

 

"Let Me Rule" (LMR)

eller

"SUB7"

 

dette er programmer som du kan gjøre det meste med...

LMR fungerer over LAN,

Sub 7 har jeg ikke testa, men tror det skal fungere over nettet...

Det er ikke hacking (eller cracking for den del), det er script-kiddie :p

Og uansett, så er det sånne ting rettningslinjene sier at du ikke skal nevne.

Endret av GNUfan
Lenke til kommentar
hello...

Kan en del om Hacking...

 

...har gjort det en del..

har lest meningene dine om hacking, og skjønt hva du er ute etter..

 

dette er garantert hva du er ute etter zeliner:

 

"Let Me Rule" (LMR)

eller

"SUB7"

 

dette er programmer som du kan gjøre det meste med...

LMR fungerer over LAN,

Sub 7 har jeg ikke testa, men tror det skal fungere over nettet...

Jo takker takker

Ser jo litt kult ut sånn men jeg lurte egentlig bare på åssen sånn fungerte, skal ikke lage, eller laste ned eller bruke, men takk alikevel :p

Endret av zirener
Lenke til kommentar

De er basert på at du har en server som du installerer hos den du skal "hacke" .. og at du som "hacker" kjører klienten.

 

Når du først har fått installert en server (noe som går ut på å lure personen og si at det er et spill i den .exe'en, eller lage en trojansk hest ellernoe) hos den du skal "hacke" er det under Windows lett å gjøre hva som helst, siden stuff ofte kjører under "root"/"admin" (teit) .. og..sånnt.

 

Dette er strengt tatt ikke hacking/cracking i mine øyne. Hacking/Cracking/whatever går ut på å finne buffer overflows f.eks i allerede eksisterende programvare som kjører. Feks rpc-serveren under Win32 som du sikkert fikk med deg for litt siden at hadde en svakhet som ble utnyttet av blaster-ormen.

 

Socketprogrammering: søk på "beej socket" @ google. Resten, eller alt du trenger å vite rundt Win32, finner du på MSDN.

Endret av søppel
Lenke til kommentar
De er basert på at du har en server som du installerer hos den du skal "hacke" .. og at du som "hacker" kjører klienten.

 

Når du først har fått installert en server (noe som går ut på å lure personen og si at det er et spill i den .exe'en, eller lage en trojansk hest ellernoe) hos den du skal "hacke" er det under Windows lett å gjøre hva som helst, siden stuff ofte kjører under "root"/"admin" (teit) .. og..sånnt.

 

Dette er strengt tatt ikke hacking/cracking i mine øyne. Hacking/Cracking/whatever går ut på å finne buffer overflows f.eks i allerede eksisterende programvare som kjører. Feks rpc-serveren under Win32 som du sikkert fikk med deg for litt siden at hadde en svakhet som ble utnyttet av blaster-ormen.

 

Socketprogrammering: søk på "beej socket" @ google.

Tusen takk, det var dette jeg var ute etter :thumbs::D

Hacking/cracking har ikke så peil på det der :blush:

Lenke til kommentar

utrolig nok så finnes det faktisk et program som kan "hacke" for deg.

 

Det heter essential nettools 3.

 

Metoden som brukes der er "hacking" gjennom netBIOS.

 

Men dette forutsetter at IP-en du vil hacke har åpnet for deling av filer og skrivere.

 

Du kan jo begynne å lese litt om netbios.

 

Mvh.

Erik

 

Ps. Jeg var en liten nyskjerrig gutt selv engang:)

Lenke til kommentar

Les litt rundt på security boards etc, og se gjennom en del exploits. Men, lær deg C eller C++ først. btw, det er ulovelig å hacke andre enn deg selv. Tror det er _litt_ kjipt å bli tatt, og i og med at du ser ut til å være ny innenfor data-sikkerhet vil det ikke være vanslkig å spore deg opp :S ( just as a warning ;) )

Lenke til kommentar
Les litt rundt på security boards etc, og se gjennom en del exploits. Men, lær deg C eller C++ først. btw, det er ulovelig å hacke andre enn deg selv. Tror det er _litt_ kjipt å bli tatt, og i og med at du ser ut til å være ny innenfor data-sikkerhet vil det ikke være vanslkig å spore deg opp :S ( just as a warning ;) )

Jo takker for dette :p Tror heller ikke det ville være så vanskelig å spore meg hvis jeg begynte med hacking :ermm:;):p

Lenke til kommentar
hello...

Kan en del om Hacking...

 

...har gjort det en del..

har lest meningene dine om hacking, og skjønt hva du er ute etter..

 

hello...

er det bare jeg ... som synes dette inlegget var.. morsomt...

"jeg er... en hacker..."

 

Hehe, ser for meg en kar med litt rusten stemme som sitter i en mørkt rom, og er veldig selektiv med hvor mye han kan si :)

Tviler ikke på at fyren kan sin hacking, det var bare at han satte meg i en herlig sinnsstemning da jeg leste det: "her foregår det noe mystiskt", liksom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hmm.. Det her er jaggu noe av det dummeste jeg både har sett og lest.

Dere prater om hackere og slikt men vet egentlig ikke hva dere snakker om.

Her har vi en idiot som skryter av at han er hacker og en newbe som skal lære det. Har bare en ting å si til dere, KUTT UT OG VOKS OPP !!! er dere helt seriøst mente på at dere finner de riktige svar her ???

utenom å si for mye om dette så krever dette jævligt med lesing og studering, du finner ikke de svarene du egentlig leter etter på slike forum som dette.

Jeg foreslår for deg newbe at du heller konsentrerer deg om å lære mest muligt om computing og operativsystemer før du i det hele tatt bør spøre om sånt !! dette er ikke noe man lærer på en dag eller to og det finnes ikke noe som heter lett !!

 

Og til deg som kaller seg en hacker ! du er en skam for hele "the dark world"

jeg foreslår at du heller tar fram bade ballen din og tar en tur på stranden eller noe. Du av alle burde vite at man IKKE opplyser slikt til hver og en og en annen ting er at du opplyser om programmer som er for barne rumper og egentlig tilhører søpple kassa. DU BER IKKE EN NEWBE OM Å BRUKE SUB7 !! og en annen ting er at programering er tids krevende og er mest for de erfarne brukere, du skal vite hva du driver med ! det er ikke bare til å lage et hacke program og tro du eier verden.

 

et lite tips til alle.

 

Les mye og lær av det !!

og ikke stol på noen, ha troen på deg selv !!

 

" the true darknes is not wat you see, but wat you feel when its happenig to you "

Lenke til kommentar

og en ting til er at det er straffbart det du holder på med :angry: .bare for å nevne det. du vet de some hacka seg inn på valve :angry: ,de er de mest forhate personene blant de som lager spill :thumbs: .mye jobb for å ta dem men valve har folk på det :thumbup: .bare et tips.hvis du abselutt skal hacke ikke ødeleg noe.for det er jævlig kjipt. :scared:

Lenke til kommentar

Vel, jeg ville er veldig interrisert i å lære om "hacking", eller innbrydd på andres maskiner, men det jeg ville å tjent mest på denne kunnskapen ville vært at jeg da selv ville kunnet forstå og dermed ha hatt det lettere for å selv forsvart meg mot "innbrudd", kan jo bare bruke programmer som zonealarm til det da, men det virker jo spennende å vite mye om nettverk.

 

Dette med hacking er blitt en hype, spesielt etter filmer som hacking og æreværdige Matrix... Det at han fyren her ikke visste hva en trojan var for noe, er for meg skremmende! Da dette er grunnleggende viten i å kunne beskytte seg mot et innbrudd.

 

På skolen vår har vi fått utdelt bærbare pc'er og bruker trådløst nettverk til å surfe på en delt 3mb bredbåndslinje, men mange av disse personene aner jo såvidt hva notepad er for noe, så maskinene deres florerer av morsomme programmer som bruker hele linja til skola, slik at bredbånd går med 1.5kb DL!!! ILLE :no::thumbdown::mad: så jeg ville gjerne å visst hvordan jeg kunne brøti meg inn på disse maskinene og laget herk for dem, slik at jeg, og de andre på skola kunne brukt det nettet der til hva det er ment til å brukes for, å surfe etter informasjon, og ikke laste ned møkkamusikk på DC++ :mad:

 

JAJA, når han ikke vet hva trojan er engang, da.. er det ikke mye håp...

men alle kuer har jo vært kalv engang :hmm:

Lenke til kommentar

Det er ingen som har nevnt noe om at de skal lage et hacke program eller skal lære å hacke.

Jeg(trådstarter) spurte om noen viste noe om hva som skulle til for å "hacke", ikke noe kodeeksempel eller noe sånt

 

De er basert på at du har en server som du installerer hos den du skal "hacke" .. og at du som "hacker" kjører klienten.

 

Når du først har fått installert en server (noe som går ut på å lure personen og si at det er et spill i den .exe'en, eller lage en trojansk hest ellernoe) hos den du skal "hacke" er det under Windows lett å gjøre hva som helst, siden stuff ofte kjører under "root"/"admin" (teit) .. og..sånnt.

 

Dette er strengt tatt ikke hacking/cracking i mine øyne. Hacking/Cracking/whatever går ut på å finne buffer overflows f.eks i allerede eksisterende programvare som kjører. Feks rpc-serveren under Win32 som du sikkert fikk med deg for litt siden at hadde en svakhet som ble utnyttet av blaster-ormen.

 

Socketprogrammering: søk på "beej socket" @ google. Resten, eller alt du trenger å vite rundt Win32, finner du på MSDN.

^

Her var det jeg lette etter

hmm.. Det her er jaggu noe av det dummeste jeg både har sett og lest.

Dere prater om hackere og slikt men vet egentlig ikke hva dere snakker om.

Her har vi en idiot som skryter av at han er hacker og en newbe som skal lære det. Har bare en ting å si til dere, KUTT UT OG VOKS OPP !!! er dere helt seriøst mente på at dere finner de riktige svar her ???

utenom å si for mye om dette så krever dette jævligt med lesing og studering, du finner ikke de svarene du egentlig leter etter på slike forum som dette.

Jeg foreslår for deg newbe at du heller konsentrerer deg om å lære mest muligt om computing og operativsystemer før du i det hele tatt bør spøre om sånt !! dette er ikke noe man lærer på en dag eller to og det finnes ikke noe som heter lett !!

 

Og til deg som kaller seg en hacker ! du er en skam for hele "the dark world"

jeg foreslår at du heller tar fram bade ballen din og tar en tur på stranden eller noe. Du av alle burde vite at man IKKE opplyser slikt til hver og en og en annen ting er at du opplyser om programmer som er for barne rumper og egentlig tilhører søpple kassa. DU BER IKKE EN NEWBE OM Å BRUKE SUB7 !! og en annen ting er at programering er tids krevende og er mest for de erfarne brukere, du skal vite hva du driver med ! det er ikke bare til å lage et hacke program og tro du eier verden.

 

et lite tips til alle.

 

Les mye og lær av det !!

og ikke stol på noen, ha troen på deg selv !!

Endret av zirener
Lenke til kommentar

Virker på deg som om du tror du er største überhaxx0ren, i alle fall. Hvor gammel er du? Fra rettskrivingen å dømme tipper jeg 12-14 (dvs., zirener skriver mer riktig, så da er du kanskje 10?). Tilfeldigvis ganske midt i blinken for å passe inn i kategorien med tenåringsgutter ("script kiddies") som blir lurt til å bruke tåpelige programmer og dermed ta skylda for de litt eldre som vet hva de driver med.

 

Du har selvfølgelig rett når det gjelder at man må studere lenge og nøye for å lære seg "å hacke", men "the dark world" som du så pent kaller det, og hacking, har ingenting med hverandre å gjøre. I følge Richard M. Stallman er hacking "å gjøre noe på en annerledes og spesiell måte, bare for moro". Selv om jeg kanskje ikke er helt enig i den definisjonen er det mer riktig enn mye av det som har blitt assosiert med hacking så langt i denne tråden.

 

Personlig mener jeg at å skrive et program som registrerer orme-angrep o.l. for deretter å få tak i en prøve av ormen slik at virusforskere kan analysere den, finne en signatur og oppdatere antivirus-programvare -- det er hacking.

 

 

 

Jeg har også mine ganske sterke tvil om vedkommende som hevder at han er hacker (gutten kan ikke forskjellen på C og VB engang!), men du virker ikke stort bedre.

 

Du av alle burde vite at man IKKE opplyser slikt til hver og en

Les litt på historien din, du. Halve idéen bak "hacking" er fri flyt av informasjon.

 

Dette illustrerer det: http://www.phrack.org/phrack/14/P14-03

 

...men du er kanskje en av de som tar det litt for seriøst og, du..?

 

 

...

 

 

Les Phrack-49-14. Les den en gang til. Leser du "inngangsporten til 90% av verdens sårbare maskiner"? I så fall, les den på nytt. Hacking er ikke om å bryte seg inn på maskiner, spre kaos eller ødeleggelse. Hacking er ikke om å være kriminell. Hacking er ikke engang om å få tilgang til informasjon som "korrupte regjeringer holder skjult". Hacking er, ganske enkelt, å ha kunnskap om informasjonsteknologi på et slikt nivå at den kan brukes og nyttiggjøres et bredt publikum og være til nytte og inspirasjon i hverdagen. Så jeg tror nok det er på tide du skrur på lyset og åpner øynene dine.

 

 

 

(Ser det har kommet flere innlegg. Dette var et svar til Pantera)

Lenke til kommentar
så jeg ville gjerne å visst hvordan jeg kunne brøti meg inn på disse maskinene og laget herk for dem, slik at jeg, og de andre på skola kunne brukt det nettet der til hva det er ment til å brukes for, å surfe etter informasjon, og ikke laste ned møkkamusikk på DC++

Hva med å vennlig be en av de som opptar båndbredde om å la deg vise hvordan du forhindrer det? Eller vennlig tilby din ekspertise til systemansvarlig på skolen din, slik at du bare gir en viss båndbredde til hver enkelt maskin.

 

Du minner meg om USA. Ikke spør vennlig, for all del, bare knus de som gjør noe galt. Tross alt; hvis de ligger spredd rundt i småbiter, hvordan kan de ødelegge for DINE interesser?

 

...

Lenke til kommentar

hmm, en ting skal samtlige ha klart for seg, ALLE som vet definisjonen av ordet hack VET at studier viser til at det EN gang var ment for sikkerhet, men i dag er det ikke slik lengre, og den informajonen du snakker om er informasjon som er ment for å avdekke opplysninger som ikke er ment for "vanlige folk".

 

jeg har IKKE sagt at jeg verken er eller har vært en hacker, les det jeg skrev en gang til før du tuter ut med noe.

 

Hvis du leser det jeg skrev så er det ikke så vanskelig å forstå at det er advarsel !!

 

og bare for å si det også så er "dark world" faktisk et existerende sted.

 

så skal du si noe fornuftig så ikke komenter på noe du ikke har peil på.

 

Sorry dude, you are NOT worth it !!

 

og skrive feil kan alle ha, slik er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...