Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt lyst til å lage et "hackeprogram" (derfor jeg starta med programmering, men nå gjør jeg det jo mest fordi jeg syns det er gøy, ikke for å lage et "hackeprogram") men når jeg begynte med programmering skjønte jeg at

det var vankligere enn som så...

 

Men nå lurer jeg litt da er det noen som har noen som helst peiling på hvor lang til det tar å utvikle et gjenomsnittlig "hackeprogram" og ca hvem som kan klare det??

Edit:Vil bare understreke at jeg ikke er ute etter noe kodeeksempel eller noe programmgreier, lurte bare på åssen det funka... :p

Endret av zirener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du mener et program som hackere bruker for å hacke med, ikke sant?

 

vel, eksempler på "hackerprogram" :

 

Microsoft Visual Studio

Borland Delphi

Borland C++

J-Builder

DevC++

Dev Pascal

Lazarus

Notepad

Vi

emacs

pluss mange mange flere.

 

Alle er program som brukes i produksjon av ett eller annet, disse som jeg har nevnt brukes til å lage programvare med, da det er det en datahacker som oftest driver med.

 

Har derimot at en mistanke om at du tenker på noe helt annet, som forøvrig er forbundet med kriminalitet, og har null og nix med hacking å gjøre, og dette er noe jeg ikke er videre interessert i å hjelpe noen til å oppnå suskess med.

 

så det så :green:

Lenke til kommentar
Jeg antar at du mener et program som hackere bruker for å hacke med, ikke sant?

 

vel, eksempler på "hackerprogram" :

 

Microsoft Visual Studio

Borland Delphi

Borland C++

J-Builder

DevC++

Dev Pascal

Lazarus

Notepad

Vi

emacs

pluss mange mange flere.

 

Alle er program som brukes i produksjon av ett eller annet, disse som jeg har nevnt brukes til å lage programvare med, da det er det en datahacker som oftest driver med.

 

Har derimot at en mistanke om at du tenker på noe helt annet, som forøvrig er forbundet med kriminalitet, og har null og nix med hacking å gjøre, og dette er noe jeg ikke er videre interessert i å hjelpe noen til å oppnå suskess med.

 

så det så  :green:

akuratt!!!

Altså jeg kommer ikke til å lage det, men bare lurte på om noen viste noe om det

jeg har verken kunskap eller interesse av å hærpe datan til andre, har bare alltid fascinert meg det der

Endret av zirener
Lenke til kommentar
Spørs litt hva du mener med "hacking". Noen mener at du har blitt hacka om du har fått et virus, eller om noen har sendt så mange trojaner til pc'n din at den klikker.

Da mener jeg komme inn på en annen pc

Vanskelig å "komme inn på en annens pc" da. Du kan kanskje få kjørt noen kommandoer i dos hvis du er skikkelig god. Men tror ikke ett program er noe smart.

Lenke til kommentar

Lage et hackeprogram. Søtt.

 

 

 

 

Vel, til tross for et mindre seriøst spørsmål skal jeg gi deg et mer eller mindre seriøst svar.

 

For det første kan du se på kildekoden til programmer som f.eks.:

 

Nessus

S ATAN (Egentlig ikke mellomrom, men forumet trodde visst at jeg bannet)

SAINT

Snort

nmap

 

og libpcap.

 

For det andre kan google.com fortelle deg alt du vil vite.

 

For det tredje heter innbrudd i datamaskiner cracking.

 

For det fjerde er det _veldig_ lett å få tak i IP'en til noen.

 

For det femte er ikke brudd på andres datasikkerhet noe kult, og dessuten brudd på Norsk Lov.

 

For det sjette er nok heller www.introversion.co.uk noe for deg.

 

For det sjuende; skal du gjøre noe så gjør det for hånd, og mot din egen maskin. Du kan jo begynne med å bryte deg inn fra konsollet.

 

For det åttende -- se punkt fem.

Lenke til kommentar

Noen tips:

 

1) Lær deg den egentlige betydningen av hacking

2) Lær deg C og spesielt socket APIet til ditt OS og TCP, UDP, ICMP, IP. Så er du forhåpentligvis i stand til å definere hva du faktisk er ute etter.

3) Så kan du laste ned kilden til nmap og titte litt på den.

4) La hækkingen begynne(for da driver du faktisk hacking ;) )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...