Gå til innhold

Typiske "må-ha" program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foobar 2000 - I mine øyne den desidert beste medieavspilleren. Støtter en mengde lydformat, gapless playback, og har innebygd command line encoder (og mye annet). Spilleren legger vekt på kvalitet, og ikke utseende, så meingsløse ting som skins kan dere glemme (hvem trenger slikt tull?). Sørg for å velge "special" versjonen.

 

Exact Audio Copy - Program for sikker lesing av audio CD'er. For dem som er opptatt av kvalitet.

 

Lame 3.90.3 (finnes på RareWares) - sansynligvis den beste versjonen av det som er den udiskutabelt beste mp3 enkoderen. Om dere absolutt må bruke det gamle formatet mp3 fremdeles, så bruk i hvertfall Lame 3.90.3 med --alt-preset standard kommandoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Clear Tweak

Supert program som gjør små fonter på skjermen mindre. Lastes ned i .exe format,

 

Reforce

Et program som tar FPS'en med opp flere hakk. Fra 70 til 100 opplevde jeg på min maskin. Lastes bed i .ZIP format

 

CPU-Z

Rart ingen har nevnt CPU-Z før. Viser spenning, fsb, spesifikasjoner osv. på prosessoren din. Lastes ned i .ZIP format.

 

 

 

Håper noen får bruk for dette.

Lenke til kommentar

Ser Spybot nevnt, men mener Spyware blaster er et bedre alternativ... det oppdateres ( i motsetning til spybot).

 

Andre uten url:

Google toolbar

Shareaza (P2)

Hi-Jack This (mot hi-jacking)

Easy cleaner (rydder register, fjerner unødvendige filer, start-up controll med mye mer ... ikke freeware lenge?)

Open Ofice 1.1 (gratis ofice alt., meget bra (bedre enn office?))

Extract Now (pakker ut zipe, rar mm.)....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tuneup2004

Rydder,reparerer og opptimaliserer systemet ditt.Er uvurdelig for middels grønne som meg.

 

Developer TuneUp Software GmbH    Rating: Very Good | 193 rate(s) 

License Shareware

Price 39.99 $ to buy 

 

... og er shareware... ikke FREEWARE som skal postes her!

 

EDIT:

 

Sjekk her for bra freeware:

http://www.techsupportalert.com/best_16_free_utilities.htm

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Foobar 2000 - I mine øyne den desidert beste medieavspilleren. Støtter en mengde lydformat, gapless playback, og har innebygd command line encoder (og mye annet). Spilleren legger vekt på kvalitet, og ikke utseende, så meingsløse ting som skins kan dere glemme (hvem trenger slikt tull?). Sørg for å velge "special" versjonen.

 

Exact Audio Copy - Program for sikker lesing av audio CD'er. For dem som er opptatt av kvalitet.

 

Lame 3.90.3 (finnes på RareWares) - sansynligvis den beste versjonen av det som er den udiskutabelt beste mp3 enkoderen. Om dere absolutt må bruke det gamle formatet mp3 fremdeles, så bruk i hvertfall Lame 3.90.3 med --alt-preset standard kommandoen.

de er de beste

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Screen er bare helt genialt, gjør at programmer ikke er avhengige av terminalene og holder rede på mange forskjellige tty-er :-)

http://www.gnu.org/software/screen/

 

MPD er en råtøff musikkavspillingsdaemon som har mange forskjellige klienter. Av disse inngår f.eks. php-baserte (eksterne) klienter, ncurses-, qt- og gtk-baserte klienter og masse mer!

http://erwin.brasetvik.com/wiki/Mpd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...