Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Slo til på tilbudet fra Nextgentel da de skulle ha 598,- i måneden for Delta 2000-abonnementet, dette skjedde i forrige uke. MEN når jeg nå måler linjen på IT-avisen så får jeg bare en hastighet på nesten 1400kbit.

Ringte til NGT og lurte på hvorfor dette var tilfelle, og de målte linjen og fant selvsagt ingen feil. De sa at problemet må nok ligge lokalt, dvs dårlige kabler en plass eller virus/spyware på maskinen som opptar båndbredde. Sistnevnte var hovedårsaken i dette tilfellet sa de. Men jeg har jo sjekket maskinen både med Ad-aware, Spybot og McAfee, men finner jo selvsagt ingen feil....HVORFOR?

Er det noen her som har vært i lignende situasjon og som kan hjelpe meg med problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig.....kommer faktisk ikke inn på routeren med den frremgangsmåten som står på den illustrerte guiden der, men sjekket med en annen maskin på den samme linja og da er jeg oppe i ca 1900kbit/s....noen som har noen forslag?????

Skrevet

IT-avisens målinger er ikke til å stole på. Her må du logge deg på ruteren, og se hvilken hastighet du faktisk får tildelt fra NGT. Hvilken ruter har du?

Skrevet (endret)

Har Netopia 4542 router. Får ikke logge meg på. Uansett så er differansen på de maskinene vi har prøvd ca 500kbit/s og et sånt avvik kan vel ikke være på IT-avisen sitt speedometer......?

Endret av Janmandelid
Skrevet

Har Msi K3 745 Ultra2 hovedkort for Socket 754, AMD XP2000+, 1Gb RAM og kjører McAfee som antivirus og brannmur, vet ikke om dette kan hjelpe. Som sagt så har jeg kjørt antivirusprogram, AdAware og Spybot, men det kan ikke finne noe galt på maskinen....

Sånn er det....irriterende..

Skrevet

http://www.dslreports.com/stest/

Her kan du få en pekepinn på om alt er some det skal, Pakketap osv. se om det er like dårlig der??

ps! Det snakket om innstillinger på router'en, selv om den står på f.eks 2550/384 så er det ikke sikker at det er mulig å åppnå det. Der jeg bor klarer ikke linja inn til huset mer enn 4096/672 Hvis jeg øker yttligere så blir det kaos i tcp/ip og alle skadete pakker re-sendes i det uendelige.

Kan sammenlignes med en nettverkskabel som ikke virker på 100Mbit men funker 100% på 10Mbit.

Skrevet

Det er nok ingenting gale med noenting. Problemet er bare at du tester linjen din opp mot tjenester som gir deg et feil og helt urealistisk bilde på hvilken hastighet du får. Det beste vil være om du tester det opp mot en FTP. Se hvilken hastighet du får fra UiO's FTP

Skrevet
the_pilot Skrevet 05/03/2004 : 17:22

Det er nok ingenting gale med noenting. Problemet er bare at du tester linjen din opp mot tjenester som gir deg et feil og helt urealistisk bilde på hvilken hastighet du får. Det beste vil være om du tester det opp mot en FTP. Se hvilken hastighet du får fra UiO's FTP 

Åssen kan jeg laste ned ting herfra da? Sorry, men er ikke helt inni med Ftp'er...

Skrevet

Genialt! Tusen takk skal du ha! Iflge nedlastingsdelen av Explorer'en så ligger nedlastingen på ca 180kb/S, og ifølge NetLimiter'en så ligger det rundt 171kb/s, synes det er litt lite jeg når man liksom skal ha 2Mb-linje, burde man da ikke ha rundt 256kb/s....?

Skrevet (endret)

Du kan prøve og gå på dslreports og klikke på tools på menyen.

Der skal det være værktøy som du kan bruke til og optimalisere linja di. Kan hjelpe mye. :)

Mvh

MajorP

Endret av Majorp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...