Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med deffekt ram?


eln

Anbefalte innlegg

Ca en måned ++ siden jeg kjøpte pc'n nå å alt har fikket sånn halveis. har i det siste begynnt å spille litt BF som er ett mye mere krevende spill enn det jeg til vanlig spiller (cs). Merket for her at pc'n var sinnsykt ustabil :( . etter å ha prøvd utallige Volt's ved overklokking (xp2500+ cpu) uten å få dette stabilt i det heletatt. tengte så at jeg skulle kjøre ett par tester med Prime95. der også Masse error selv ved orginal clock :dontgetit: har noen pc2100 brikker liggende så for å sjekke rammen om det var denne det er noe galt med klokka jeg cpu ned til 11*133 ram6/6cpu på 1,65 Vcore. endelig kom det ikke error lengere men kan ikke si jeg var/er fornøyd med 1,4ghz.. satte så cpu 4 / 6 Mem slik att rammen kjører 400mhz.. nå vet ikke jeg om den faktisk gjør det men det står ivertfall det i bios, kjørte så prime95 i knappe 3min før FEILMELDING! :devil: .

 

brikken er av typen TwinMOS pc 3200 512mb m/winbond kjøpt hos komplett.no, hva kan jeg så gjøre med denne nå? :mad:

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

førsk kan du kanskje bruke litt mer linjeskift og tegnsetting...ble stressa av å lese posten

 

kjør minne synkront uten å overklokke, hvis det fremdeles er ustabilt, så sjekk temp på cpu

 

prøv med noen rambrikker som er raske nok til å kjøre standard innstillinger, hvis det funker greit da så prøv å bytt ut andre ting som skjermkort osv

 

chipsett drivere er greit å legge inn hvis det ikke er lagt, (de kan være lette å glemme hvis du ikke har en ferdig pc da) ellers generelt sett oppdatering av drivere er lurt, til og med lydkort og sånt

Lenke til kommentar
førsk kan du kanskje bruke litt mer linjeskift og tegnsetting...ble stressa av å lese posten

:thumbup:

 

Twinmos duger til en ting ut fra mine erfaringer :

Legg på veien der det er asfalt, foran drivhjulene -> Gi bilen 6-7000 rpm -> slipp clutchen fort !

 

Fra spøk til alvor :

Har gått totalt bort fra twinmos, har hatt problemer i fleng tidligere som kan relateres til twinmos minnebrikker (av ymse kvalitet)

 

Edit : Skriveleif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

hadde det litt travelt skjønner du :) .

Har foresten lakt inn nyeste Bios og skjermkort driver.

men har desværre ingen extra rambrikker liggende.. :thumbdown:

Har også forsøkt å kjøre minnet syncront uten klokk. får fortsatt error etter få minutter.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe annet en twinmos da :-\ me for å være helt sikker på att det er minnet det er noe galt med har jeg fått lånt meg ett par av naboen.

 

skifter så topic..

begynner nå å lure på om jeg har focka disse å :-\. HK står bare å piper når jeg starter opp, minnet står i slot 1?.. (nermest CPU) mulig jeg må resette bios? hvor er jumperen? :blush:

Lenke til kommentar

tilbake med den gammle topicen, har nå satt i en standar pc2700 brikke hvorav jeg har kjørt prime i 20min kanskje nå.. komm ikke i nerheten så langt med twinmosen min.. ergo er det nok denne som er deffekt, er det bare å sende tilbake til komplett eller? :blush:

Lenke til kommentar
TwinMos er en av de beste produsentene av minnebrikker til opplysning

Er langt fra enig med deg der, har hatt dårlig erfaring med twinmos både privat og i jobbsammenheng. Hva baserer du den påstanden ut fra ?

 

Til trådstarter :

Det er nok bare å sende tilbake til komplett, har selv sendt en god del brikker i retur til dem (TWINMOS), det kan være en ide å teste de på en annen maskin før du sender dem til komplett, bare for å være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...