Gå til innhold

LydLås HDD på rundt en 1GB?


Anbefalte innlegg

Eg trenger en HDD som er lydløs og den trenger ikke vere meir enn 1GB, så lenge eg får innpå win2kpro (800mb++)

Og den må ha mulighten til fungere som en vanlig HDD starte opp fra den osv..

 

Kor finner/skaffer/kjøper eg noe sligt ?

Endret av Wulong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compact flash-kort og/eller MicroDrive burde vel fungere.....

 

Trur kanskje du må kjøpe eit spesielt pci-kort for at du skal kunne boote fra det..... (Eller at hovedkortet støttar det, slik som på nokon av mini-itx kortene til VIA)

 

Ellers kan du vel bruke ein vanleg 20 GB-disk?

Lenke til kommentar
du kan enten bruke en ide->compactflash adapter,

eller kanskje en vanlig usb-lagringsnøkkel

Komplett har CF >> IDE adapter som støtter boot. Jeg driver å mekker på en lignende løsning nå. Skal kjøre 2x512MB 70x speed Compact Flash i RAID0. Hvis det funker vil det bli helt vanvittig bra aksesstid + vanlig leseytelse vil nesten kunne matche standard harddisker.

Lenke til kommentar
NB! Flash minne brukes opp når man skriver til det.

 

Tror man kan skrive en million ganger eller noe sånt, så til normale filer er det nok ikke noe problem. Men pass på å ikke legge swap-fil på flash minne, ellers kan du fort bruke opp den delen av minnet :-(

Det stemmer det. Men det finnes flashbrikker med 5 års garanti :) Jeg skal uansett kjøre med såpass mye RAM at jeg regner med å mer eller mindre unngå swap. Noen som vet hvor mye RAM som er nødvendig med winXP/2000 for å unngå swap?

Lenke til kommentar

Eneste måte å unngå swap i windows er å disable virtual memory. Uansett hvor mye minne som finnes vil den ellers alltid legge ting i det virtuelle minnet, helt idiotisk. Når du disabler dette må du ha mer minne enn du bruker til en hver tid, om det så er 128MB eller 2GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...