Jump to content
Sign in to follow this  
Xpence

Gf FX 5900XT

Recommended Posts

Jeg ser at mange har klart 520/950 ++ med blant annet gffx 5800 og heatpipe hvorfår klarer jeg da ikke mere enn 500/850 med gf fx5900XT med vannkjøling? ligger vel rundt 32 grader @full load( bruker gainward sine oppdaterte drivere, men har også testet med driverene fra nvidia funker ikke noe bedre dem heller) det som skjer er at bildet fryser, jeg har ingen artifacts selv ikke om jeg klokker det til 550/1000 men om jeg har klokket det til noe mere enn 500/850 så fryser bildet og jeg må aborte 3dmark noen som vet hvorfår?

Takk

Hos meg fryser det hvis jeg sette core'en for høyt, mens jeg får artifacts hvis jeg setter minnet for høyt...

Vet ikke hvorfor det er slik da men...

Nå har jeg installert nvidia sine drivere og har klokket kortet til 509/840 så får vi se hvordan det går, men jeg tror nok det kommer til å fryse lurer på hvorfår jeg ikke får klokket core mere har jo lest opm andre som får sette core mye høyere pluss ram får ejgikke satt til mer enn 840 med expert tool

Ta en tip på dette bildet. Jeg har Gainward GeForce FX 5900 (XT) 2.8ns. Gikk inn i driveinnstilingene/klokkefrekvenser/automatisk sammtidigt som jeg hadde rivertune oppe til å overvåke hva som skjedde. Bruker nvidia sine drivere.

Ta en tip på dette bildet. Jeg har Gainward GeForce FX 5900 (XT) 2.8ns. Gikk inn i driveinnstilingene/klokkefrekvenser/automatisk sammtidigt som jeg hadde rivertune oppe til å overvåke hva som skjedde. Bruker nvidia sine drivere.

Ikke verst.......

Jeg klarte faktisk å klokke minnet mer når jeg brukte rivatuner (fremfor coolbits) :omg:

Gpu gikk ikke noe lenger. Før hadde jeg 480/820 nå kjører jeg 480/860! :w00t:

SELLE: har du en egen tempmåler? eller er det en innebygget på 5900xt kortet?

Tror bare det er på Gainward kortene...er ikke på mitt Aopen såvidt jeg vet..

Edited by lodott

Jeg har innebygd temperaturmåler ipå grafikkortet, faktisk to stykker, en måler kjernetemperaturen, og en måler omgivelsestemperaturen.

Trode alle GeForce FX kort hadde kjernetemperaturmåler, men er ikke siker

Selle: Er kortet ditt identisk med det som ble solgt som ukens tilbud på komplett for et par uker siden?

Nice,

Hva får du i 3DMark 03?

Jeg fikk endelig bukt med problemene med den ene pc'en min med 5900xt kortet.

Jeg trykket på automatisk og endte på 500/900....

lol rammen på mit Herc 9800 pro tåler ikke en drit :p hvis jeg flasher (365 mhz ram ) da får jeg artifacts... lol.. men gpu'en tåler mer da ( vannkjølet )

måta faktisk klokke ned 10 mhz på rammen får å få fet stabilt :cry:

Damn Samsung minne :mad:

Å hvis jeg kjenner på ribbene til rammen, så er de ikke så varm :roll:

jaja....

Men økningen fra det gamle kortet mitt (geforce 2 mx/mx 400 32mb)

fra 3200 poeng (3dmark 01) til 10289 poeng (i know ikke imponerende men det er cpu'en som stopper for høyere scores p4 1,8 @ 2,0)

Godt fornøyd med dette kortet men det er jo ikke i nærheten av 9800xt kortet mitt!! :laugh:

Forresten: er det noen som vet hva 5900 og 5900 ultra hastighetene er?

og hvor man eventuelt kan finne en bios? flashe :dribble::dribble:

Edited by TDK