Gå til innhold

Slå sammen partisjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare si at hvis du satser på å bruke Partition Magic så ta backup av alt du ikke vil miste og _forvent_ at du mister dataene som ligger på partisjonene. Jeg har kjørt denne mellom 5 og 10 ganger og halvparten av gangene har den fucka opp og laga korrupte data. Det virker som det er spesielt utsatt å gjøre resize på en partisjon. Sist jeg skulle gjøre dette var på en 120GB disk med mp3 som jeg måtte ha en ny systempartisjon på (pga krasj av en annen disk). Dette "geniale" programmet hengte seg selvfølgelig, w2k chkdsk kjøres automatisk når jeg booter og alt ser ut som før jeg begynte. MEN når jeg hører på filene er det en blanding fra alle filer på disken, 5 sekund med noe, 1 minutt med noe annet i en helt merkelig miks. Litt morsomt å tenke på etterpå, men mesteparten av filene var ødelelagt...

Hvis du bruker Diskbehandling kan du gjøre om disken til dynamisk og sette sammen partisjonene. Har selv kjørt med dette og det funka greit for meg, men det var ingen systempartisjon. Hvor sikkert dette er i forhold til å ha en partisjon vet jeg ikke, men for meg virker dette som en mer trygg løsning enn Partition Magic i alle fall... PS dette funker bare på w2k og xp.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Diskbehandling kan du gjøre om disken til dynamisk og sette sammen partisjonene. Har selv kjørt med dette og det funka greit for meg, men det var ingen systempartisjon. Hvor sikkert dette er i forhold til å ha en partisjon vet jeg ikke, men for meg virker dette som en mer trygg løsning enn Partition Magic i alle fall... PS dette funker bare på w2k og xp.

Høyereklikk og konverter til til dynamisk disk?

Noen andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Diskbehandling kan du gjøre om disken til dynamisk og sette sammen partisjonene. Har selv kjørt med dette og det funka greit for meg, men det var ingen systempartisjon.....      ... PS dette funker bare på w2k og xp.

 

Høyereklikk og konverter til til dynamisk disk?

Noen andre som har erfaringer med dette?

Den løsningen med høyreklikk og konverter er ny for meg. Diskbehandling virker begge veier, men du mister alt på disken fordi den formaterer mens den bygger disken din tilbake fra aktiv partisjon.

Er disken din aktiv eller system, er du ille ute hvis du MÅ tilbake til dynamisk disk. :no::cry: Da må du ha backup. Eller ta backup med en gang.

 

:green::D:green:

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Diskbehandling kan du gjøre om disken til dynamisk og sette sammen partisjonene. Har selv kjørt med dette og det funka greit for meg, men det var ingen systempartisjon.....       ... PS dette funker bare på w2k og xp.

 

Høyereklikk og konverter til til dynamisk disk?

Noen andre som har erfaringer med dette?

Den løsningen med høyreklikk og konverter er ny for meg. Diskbehandling virker begge veier, men du mister alt på disken fordi den formaterer mens den bygger disken din tilbake fra aktiv partisjon.

Er disken din aktiv eller system, er du ille ute hvis du MÅ tilbake til dynamisk disk. :no::cry: Da må du ha backup. Eller ta backup med en gang.

 

:green::D:green:

Vet ikke om jeg skjønte helt... mister jeg alt på disken?

Quoter meg selv:

Jeg vil IKKE legge in windows på nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...