Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er lovlege ting? Iallefall fascinerande.

Korleis inntar/forberede du desse plantene?

Helt lovlige, alle sammen. Coleus kan du få overalt, burot vokser i en hver veikant og de to siste må du kjøpe over nettet.

 

Tradisjonelle måten med burot er å røyke det eller legge det under puta, jeg har ikke fått stor effekt av noen av måtene, men har lest om mange som har fått effekt av å røyke det. Selv tror jeg lite på at å legge det under puta funker for noen som helst.

Coleus og Meksikansk drømmeurt tror jeg man bare lager te av eller røyker. Måten Afrikansk drømmerot blir tilberedt på tradisjonelt i afrika er at man knuser det til et pulver, blander det med vann, rister det og spiser skummet på toppen for å få profetiske drømmer.

 

Selv prøvde jeg bare i starten å lage te av drømmerota, men det er så bittert at.. Vel, det måtte jeg gi opp etter å ha stått klar ved do mens jeg drakk det et par kvelder. Etter å ha lagt te på hylla tok jeg bare å tygde røttene ei stund før jeg la meg.

 

Ga forøvrig drømmeurt-te til en kompis som ikke drømte noe særlig, det førte til at han hadde en uvanlig vill drøm der han blant annet slo ned Jesus.

 

En kan lese mer om de alle på www.erowid.org, fra tilberedning til tradisjonell bruk til brukererfaringer.

Lenke til kommentar

Er kjent med erowid, så skal ta turen. :thumbup:

Dette virkar frykteleg interessant! :D:love: Takk for tipsa!

 

edit: etter lesing av erfaringar virkar det _veldig_ interessant. Trur eg skal prøva meg på burot, og seinare prøve coleus, ettersom denne virkar ganske intens.

Med "kan du få overalt", meinar du at eg kan gå til ein plantasje og spør om det?

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Med "kan du få overalt", meinar du at eg kan gå til ein plantasje og spør om det?

Har hatt problemer med å finne levende plante der jeg bor, men tror det skal være enkelt nok i større tettsteder: http://www.plantasjen.no/Produkter/Inneplanter/Gronne-planter/Coleus-blumei-hybrid/

Kan også finne frø på leuthens, impecta, europris og plenty andre steder, og når den først spirer er den svinenkel å klone og holde ved like.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Begynte idag med drømmedagbok, (pleier å huske en del drømmer ) og håper på å klare dette innen 2 uker?

 

Men det jeg altså lurer på:

 

Kan man prøve dette midt på dagen? Eks: Etter skolen?

 

Og dette med virkelighetstest.. Hvordan funker dette? Er det sånn at dere øver på det daglig, eller bare kommer dere på det midt i drømmen? Har ikke forstått denne delen helt enda. Og kan noen komme med en detaljert NORSK guide for hvordan amn gjør dette? Å lese på Engelsk blir liksom ikke helt det samme. Takker for evt. svar :) JEG MÅÅ KLARE DETTE!

 

Hei alle sammen.

 

Begynte idag med drømmedagbok, (pleier å huske en del drømmer ) og håper på å klare dette innen 2 uker?

 

Men det jeg altså lurer på:

 

Kan man prøve dette midt på dagen? Eks: Etter skolen?

 

Og dette med virkelighetstest.. Hvordan funker dette? Er det sånn at dere øver på det daglig, eller bare kommer dere på det midt i drømmen? Har ikke forstått denne delen helt enda. Og kan noen komme med en detaljert NORSK guide for hvordan amn gjør dette? Å lese på Engelsk blir liksom ikke helt det samme. Takker for evt. svar :) JEG MÅÅ KLARE DETTE!

Lenke til kommentar

Det er nok mulig at du vil oppleve en LD i løpet av 2 uker. Er du heldig så varer den lengere enn 30 sekunder også. Men å mestre alt på 2 uker, eller å bli middels god er tvilsomt.

 

Her er en grei norsk guide på reality checks: http://www.ldnorge.org/page/virkelighetssjekking

 

Det er en teknikk som heter DILD, som går ut på at du stiller deg spørsmålet om du drømmer, gjerne om det skjer noe litt unormalt, men trenger ikke. Etter du har studert omgivelsene litt så prøver du deg på en en virkelighetssjekk som det så fint heter på norsk. Men husk og virkelig lur på om du drømmer, ikke vær skråsikker for da kan du lett bli det i drømmene og.

 

Denne teknikken kan kombineres med MILD. MILD går ut på at gjentar en såkalt mantra før du legger deg. En mantra er i dette tilfellet en setning som du gjentar om og om igjen. En typisk vil være: "Neste gang jeg drømmer, vil jeg innse at jeg drømmer". Tro på det når du tenker setningen. Om du ser at tankene dine forsvant på andre ting, så bare fortsett. Men om du føler at det har holdt deg våken veldig lenge så gir du deg. Målet er at lucid dreaming skal være det siste du tenker på før du sovner. Denne teknikken kan utføres når du legger deg for kvelden eller om du våkner opp om natten. Noen føler også at det hjelper om man gjentar den om dagen, uten forsøket på å sovne. Angående mantra så kan du velge selv hva du skal si. Bare prøv å holde den nogelunde kort og husk at målet med den er å ha en bevisst drøm. Lykke til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en lucid-drøm idag! :new_woot:

Men jeg fikk nesten ikke gjort noe før jeg våknet. Noen som har tips for å gjøre drømmene klarere, og mindre ustabil? Jeg følte at jeg måtte bruke sakte bevegelser for ikke å våkne, og jeg så ikke klart. Prøvde å gnikke meg i hendene men det klarnet bare opp drømmen i 1-2 sekunder. Å snurre rundt var uaktuelt siden jeg er sikker på at jeg hadde mistet bevisstheten av å reise meg opp... Tips folkens? :hmm:

Lenke til kommentar

Hadde selv min første ordentlig Lucid drøm for en stund siden, hadde tenkt å skrive om det her, men jeg glemte det. Jeg støttet på noe av det samme problemet som Berbastic.

 

Jeg kom inn i drømmen og små hoppet bortover i et ganske svart landskap, likevel var det veldig lyst selv om det var svart og jeg kunne skimte noen grønne fjell langt, langt i det fjerne. Plutselig mens jeg hoppet rundt der så gikk det opp for meg "drømmer jeg?" Så tok jeg en så kalt "reality" sjekk og så ned i håndflata hvor jeg hadde skrevet noe med penn for noen dager siden. Den var helt tom og det begynte å gå sånn halvveis opp for meg at jeg drømte, uten at jeg hadde veldig kontroll.

 

Så jeg prøvde den spinne metoden som noen har nevnt her tidligere. Når jeg spann rundt så gikk det utrolig fort, men det varte bare i sånn ett sekund føltes det ut som. Når jeg var ferdig med å spinne så var det egentlig bare helt svart rundt meg. Jeg bestemte meg deretter for at jeg skulle prøve å drømme frem ei god gammeldags dame. Etter at jeg konsentrerte meg litt så sto hun der foran meg uten at jeg var helt klar over hvordan hun hadde endt opp der. Hun var ganske anderledes enn det jeg hadde prøvde å "skape" og hun virket veldig "ustabil" og små blurry, som om at hun var klar over at hun ikke var helt ekte. Hun sto helt naken, men jeg var ikke "tent" på henne, det var nesten mer små creepy. Så smilte hun og ting begynte å bli veldig tåkete og uklart. Jeg ble veldig ubevist på om jeg drømte eller ikke, om jeg viste at jeg drømte osv. Rett og slett veldig forvirret. I løpet av noen få sekunder så "kollapset" hele drømmen og jeg våknet.

Lenke til kommentar

Denne guiden her virker fin når det kommer til å stabilisere drømmer. Går veldig mye ut på å forsterke sansene i drømmen.

 

http://www.dreamviews.com/wiki/User-Articles:My-Tutorial-for-extending-Lucid-Dream-Time-Hours-of-LD

 

Den første guiden føler jeg er litt eksperimentell, da det er en vanlig bruker som har kommet opp med den. Det jeg selv skal satse på er den guiden her som er veldig fin:

 

http://www.dreamviews.com/wiki/Dream-Stabilization-and-Clarity-Tutorial

Lenke til kommentar

Det er nok mulig at du vil oppleve en LD i løpet av 2 uker. Er du heldig så varer den lengere enn 30 sekunder også. Men å mestre alt på 2 uker, eller å bli middels god er tvilsomt.

 

Her er en grei norsk guide på reality checks: http://www.ldnorge.org/page/virkelighetssjekking

 

Det er en teknikk som heter DILD, som går ut på at du stiller deg spørsmålet om du drømmer, gjerne om det skjer noe litt unormalt, men trenger ikke. Etter du har studert omgivelsene litt så prøver du deg på en en virkelighetssjekk som det så fint heter på norsk. Men husk og virkelig lur på om du drømmer, ikke vær skråsikker for da kan du lett bli det i drømmene og.

 

Denne teknikken kan kombineres med MILD. MILD går ut på at gjentar en såkalt mantra før du legger deg. En mantra er i dette tilfellet en setning som du gjentar om og om igjen. En typisk vil være: "Neste gang jeg drømmer, vil jeg innse at jeg drømmer". Tro på det når du tenker setningen. Om du ser at tankene dine forsvant på andre ting, så bare fortsett. Men om du føler at det har holdt deg våken veldig lenge så gir du deg. Målet er at lucid dreaming skal være det siste du tenker på før du sovner. Denne teknikken kan utføres når du legger deg for kvelden eller om du våkner opp om natten. Noen føler også at det hjelper om man gjentar den om dagen, uten forsøket på å sovne. Angående mantra så kan du velge selv hva du skal si. Bare prøv å holde den nogelunde kort og husk at målet med den er å ha en bevisst drøm. Lykke til. :)

 

Takker for informasjonen. Prøvde dette igår og overigår, men går rett og slett ikke. Jeg vet at du skrev om at det kommer til å 2 minst 2 ukerfør jeg i.d.h har mulighet til det, men jeg må da klare å komme til minst fasen før LD? Altså det med å høre lyder osv. Og takker for norske siden om RC.

 

Jeg prøvde både mild metoden og wild metoden igår. Ene etter skolen (var jævlig trøtt) og wild gjorde jeg slik: Sov kl. 2 tiden, våknet kl 8. Var våken i ca. 5 min. før jeg la meg igjen. Men det gikk ikke, tilslutt sovnet jeg ..

 

Jeg har også begynt med drømmedagbok, og husker nå ca. 1 drøm hevr natt, ikke veldig detaljert, men ser ut til å hjelpe, så burde da greie det?

 

Hvilken metode anbefaler dere for meg? Noen her som har erfaring ang. dette?

Og kan noen vise til en link som viser detaljert om hvordan man utfører de forskjellige emtodene på Norsk?[/b]

 

Takker for evt. svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har visst om Lucid Dreaming en stund men aldri "satt" meg ordentlig inn i det. Men helt siden jeg så Inception så har jeg hatt lyst å huske drømmene mine å ha kontroll (jeg husker nesten aldri drømmene mine).

 

I går så leste jeg litt rundt på den store verdensveven og tenkte jeg skulle prøve. Jeg forventet såklart ikke resultat første kveld, men jeg kan si at jeg ble positivt overrasket. Opplevde en "semi-søvnparalyse" kan man si (jeg har aldri opplevd en søvnparalyse). Jeg opplevde at jeg ble veldig tung på en måte, og at jeg mistet følelsen i bla. hendene.

 

Etter jeg lå i senga i sikkert en halvtime så tenkte jeg at jeg skulle gi opp (det var sykt ubehagelig å ligge på siden mens jeg var tung, det kjentes ut som ribbeina holdt på å knekke),

og når jeg skulle snu meg rundt, så klarte jeg det ikke. Det var også vanskelig å åpne øyelokkene. Etter et par minutter så klarte jeg endelig å snu meg rundt.

 

Som sagt, positivt overrasket, så dette er noe jeg kommer til å prøve å få til flere ganger!

Lenke til kommentar

Søvnparalyse er ekkelt. Du vet liksom at det er rett før du våkner, men du greier ikke våkne. Hadde dette et par ganger for mange år siden, og jeg likte det ikke. Fikk ikke puste før jeg endelig våknet.

 

Angående lucid dreaming så har jeg lenge hatt lyst, men så har jeg glemt det osv.. Får nok snart prøve!

Lenke til kommentar

Husker drømmene mine hver natt nå, men kommer ikke noe videre...

Du må nesten gi oss mer informasjon enn det. Hvilken teknikk prøver du på? Hvor lenge har du prøvd? Hvordan har det gått? Veldig individuelt hvordan man skal gjøre ting.

 

Søvnparalyse er ekkelt. Du vet liksom at det er rett før du våkner, men du greier ikke våkne. Hadde dette et par ganger for mange år siden, og jeg likte det ikke. Fikk ikke puste før jeg endelig våknet.

 

Angående lucid dreaming så har jeg lenge hatt lyst, men så har jeg glemt det osv.. Får nok snart prøve!

Pft.. Prøve snart er for pingler. Les denne guiden og prøv det ut. Selv har jeg tenkt til å prøve å kombinere DILD og MILD sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...