Gå til innhold

Hvilken luftkjølende løsninger bruker dere?


Gangrel

Anbefalte innlegg

:D Jeg bruker en GlacialTech Igloo2450 viftekjøler. I normalt drift (spilling) så holder maskinen 30'C til 35'C og da den ikke gjør noe så synker temperaturen ned mot 19'C. Sjekk linken så ser dere det. Rom temperaturen var mellom 18 og 20'C...

 

:roll: deilig temperatur på CPU for å være vifte :roll:

 

viftekjøling

 

tHokA's

19 C????.... kan man overhovedet komme under romtemp med luftkøling?

..... undskyld min skepsis men tror enten din sensor er i stykker eller dit hardware

svømmer i nitrogen..... lol :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rom temp. var vel på rundt 20-25'C. Men jeg kan avsløre meg, jeg har "moddet" litt på kassa. 2m langt rør som jeg har liggenes ute med en delta 120mm på enden som suger kald luften ut og inn på toppen av kabinettet. (Det er litt mer enn det også, men jeg går ikke mer i detj.)

 

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Rom temp. var vel på rundt 20-25'C. Men jeg kan avsløre meg, jeg har "moddet" litt på kassa. 2m langt rør som jeg har liggenes ute med en delta 120mm på enden som suger kald luften ut og inn på toppen av kabinettet. (Det er litt mer enn det også, men jeg går ikke mer i detj.)

 

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Hehe forandrer saken lit, det er som sakt umulig og ha kaldere temp en en den lufta som er i kabinettet med luftkjøling.

Har en Volcano 9 på en amd xp 3000@3200 som ligger på 37 c idle og 41 ved load.

Lenke til kommentar
Stianb4: da må det være noe seriøst galt med temp måleren din. Du bruker ikke tilfeldigvis ASUS hk ? De har jo rykte på seg å lage noen elendige temp målere..

Kankje det, men jeg har montert ordentlig viser også, og hk viser ikke mer enn kanskje 4-5 grader mer enn den nye måleren (ja jeg har montert den riktig)..

Lenke til kommentar

CPU: P4C [email protected] til hverdags, 3.4 til fest.

CPU Kjøler: Zalman CNPS7000Cu på max (bruker ikke regulatoren).

Kabinett: Ukjent merke, to casefans pluss PSU.

Grafikkort: GeCube 9600XT med Zalman Heatpipe.

Temp: Ukjent, men ingen av kjøleribbene føles spesielt varme.

Lydnivå: Lavt og ikke ubehagelig.

 

Vurderer vannkjøling pga at det virker artig å fikle med, men har ikke noe reelt behov. CPU-kjøleren kjøler meget bra, og er imponerende stillegående. Vurderer å sage hull i kabinettsiden og sette inn en 120mm vifte som blåser på grafikkortet, for å se hvor mye jeg max kan pushe det.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Kjører en XP2000+ @ 2,25 Ghz med SilentBoost og styrer den med programmet 8rdavcore på et NF7-S V2.0 HK.

 

Det programmet er genialt. Det styrer FSB og Vcore automatisk etter CPU load, og styrer vifter automatisk etter temperatur.

 

Nå har jeg følgende oppsett:

 

autoFSB:

CPU load < 10% = 1,8 Ghz @ 1,65 V

CPU load > 50% = 2,25 Ghz @ 1,85 V

 

FanControll:

CPU temp < 48 grader = 1200 rpm (totalt lydløs)

CPU temp 48 - 58 grader = trinnvis rpm 2000 - 2500 rpm

CPU temp > 58 grader = max viftehastighet

 

I tillegg kjører den automatisk ned FSB/Vcore hvis CPU temp overstiger 60 grader.

 

De som har NF7 eller 8RDA hovedkort bør teste ut dette programmet, men les instruksjonene før du bruker det.

Lenke til kommentar

Cpu 2500+@3000+

2 kabvifter type enermax (inn/ut)

Spire Whisperrock

Chieftec standardPsu

 

temp idle/load 40-50 grader

lydnivå: for irriterande for min del (mest pga hdd og psu innbiller eg meg)

 

Andre som veit om PSU til chieftec bråker litt vel masse... dvs at den ikkje går under kategorien "stillegåande" ?

Lenke til kommentar

Har en Aero7+ lite på en 2800xp uklokka på 30-40C avhengig av hva jeg driver med(spill,surfig ect.) bytter vel til vann når jeg får fikla sammen en 2-3000 shpenn,ikke at jeg klokker så veldig mye eller har behov men det ser så kult ut med radator og slanger å alt det der :love: .

 

ps:Bruker goopen(kjølepastaen)som fulgte med ,ja jeg skal kjøpe as5 SNART.

 

edit:skriveleif

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar

Trur det er mange som har hovedkort som viser helt syke temperaturer her, selv så fikk jeg sjokk over hva biosen min viste av temperaturer i forhold til målern på aerogaten som ligger helt inntil core, men så fant jeg ut at cpu har innebygget temp diode, og at hk leser av denne, i mitt tilfelle hvertfall, det sier seg selv at ingenting blir mer nøyaktig enn det, så bios viser ca 15 grader mer en aerogaten konstant. Vet ikke om NF7 har innebygget sensor jeg, ser at mange har dette kortet, mitt chaintech kort med nForce2 har hvertfall det ;)

Lenke til kommentar

Først:

La oss si at C/W på den magiske kjøleren nevnt på første side er på 0.3 (ganske bra)

En overklokket XP utvikler muligens 80w?

0.3*80=24

Og med 18 grader ambient blir dette 42 grader.

 

Dersom du virkelig har 29 grader på CPU i 18 grader ambient, så betyr dette at kjøleren din har en C/W på <0.14 som er det samme som DD RBX... den beste vannkjølingsblokken.

 

 

 

Barebone med 2.6 GHz HT kjølt med Spark 7 på lavest hastighet (17dB)

R9800Pro med VGA Silencer på lavest hastighet.

Temperaturstyrt PSU vifte på 80mm som er ganske stille.

NB uten vifte.

Jeg tipper at støynivået er ca 20-22dB, men når jeg skal bruke mye CPU så har jeg to 92mm YS Tech 2000rpm (ca 18-20dB) som jeg plugger i.

 

 

Maskin uten kabinett med 2x Silent Boost (Snart kjørende på 7v)

92mm YS Tech 2000rpm vifte på PSU.

NB uten vifte

VGA uten vifte

Jeg tipper støynivået er ca 31-32dB (Begge SB er på 28dB)

Men snart skal jeg lage et kabinett (konkuransen) med to Titan 120mm vifter @ 5v og sette Silent Boost viftene på 7v.

 

 

Maskin i LianLi midi med 3x kab vifter som følger med. (1x15dB og 2x~20dB)

XP1700+ @ 1700 MHz med TAK58 (22dB ?)

PSU = 350w Fotron Source 80mm variabel.

ASUS GF3 som er veldig stille.

NB med orginal ABIT kjøler.

 

 

EDIT:

Temperaturer ja...

Den siste maskinen har CPU temp på ca 40 grader idle.

Resten av temperaturene driter jeg i siden ingenting er overklokket og så lenge maskinene er stabile... noe de er. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Kjører på en Glacial Tech 2320 (tror jeg ,husker ikke navn)

Med adapter til en papst 80x80 over.Jeg bruker da 2 vifter på CPU'en noe som faktisk fungerer ganske bra:)

 

Idle:34

Load:44

 

CPU'en er en Athlon XP 2600+ og desibel er vel på rundt 25-30.

 

Bra temp ,med tanke på hvor mye jeg brukte på kjøleren.Har ellers 2 kabinettvifter,en foran harddisken og en bak.har flere og som jeg skal montere snart.Alti alt er jeg fornøyd med denne temperaturen.Hvis jeg tar av døren blir det jo enda bedre;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...