Gå til innhold

Homofili


Anbefalte innlegg

Man kommer til himmelen selv om man er homofil.

Helt enig. MEN hvis du driver med homofil praksis da er det en annen sak..!

Som tidligere nevnt,hva er homofil praksis? Å ha sex med samme kjønn?

 

Man kan gå hele livet å vite at man er heterofil uten noen sinne å ha hatt sex med det motsatte kjønn,ergo så er man *fil utifra følelser,å hindre noen å ha følelser er meg bekjent ikke mulig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig så mente jeg ikke bare homofile når jeg sa jeg holdt meg vekke fra folk som bruker tiden sin på fordømmelse,dette er noe kristne gjør med alle som ikke lever etter det spesifikke trossamfunns normer og moral.

 

Desverre er det kanskje ofte sånn. Eller var. Jeg skal ærlig inrømme at mange kristne er WAY to konservative og hvis noe er galt så holder man seg unna. Jeg lever ikke sånn, og får ofte kjeft for det. (Kommer historie nå)

 

Vel, i fjord hadde jeg vært på en fest. Selv om jeg er kristen så drar jeg faktisk på fest. Drikker kanskje ikke og røyker ikke, men er der for å møte folk og snakke med dem og se hvordan de har det. Fordømmer dem på ingen måte...! Men jeg snakket værtfall med en gutt der og snakket med han om litt sånne alvorlige ting som gud og sånt. Merkelig tema å komme inn på når man er på fest egentlig. Pleier å være hvor mange jenter du har nesten klart å knulle osv, men uansett så spurte jeg om han ville være med i kirken neste dag og se hvordan det var. Han ble jo med. Han kom også faktisk. Var dere hele sabbatskolen, men han var jo avhengig av røyk og i pausen gikk han for å røyke. Når de gamle og litt konservative i menigheten så det og at han prøvde å komme inn igjen da kastet de han regelrett ut. De fordømmer! Blir så lei meg og skuffet over andre kristne når de gjør sånt..!

 

Psh...! Slitsomt å skrive..

 

Som tidligere nevnt,hva er homofil praksis?

 

Homofil praksis.. Å leve ut det homofile livet vel! Sex, og kjæreste osv.

Endret av Buddah
Lenke til kommentar
Man kommer til himmelen selv om man er homofil.

Helt enig. MEN hvis du driver med homofil praksis da er det en annen sak..!

Så du mener at man ikke kommer til himmelen om man er praktiserende homofil?

 

@ElyasMachera,

Du er ganske så svart/hvitt om du tror at alle kristne er som du beskriver der.

Husker du ikke alle kranglene om generalisering som var her på forumet før de stengte R&P forrige gang?

 

Edit: Og det gjelder HamiltonII også.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Dette utvikler seg desverre til å bli en debatt om religion,hvis noen vil starte en slik tråd skal jeg derimot med glede svare der også :)

Hehe, ja.. :) Hvem vil opprette tråd? Jeg tør ikke starte flere.. (Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor jeg har 0 antall postet ting.. )

Lenke til kommentar

[Helt på viddene OT]

Fordi du ikke har postet en eneste post utenfor Off-Topic, poster i OT teller nemlig ikke på postcounten.

Ikke svar på dette innlegget, vær så snill, så sporer vi ikke så mye av.

Eneste grunnen til at jeg ikke tar dette på PM er at kanskje det er noen som lurer på det samme, som av en eller annen grunn bestemmer seg for å lete på side6 i en debatt om homofili.

[/Helt på viddene OT]

 

Noen som har noe vettugt å komme med i forhold til diskusjonen?

 

Editedit:

Må stikke og øve med Norges mest stressa russerevy nå :p

Regner med at denne tråden har fått 3-4 sider til når jeg er tilbake omtrent 1900 i kveld?

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Man kommer til himmelen selv om man er homofil.

Helt enig. MEN hvis du driver med homofil praksis da er det en annen sak..!

Så du mener at man ikke kommer til himmelen om man er praktiserende homofil?

 

@ElyasMachera,

Du er ganske så svart/hvitt om du tror at alle kristne er som du beskriver der.

Husker du ikke alle kranglene om generalisering som var her på forumet før de stengte R&P forrige gang?

 

Edit: Og det gjelder HamiltonII også.

Sorry da, alle mener ikke det, men de som mener at homofili er synd mener oftest det.

Mora mi f. eks, hun er kristen, men hun synes ikke at homofili er synd.

Lenke til kommentar
Mora mi f. eks, hun er kristen, men hun synes ikke at homofili er synd.

 

Samme med de fleste kristne jeg kjenner, inkl. 3-4 prester, ei lespisk jente, etc. (Mener at de synes homofili er greit.)

 

Definer greit da? Jeg synes i og for seg at homofili er greit, men tror ikke det er sånn gud skapte det og tror ikke det er hans vilje at folk er homofile..! Men for all del, vær homofile! Gjør ikke meg noe... :green:

Lenke til kommentar

Hvis en homofil person ikke er kristen, kan verken Buddah, Kake_fredrik, Kjell-Magne eller George W.B. Jr forby dem "homofil praksis" på det grunnlag at de ikke kommer til himmelen, det blir helt bak mål. Jeg synes Buddah lirer av seg utrolig mye dumt her...mener du for eksempel at de som er homofile har valgt å være det?

 

Ang. adopsjon av barn for homofile er jeg prinsippielt for, men det spørs om samfunnet fortsatt er for fordomsfullt til at det vil kunne fungere perfekt i praksis.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Mitt første innlegg i denne tråden:

Selv syns jeg homofili er ekkelt og unaturlig (vi skal jo leve videre?)

Og de apene dere snakker om er jo praktisk talt bifile, er de ikke?

 

Selv om jeg syns homofili er ekkelt har jeg ikke noe imot homofile, de kan ikke noe for følelsene sine.

 

Er selv kristin, kanskje ikke så konservativ som andre her, men tror likevel på gud og jesus.

 

Men et spm til buddah: tanker, ord og gjerninger? ikke bare gjerninger?

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke homofile skal få gifte seg, men jeg syns de burde kunne inngå partnerskap som gir samme rettigheter som ekteskap.

 

Ang. adopsjon er jeg usikker, mener selv at det er best for et barn (generellt) med både mamma og pappa. Det er naturlig å ha 2 foreldre av forskjellig kjønn. Men det er likevell bedre å ha 2 foreldre av samme kjønn, enn å ikke ha foreldre i det hele tatt.

 

Men enda en problem med adopsjon:

 

Vi er alle enige om at det er mest vanlig å være hetrofil.

Hvis et hetrofilt barn vokser opp med homofile foreldre, vil ikke dette barnet da tro (kommer selvfølgelig ann på hvordan barnet blir oppdratt) at det er vanlig å være homofil? Vil dette kanskje legge et press på barnet, samme press som homofile har fått?

 

Sier ikke at dette skjer med alle barn, men da er det spesiellt viktig for homofile foreldre å fortelle barna at det er normalt å like motsatt kjønn.

 

Det positivte er at et barn som vokser opp med homofile foreldre sikkert blir mer tolerant..

Lenke til kommentar

har noe med ordets betydning å gjøre. Ekteskap er noe som er mellom en mann og en kvinne.

 

Ekteskap, -et -/-er, -a/-ene samliv mellom mann og kvinne som er bygd på rettslig bindende overenskomst.

 

La oss ta konfirmasjon, som betyr bekreftelse.

Vi har kristelig konfirmasjon som betyr at man bekrefter sin kristlige tro, så kommer borglig konfirmasjon, skjønner at de også vil ha fest og få gaver, men ærlig talt da, trenger ikke kalle det konfirmasjon. En borgelig bekreftelse på dåpen?

Kall det noe annet.

Grunn til at vi har forskjellige ord, beskriver forskjellige ting.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke homofile skal få gifte seg, men jeg syns de burde kunne inngå partnerskap som gir samme rettigheter som ekteskap.

 

Ang. adopsjon er jeg usikker, mener selv at det er best for et barn (generellt) med både mamma og pappa. Det er naturlig å ha 2 foreldre av forskjellig kjønn. Men det er likevell bedre å ha 2 foreldre av samme kjønn, enn å ikke ha foreldre i det hele tatt.

 

Men enda en problem med adopsjon:

 

Vi er alle enige om at det er mest vanlig å være hetrofil.

Hvis et hetrofilt barn vokser opp med homofile foreldre, vil ikke dette barnet da tro (kommer selvfølgelig ann på hvordan barnet blir oppdratt) at det er vanlig å være homofil? Vil dette kanskje legge et press på barnet, samme press som homofile har fått?

 

Sier ikke at dette skjer med alle barn, men da er det spesiellt viktig for homofile foreldre å fortelle barna at det er normalt å like motsatt kjønn.

 

Det positivte er at et barn som vokser opp med homofile foreldre sikkert blir mer tolerant..

Hvis homofili var et resultat av miljø ville problemstillingen her vært relevant,nå er det stor enighet blant fagpersonell at homofil er noe man er,ikke blir.

 

Hvis påvirkining fra miljø var gjeldende ville jo ikke barn av heterofile foreldre blitt homofile.

 

Når det gjelder adopsjon så vil nok et barn ha det best hos noen som bryr seg om det uansett kjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...