Gå til innhold

Homofili


Anbefalte innlegg

Homofili er ikke nytt. I bibelen står det masse om om "seksuelle synder" i byene Sodoma og Gomorra. Der gjorde de ikke annet enn å eksperimentere med hverandre og *bang bang*.. Så en ting er sikkert og det er at homofili er GAMMELT! Men, det betyr ikke at det er "riktig" for det..! I de nyere år så har homofili blitt mye mer synlig og nærmest blitt en trend... Jeg inbiller meg at noen homofili er homofil fordi det er såkalt in..! Tror dere forresten det er tilfeldig at AIDS og andre kjønnsykdommer har tatt fyr som tørt gress i de siste 20-30 årene?

 

En annen ting er jo selve denne populasjons tingen. Hvorfor prøver nesten alle dere å gjøre homofili til noe normalt? For dere skjønner jo at det ikke er normalt... uansett om man er kristen eller ikke..! Verden går ikke videre hvis alle er homofile...!

Seksuell tilfredstillelse, jaha.. Det er en annen sak. Sex i samfunnet vårt idag er helt sykt. Overalt hvor vi går møter vi jo på sex. Alle filmer, musikkvideoer, blader.. Overalt! Ikke sånn gud lagde det og ikke sånn det skal være uansett. Det er nå normalt å slenge med pikken overalt... Dere sier det sikkert er bra, men jeg sier nei..! Sex er en nydelig ting, en spesiell ting som skal kun gjøres innen for ekteskap, men skjønner godt at mange gjør det før likevel.. Det gjør de innenfor kirken også.. Desverre..!

Sitat Erling Gjeldsvik,BA:

Bibelens læresetninger, dersom de skulle kunne følges fritt og uhemmet, ville automatisk utløse omfattende myrderier. Enhver som innenfor rammene av et humant samfunn virkelig hadde gjort et forsøk på å etterleve Bibelen, ville umiddelbart ha blitt buret inne på livstid. Bibelen er smekkfull av hatsk aggresjon, både mot folkegrupper og mot enkeltindivider med avvikende livsførsel. Dersom tilhengere av den judeisk-kristne religionen skulle ha frihet til å leve ut sin religiøsitet i bokstavelig forstand, ville de ha fått det tyske nazipartiet til å minne om en syklubb.

 

Men verken steining eller folkemord er lenger comme il faut – enn si lovlig – innenfor vår kulturkrets, selv om Jahve fråtser i slike løsninger på mellommenneskelige problemer. Selv de mest forstokkede bibelpuggere har innsett at nesten ingen av de ekstremistiske påbudene i Bibelen lar seg anvende på et moderne samfunn. Når de «bibeltro» har henfalt til opportunisme på så mange andre områder, er det ikke helt enkelt å skjønne hvorfor det absolutt må gjelde et unntak for Bibelens homofobi.

 

Ville formulert meg på samme måte hadde jeg hatt evnene :)

 

Siden dette er klippet ut fra et lengre innlegg kan hele leses her for spesielt interesserte :http://www.ba.no/meninger/spaltist/erling_talt/article891385.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Seventh-day Adventist Church recognizes that every human being is valuable in the sight of God, and we seek to minister to all men and women in the spirit of Jesus. We also believe that by God's grace and through the encouragement of the community of faith, an individual may live in harmony with the principles of God's Word.

 

Seventh-day Adventists believe that sexual intimacy belongs only within the marital relationship of a man and a woman. This was the design established by God at creation. The Scriptures declare: "For this reason a man will leave his father and mother and be united to his wife, and they will become one flesh" (Gen. 2:24, NIV). Throughout Scripture this heterosexual pattern is affirmed. The Bible makes no accommodation for homosexual activity or relationships. Sexual acts outside the circle of a heterosexual marriage are forbidden (Lev. 20:7-21; Rom. 1:24-27; 1 Cor. 6:9-11). Jesus Christ reaffirmed the divine creation intent: "‘Haven't you read,' he replied, ‘that at the beginning the Creator "made them male and female," and said, "For this reason a man will leave his father and mother and be united to his wife, and the two will become one flesh?" So they are no longer two, but one'" (Matt. 19:4-6, NIV). For these reasons Adventists are opposed to homosexual practices and relationships.

 

Seventh-day Adventists endeavor to follow the instruction and example of Jesus. He affirmed the dignity of all human beings and reached out compassionately to persons and families suffering the consequences of sin. He offered caring ministry and words of solace to struggling people, while differentiating His love for sinners from His clear teaching about sinful practices.

Lenke til kommentar

Og logikken her er da at Gud ikke er ufeilbar men av og til skaper individer som ikke passer inn i formen?

Og siden Gud da har gjort et dårlig svennestykke må disse menneskene som er blitt utsatt for denne tabben leve i mot sine følelser hele sitt liv?

 

Eller er det slik at foreldre til homofile har gjort noe styggedom,slik at gamle erik gjør avkommet homofilt?

 

 

Jeg klarer desverre ikke å se logikken i masse av det Bibelen forkynner,er jeg redd.

 

Edit: Forumet godtok desverre ikke etternavnet til Buffalo Sabres høyreback nr 81 Miroslav S@tan

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Og logikken her er da at Gud ikke er ufeilbar men av og til skaper individer som ikke passer inn i formen?

 

Gud lager ikke "nye" mennesker, han har ingen plan med barn som blir født. Han skapte Adam og Eva og etter det, skapte han ingen flere... men mennesker skaper hverandre. Mennesker bestemmer selv hva de skal bli og ikke bli. Gud kan kalle på dem og kanskje vise de veien, men mennesker må selv bestemme om de vil følge veien. Er ikke det rettferdig?

 

Og siden Gud da har gjort et dårlig svennestykke må disse menneskene som er blitt utsatt for denne tabben leve i mot sine følelser hele sitt liv?

 

Urettferdig, ja.. Men ingen har rett på kjærlighet. Kjærlighet er ingen rett..! Hvis man er homofil, og er kristen.. så tror jeg og mitt tros-samfunn, at man må holde tilbake følelsene sine..

Endret av Buddah
Lenke til kommentar

Hvis dere mener det er et valg mennesket tar,henger det jo ikke sammen at dere godtar homofili så lenge de ikke lever det ut?

 

Homofili handler om følelser ikke om sex,man kan ikke si at man er homofil og ikke lever det ut,det vil bli det samme som at jeg som er heterofil sier at jeg aldri får følelser for kvinner,dette er nok desverre noe man ikke kontrollerer bevisst,du har vel kanskje aldri forelsket deg i DEN uopnåelige dama??. ;)

 

Ergo så enten godtar dere homofili eller så gjør dere det ikke,men i samme slengen regner jeg med at du ikke spiser svinekjøtt noe Bibelen også forbyr....

 

 

Edit:Forøvrig trodde jeg at alle hadde rett på Guds kjærlighet ;)

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Ergo så enten godtar dere homofili eller så gjør dere det ikke

 

Liker ikke ordene godta, galt, feil osv. men "vi" godtar at folk er homofili.. vi ser ikke på de som noe "lavere" eller med mindre verdi eller mindre rett til å komme til himmelen. Men homofil praksis er noe annet for da lever du det ut og det er da det er en synd.

 

men i samme slengen regner jeg med at du ikke spiser svinekjøtt noe Bibelen også forbyr....

 

Jepp, I don't! Men det er også fordi jeg syns det er ekkelt å spise kjøtt fra ett dyr som ikke svetter ut, men inn.. også er det ikke spess godt.. Sorry :D + At jeg har vokst opp med ikke å spise det..

Lenke til kommentar
Gud lager ikke "nye" mennesker, han har ingen plan med barn som blir født. Han skapte Adam og Eva og etter det, skapte han ingen flere... men mennesker skaper hverandre. Mennesker bestemmer selv hva de skal bli og ikke bli. Gud kan kalle på dem og kanskje vise de veien, men mennesker må selv bestemme om de vil følge veien. Er ikke det rettferdig?

 

@Hamilton:

Så vidt jeg vet forbyr ikke Bibelen å spise svinekjøtt, det er et sted de fleste her som kritiserer kristendommen gjør en feil:

Et eller annet sted i det nye testamente sier Jesus noe som går på det at de gamle leveregler ikke skal gjelde eller noe sånt, fordi han som er verdens frelser har endra hele opplegget ved å dø for menneskene.

 

Så den derre "Du skal ikke ha seksuelt samkvem med din mor, for hun er din fars eiendom,"-delen bortfaller i kristendommen.

 

Jødene, derimot, bruker så vidt jeg vet disse og flere leveregler.

Nå tror jeg du bør sjekke litt før du uttaler deg.

Er ikke helt sikker på hvilke, men mange av de norske kirkesamfunnene er helt klare på at Gud har en plan med livet til alle mennesker.

 

Noen av dem tror på skjebnen, og at du, uansett hva du gjør er del av en større plan, som du ikke selv kan fatte, mens atter andre tror at Gud har mer et ønske enn en plan, altså vil han gjerne at du skal gjøre ditt-og-datt, men det er opp til deg om du gjør det.

 

 

Edit:

Drittquote

:angry:

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Nå tror jeg du bør sjekke litt før du uttaler deg.

 

Så bra at jeg ikke snakker for alle kirkesammfunn da, men for meg selv og min personlige tro..!

 

 

 

 

 

 

Når ett barn blir født til verden, så tror jeg ikke at gud har noen mening med det barnet. Gud har en plan for verden som ingen kan gjøre no med... og han kan kalle og prøve å vise mennesker veien han vil de skal følge.

Jeg har hørt kristne mennesker si når noen er dødd, at dette var en del av guds plan, men jeg tror det er feil...

Lenke til kommentar
Et eller annet sted i det nye testamente sier Jesus noe som går på det at de gamle leveregler ikke skal gjelde eller noe sånt, fordi han som er verdens frelser har endra hele opplegget ved å dø for menneskene

 

Regner med dette er til G2Petter?

 

Jo jeg er klar over det,men hvis du leser den adventistkirke saken Buddah limte inn,referer Jesus plutselig til gamle testamentet igjen,enten er Jesus lite konsekvent eller så er det en og annen oversetter som har ønsket å yte med sitt eget lille bidrag her og der....

Lenke til kommentar
Jeg har hørt kristne mennesker si når noen er dødd, at dette var en del av guds plan, men jeg tror det er feil...

Kristen eller ikke, jeg er i hvert fall enig med deg.

 

Det jeg mente med det forrige innlegget er at det p.g.a. formuleringa for noen kanskje kan virke som om du skjærer all kristendom over en kam.

Lenke til kommentar
Et eller annet sted i det nye testamente sier Jesus noe som går på det at de gamle leveregler ikke skal gjelde eller noe sånt, fordi han som er verdens frelser har endra hele opplegget ved å dø for menneskene

 

Regner med dette er til G2Petter?

 

Jo jeg er klar over det,men hvis du leser den adventistkirke saken Buddah limte inn,referer Jesus plutselig til gamle testamentet igjen,enten er Jesus lite konsekvent eller så er det en og annen oversetter som har ønsket å yte med sitt eget lille bidrag her og der....

Som sagt, av en eller annen grunn ble

-taggen plassert på feil sted av autoquoten, så det for 2 minutter siden.
Lenke til kommentar
Jesus plutselig til gamle testamentet igjen

 

Skal man bare kutte ut det gamle testamentet da? Bare fjerne en del av guds ord? Det blir jo feil..? Eller..?

Nei tydligvis bruker man de levesett man per dags dato føler mest hensiktsmessig,Jesus sier de ikke gjelder,så gjelder de litt,så gjelder noe av det men ikke alt...

 

Må huske at det faktisk finnes teologer som mener homofile hører like mye hjemme i kirke og kirkesamfunn som heterofile gjør.

 

 

Jeg for min del holder meg langt vekke fra folk som bruker tiden sin til å fordømme andre...

Lenke til kommentar

Uten å være 100% sikker, så vil jeg tro at mye av grunnen til at Jesus refererer til GT er at alle han snakker med er jøder, inkludert ham selv. De har sine leveregler i GT, derfor er det mye enklere for ham å trekke linjer, sammenlikne, etc. når han bruker eksempler fra den boka alle har kan. (J.f. å bruke Harry Potter som eksempel på en skolegudstjeneste i dag :p)

Lenke til kommentar
Må huske at det faktisk finnes teologer som mener homofile hører like mye hjemme i kirke og kirkesamfunn som heterofile gjør.

 

Også finns det teologer som mener akkurat det motsatte... Du finner alltids folk som mener det motsatte vel! Du får helle finne ut din egen mening..

 

Jeg for min del holder meg langt vekke fra folk som bruker tiden sin til å fordømme andre...

 

Hvem snakker om å fordømme? Tror du kristne mener at homofili er mindre verdt som mennesker fordi de er homofile?

Lenke til kommentar

Hvis ikke kristne mener at de er mindre verd har de en merkelig måte å vise dette på.

 

Forøvrig så mente jeg ikke bare homofile når jeg sa jeg holdt meg vekke fra folk som bruker tiden sin på fordømmelse,dette er noe kristne gjør med alle som ikke lever etter det spesifikke trossamfunns normer og moral.

 

@Elyas Machera

Det er nok forsåvidt rett,men da må man angre sine synder først (Ellers er vel h*lvete et lite befolket område),så skal da en som ikke har gjort noe annet en å bli født,angre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...