Gå til innhold

Homofili


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er "forferdelig" (sagt med dine ord) at de skulle bli flere. Ellers gir jeg beng.

Dessuten feiler du litt i logikken. Det er omtrent 50/50 fordelt mellom lesber og homofile. Sånn roughly. Dermed blir det ikke mer damer på meg og deg.

 

Til edit2: stemmer.

Det blir ikke færre damer på oss heller. Alt utjevner seg.

 

Men hvorfor hater du homofile? Det lurer jeg på. Er det din egen usikkerhet angående emnet, eller har de gjort noe spesielt mot deg? Det at det er unaturlig er ikke grunn nok til å hate det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel... vil ikke kalle meg homofob. Da bør du se på diverse andre innlegg i denne tråden. Er nok av skaphomser her som hardnakket prøver å fornekte sin egen legning. Hva jeg prøver er ikke å få mobbere til å rette seg mot andre barn, jeg prøver å si hva jeg mener om foreldre/foresatte som med viten og vilje gir usikre mobbere en grunn til å mobbe sitt eget barn.

 

Hva du mener med "barn jeg ikke liker så godt" skjønner jeg ikke. Vi snakker da ikke om en bestemt gruppe unger her, gjør vi vel? Synes du snakker tull når du drar frem slike påstander. Og hvis jeg nå likte barn med homofile foresatte bedre, hva er da grunnlaget for å kalle meg homofob? To setninger, rett etter hverandre, der du motsier deg selv ganske kraftig.

 

Jeg har ingenting i mot homofile. De fleste har vel ikke det lenger. Homofili er "overalt" om dagen. På TV har de fleste tv-serier en eller flere homofile karakterer, man hører om stadig flere i vennegjengen som er bifile, homofile eller lignende... det er blitt mer normalt. Hvis to personer blir forelsket i hverandre, eller er tiltrukket av hverandre, så har ikke kjønn noe å si. Det er stort sett fordommer som gjør at enkelte finner slikt skremmende.

Grunnen til at jeg syntes det ligger en liten homofob i deg er at det er noe i deg som sier at homofile er mindre verdt, de er mere utsatt og bør ikke få barn på grunn av dette. De må ikke få lov til å få barn i tilfelle noen anre skal mobbe de fordi de har homofile foreldre (!). En ting er å si du syntes homofili er helt greit slik du gjør, en annen ting er å faktisk mene det.

Mobbere vil alltid finne noen å hakke på, om ett barn blir mobbet 'fordi' det har homofile foreldre ville samme barnet helt sikkert blitt mobbet om det hdde hatt heterofile foreldre. Jeg sier igjen, at du har homofile foreldre utløser ikke mobbing. Jeg vil heller si det bygger karakter å vokse opp med homofile foreldre, og har du gjort det vil du helt sikkert være mer tolerant overfor andre. Det er gode egenskaper.

Uansett hvor mye du holder på med å fjerne 'årsaker' til mobbing blant mobbeofre, så endrer det ingenting. Mobbere vil bare mobbe for andre ting eller mobbe andre personer. Mobbingen verken forsvinner eller avtar, den bare forandrer seg litt, justerer seg..

Med slik holdning du har om mobbing vil man aldri komme nær noen løsning til problemet. Du er innstilt på at det er mobbeoferet sin feil at han/hun blir mobbet, og det er foreldrene sitt ansvar å sende ungene sine mest mulig inn i mengden for at de ikke skal bli mobbet. Hvis noen blir mobbet så er det dermed foreldrene og ungen sin feil?

Nei, briller eller ikke briller, stamming eller ikkke stamming, liten eller stor, pcnerd eller fotballnerd, hetero eller homofile foreldre, alle er like mye verdt, og selv om noen blir mobbet for disse tingene så er det ikke dette som utløser mobbing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...