Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Zyxel modem på DSL?


Anbefalte innlegg

Har noen andre dårlige erfaringer med DSL som kobler seg ned mange ganger om dagen. Iallefall har jeg det! Plutselig brytes forbindelsen, og PPPoE lampa på Zyxel modemet er svart!

 

Mistenker modemet for å være synderen, da det kun er en restart av dette som får meg på nett igjen...

 

Skal nå forsøke å bytte modem i et Cellpipe jeg har liggende for å se om det blir noen forskjell.

 

Noen med liknende symptomer/erfaringer?

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA. Bluecom og et Zyxel Prestige 600 (den "gamle" og tjukke typen, R13 tror jeg?). Ikke så veldig ofte jeg detter ut, men av og til.

 

Var verre før, da hadde jeg er Lucent ett-eller-annet. Klaget så mye på det at Bravida til slutt kom med et nytt på døra.

 

Har ingen PPPoE-lampe. Alt er tilsynelatende fint på lampene, men får ikke nett. Restart av modem gjør som regel susen.

Lenke til kommentar

Det er sånn hos meg også, men problemet hos meg er at jeg har for dårlig linje. Det jeg synes er rart er at av og til så funker linja superbra, andre ganger suger den sånn at restart av modem skjer omtrent hele tida. Ring ISP'en din og spørr om de kan sjekke linjekvaliteten på linja di. :yes:

Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart er at av og til så funker linja superbra, andre ganger suger den sånn at restart av modem skjer omtrent hele tida.

Har du lagt merke til om dette skjer i forbindelse med regn/mildvær og raske tempraturskifter? har du fått norn til og gå over linja og sjekke kablingen?

Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart er at av og til så funker linja superbra, andre ganger suger den sånn at restart av modem skjer omtrent hele tida.

Har du lagt merke til om dette skjer i forbindelse med regn/mildvær og raske tempraturskifter? har du fått norn til og gå over linja og sjekke kablingen?

Hehe, Bravida har vel vært hos meg opptil fem ganger og sjekket kvaliteten på kablene og selve kvaliteten på resten av linja. De sa det at de ikke så noen feil eller noe støy i det hele tatt. Rart synes jeg da siden kundeservice sier at jeg liger en god del over maksimum for å kunne få ADSL. Når DSL lampa på modemet begynner å blinke så skjer dette uansett vær. ;);)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...