Gå til innhold

NV40 vil ha 16x1 pipelines


Endre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
US sources close to Nvidia have confirmed that their next generation GPU will feature a full sixteen pipelines – not as previously speculated an 8x2 arrangement - and this is reflected in the increased transistor count of circa 205-210 million, up from a previously speculated 175 million.

Kan jo hende det ikke stemmer, men det spørs om ikke nVidia ikke er veldig sugne på å være best nå.

Lenke til kommentar
205-210 million transistors?? Hva tror dere at de skal kjøle den med for ikke å snakke om klokke frekvensen på Gpu`en?? :roll:

Kjølingen blir nok noe bråkete greier. :green:

Har jo vært rykter om nv40 før om at den skal være stille

Joda 210 Mill. transistorer,500-600Mhz Gpu? Tror Prescott blir kjølig i forhold.

Lenke til kommentar
Radeon 10 000 (R300) to implement 128-bit colour.

 

By Mike Magee: tirsdag 25 juni 2002, 15:33

 

http://www.theinquirer.net/?article=4099

 

Noen som husket dette??

Synd det nesten ikke er noen i det heletatt, hverken ATI, nVidia, MS, Intel, digitalkameraprodusentene, skjermprodusentene, ja nesten ingen som statser på hverken 64bit eller 128bit farge :( -De eneste som lager bilder med mer enn 32bit farge er enkelte skannermerker..... -Hadde vært kult med skjermkort med 64/128bi farge. -32bit bilder blir så matte.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Nvidia sa jo først at NV30 hadde 8 pixel pipelines, så det spørs om dette virkelig er 16 fysiske "true" pipelines. Men hvis man ikke kjenner den fysiske pixel pipeline organisasjonen kan man heller ikke si noe om dens relevanse til ytelsen. Man burde ikke lese for mye inn i antall fysiske pipelines lenger, GeForceFX5900 vs Radeon9800 er bevis for det.

Lenke til kommentar

Heh må bruke en flypropell for å kjøle det beistet der, hehe neida. Men noen liten kjøler blir det nok neppe, spørsmålet jeg vil stille er heller om du trenger hørselvern for å sitte mindre en 10 meter fra (Vet jeg overdriver en smule) for ikke å få nedsatt hørsel av det.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar
Blir nok en jevn kamp dette ja, gleder meg til å se 3Dmark03 resultatene ;)

3dmark03 er ikke alt her i livet :dontgetit: ...

 

Gleder meg heller til å se hvordan di yter i Hl2, D3, TR Angel of Darkness, Aquanox 2, Gothic 2 og Splinter Cell.

 

Stoler ikke på syntetiske benchmark :thumbdown: , men di er greie til å få en viss pekepinne på hva kortet yter.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...