Gå til innhold

skjema for kobling av sigarettenner?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er du så opptatt av den røde ledningen? Det er 5, FEM, KVINT, en mindre enn seks, VOLT... Du skal ikke bruke den i det hele tatt..

(eller mente du den røde ledningen på sigarett tenneren? )

 

Bruk den GULE (12 volt) ledningen og koble inn på PLUSS polen på sigaret tenneren.. Og en av de svarte på - (jord)...

 

Må da være noe av det letteste prosjektene her :p

 

 

Er litt enig med skrue.. Høres ikke ut som om du har helt peiling, desverre, men det er ikke så veldig stor sjans for å gjøre noe FEIL da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hvalfangeren.

 

Hvis du bestemmer deg for å fullføre dette vill jeg gjerne se noen bilder. Hele denne saken minner meg om min tante som hadde sett en trikker i aksjon og skulle til med en utbedrin-> klippe kabel og sette opp en stikk. Hun tok ikke ut sikkringa først.... :D

 

Det var ikke vondt ment men tenk deg om 2 ganger.

Lenke til kommentar
men hva er den røde til???? skal den bare henge og slenge???

Beklager å si det, men jeg tror rett og slett at du skal holde deg unna det prosjektet.

Spør heller om assistanse hos en som kan hjelpe deg med det, i praksis.

 

En annen sak: Hva skal du egentlig med sigarettenneren? For du er vel ikke så gammel at du har begynt å røyke?

jo jeg er kjempekul og røker.... neida jeg skal ha den til og plugge i ladere, reisekjøleskap o.s.v.

Lenke til kommentar
sigarettenner fra biltema jeg fant denne... ser ut som om det bare er to ledninger på den.... hvor kobler jeg da jord??? for skal ikke - og + påå hver sin pol???

hva med denne fra Komplett? Kommer snart og er en morsom liten sak.

frakt.....frakt....frakt....frakt og mere frakt!!!

Hvis du har en av Datakjeden butikkene i nærheten, gamle Komplett Databutikkene, kan du sikkert bestille en. Har gjort dette selv, den er litt dyrere der, men slipper frakten i det minste. Bare venter på telefon på at den har kommet, har den vel på tirsdag håper jeg. Da har jeg noe til å drive kjølebaggen på, og et sted å ha åpnede colabokser på neste lan. ;)

 

Edit: skriveleif

Endret av que
Lenke til kommentar

Hvis du har en av Datakjeden butikkene i nærheten, gamle Komplett Databutikkene, kan du sikkert bestille en. Har gjort dette selv, den er litt dyrere der, men slipper frakten i det minste. Bare venter på telefon på at den har kommet, har den vel på tirsdag håper jeg. Da har jeg noe til å drive kjølebaggen på, og et sted å ha åpnede colabokser på neste lan. ;)

der har u det jeg skal ha den til!!! kjøleskap !!!!!

Lenke til kommentar

Hvalfangeren! :no:

Kan dette være så sinsykt vanskelig og forstå?

Den røde ledningen som kommer ut av sigarett tenneren din setter du inn i en sliken ledig plugg som du feks. har i hdd og cd drive.

Det kabelsko øret som du ser stikker opp på siden av sigarettenneren setter du en ledning på som det er montert kabelsko (noe de sikkert hjelper deg med på en bensin station) som passer på øret. Den andre enden setter du inn i kontakten på svart ledning.

 

Om du mener at det ikke spiller noen rolle på belastningen på psu så sant du setter kjøeskapet i sig. tenneren, så tror jeg du skal tenke litt: Hvor tar du 12v fra? Bare så du er klar over det så trekker et slik kjøleskap en god del àmpere.

 

Du kan rege ut hvor mange watt det er selv med formelen: P=U*I

 

P= Watt

U= Spenning (i ditt tilfelle 12v)

I= Ampere (dette er sikkert oppgitt på kjleskapet ditt)

 

Om dette ble for vanskelig og forstå så anbefaler jeg at du "betaler" noen andre som veit hva dem gjør til å gjøre dette prosjektet! :roll:

 

Mvh

KFB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...