Gå til innhold

Drømmedisk fra Hitachi


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en 64-bits 133MHz PCI-X SATA-kontroller selv, for det er visst mye ytelse å hente på det

Har du en 64-bits PCI-X slot på hovedkortet ditt da? :)

Ja, jeg har faktisk et Tyan Thunder K8W Dual Opteron-hovedkort med 2 dediserte PCI-X kontrollere og 4 kortplasser (2 stk 133MHz og 2 stk 100MHz) :)

 

Man trenger ikke PCI-X for S-ATA...

Man trenger ikke PCI-X, men det er en fordel hvis man vil ha best mulig ytelse se bare her:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...dualduel&page=4

 

"The results were quite eye-opening. The RAID-0 configuration running on a PCI-X slot proved to be more than twice as fast compared to the 32-bit PCI slot in maximum disk throughput. Keep in mind; these were just mere 7,200 RPM hard drives. If you get into the real of 10,000, or 15,000 RPM disks, the performance difference will be even greater, and you'll be looking at a major bottleneck by using a 32-bit PCI slot. Hopefully, this will let people understand that PCI-X is not just for high-end servers, everyday users can see major improvements by moving to PCI-X."

Mener at for S-ATA slik det er i dag, så er det ikke noe særlig vits. Men jeg kjører på SCSI, og jeg hadde absolutt foretrukket å ha en eller to PCI-X spor på hovedkortet mitt. Men hovedkort som har PCI-X pleier å koste 3000-4000 og oppover...

 

Edit: Joda, en pen ytelesøkning der. Men gidder ikke anskaffe PCI-X for S-ATA.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har ikke sett noen benchmarks av denne 300GB monster disken, men sånn ytelsesmessig så tror jeg faktisk WD Raptor 74 klarer å holde følge...

Det blir jo en veldig urettferdig sammenligning da ettersom denne disken sikkert koster fire gange så mye.

 

Tror ikke en Raptor med en platetetthet på 37 GB pr. plate kan måle seg med en disk som har 60 GB pr.plate.

Lenke til kommentar

Hva med dette?

 

Introducing the first desktop computer configurable WITHOUT a system hard drive. The Operating system and system files reside on a PuRam? solid state flash disk with near zero latency and seek times, and burst transfer rates up to 8.5GB/s I/O, capable of over 150,000 I/O requests per second, all with an average of 0.0% CPU utilization.

 

http://www.go-l.com/desktops/machl38/architecture/index.htm

Siden er litt rotete, men søk på PuRam?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...