Gå til innhold

Q-Tec Strømforsyning, Warning -5V Voltage Exceed


Anbefalte innlegg

heisann...

 

Jeg har en 400w Q-tec strømforsyning(ja, jeg vet at det ikkke er det beste du får tak i, men jeg har ikke flust med penger) Jeg bruker Hardware Doctor til og "overvåke" systemet... nå kommer det warning, fordi -5v kommer under -5,54.... er det farlig, bør jeg ikke putte mer på min strømforsyning?

 

Jeg har følgende koblet til:

Abit NF7-S V.2.0

AMD Athlon 2800+

1024mb pc3200 ddr ram

1 stk Plextor cd-brenner 40x12x40

1 stk Nec 52x cd-brenner

Geforce 3 128mbram ddr

nettverkskort

1 stk IBM 80gb 7200rpm

1 stk WD 200gb 7200rpm

1 stk WD Raptor 36,7gb 10.000rpm

I tillegg har jeg 2 stk kabinett vifter..

 

Går dete bra, eller er det for mye?

 

Håper på svar..

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-Tec strømforsyninger levere ikke det de lover, en 350w PSU f.eks yter som en 180-200w. Det leverer ustabile spenninger i systemet. Harddisker kan ta fyken grunnet dette også, det du gjør er å kjøpe en Fortron source/Chieftec/Enermax eller whatever, bare IKKE Q-Tec!"!!!!! : :thumbs:

 

Det er en god grunn til at de er så billigere :

 

* billige komponenter

* ren dritt

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Spar heller litt lenger og kjøp deg en skikkelig PSU. Q-tec er noe drit. Hadde selv en 550W Q-tec PSU. De som solgte meg den sa den ville egne seg til mitt bruk (mange komponenter). Men da SCSI-disk nr. 2 var på plass, knelte den. Endte til slutt opp på en Enermax 550W, for å være på den sikre siden.

Ta og søk etter Q-tec her på forumet. Du vil finne mange topics om denne produsenten...

Lenke til kommentar

her ser dere hvordan mitt hardware monitoring program ser ut:

http://home.no/jt-87/monitoring.bmp

 

Dette har jeg koblet til PSU`en:

 

- AMD Athlon 2800+ m/ GlacialTech Silent Breeze 462

- NF7-S V.2.0

- TwinMos 1024 ddr ram Pc3200

- Geforce 3 ti 200

- WD 200gb 7200rpm

- IBM 80gb 7200rpm

- WD Raptor 36,7 10.000rpm

- Plextor Cd-brenner 40*24*40

- Nec Cd-rom 52x

- 1 stk Kabinett vifte.

 

I tilegg skulle jeg gjerne hatt på dette:

- 2 stk Neon lys

- 4 stk lysende vifte

- 1 stk vifte kontroll

- 1 stk LED panel.

 

Kaqn jeg koble på disse tingene, jeg personlig trur ikke det går men jeg ville høre med noen som har mere peiling enn meg selv.

Noen som vet om en billig men bra PSu 450w++(støy bryr jeg meg ikke om) er ikke millionær så det hadde ikke gjort noe om den ikke kostet så veldig mye..

 

håper på svar

mvh

joakim t

Lenke til kommentar

Joakim 87, ser ut til at jeg sliter mer enn deg!! (skummelt)

 

Se på mitt screenshot her.

 

Mitt oppsett.

350W aopen psu

xp2500@3200

3 disker

2 cd/dvd

viftekontroll med neon

3 katoder

en neon vifte grill

luftpumpe til akvariumet mitt :cool:

Cooler master aero 7 lite cpu vifte

3 chassis vifter

---

selv om mine volt styrker KANSKJE ikke er helt på topp så har det funket i et år hittil!.

 

Noen som kan ta en titt på mine og Joakim87 sine screenshots og gi noen tilbakemeldinger? Er visst ikke så mange som har peil på PSUer som "henger" på forumet her :cry:

Lenke til kommentar

-5V og -12V spenningene er det stort sett bare gamle serieporter o.l som bruker, og de er bare tatt med pga. kompatibilitet med gammelt utstyr.. mao. ikke så farlig om disse avviker litt.

Har selv en Enermax 431W-sak, bør være bra kvalitet altså, og den avviker med over 0,5V både på -5V og -12V.

Er det kun dette du har problemer med, behold Q-tec'en.

Lenke til kommentar
-5V og -12V spenningene er det stort sett bare gamle serieporter o.l som bruker, og de er bare tatt med pga. kompatibilitet med gammelt utstyr.. mao. ikke så farlig om disse avviker litt.

Har selv en Enermax 431W-sak, bør være bra kvalitet altså, og den avviker med over 0,5V både på -5V og -12V.

Er det kun dette du har problemer med, behold Q-tec'en.

men kan jeg putte på de tingene jeg har tilovers(se min siste post) ?

Lenke til kommentar
Har en 350Watts Aopen strømforsyning selv...

F/S PSU'er kommer med de nye Aopen kabinettene. Muligens du sitter på en slik.

 

kjøpe en Fortron source/Chieftec/Enermax eller whatever, bare IKKE Q-Tec!"!!!!! :

 

Wow, finn en feil. Den passer ikke inn i rekka blandt de gutta der.

 

De beste er:

Antec (Dyrt/overkill i mange tilfeller)

F/S (aka sparcle, MIST sine med 120mm, noen Apopen varianter, osv)

Enermax (Dyrt)

Lenke til kommentar

JohndoeMAKT: ang min strømforsyning... Skulle ønske at det var slik, men min strømforsyning er fra '98, dessverre...

Du mener at man burde gå for en Fortron Source? Hvilken modell vil være sterk nok for meg og Joakim87?

 

Joakim87: burde vel gå greit å koble det til, se bare hva jeg har dyttet på min 350Watter og det går strålende! <-Ikke send meg faktura hvis PC'en din tar kvelden da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...