Gå til innhold

vikingspel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, genialt... Det spilte jeg også på barneskolen. Møkkagreier... Husker ikke navnet da, men gi meg EN liten, lusen grunn til å skaffe deg det!

 

Okei, det var ganske underholdende i førsteklasse, når klassen var delt opp i de som kunne data (trykke på start-linja) og de som ikke kunne data.

 

Og ikke minst; da pc'ene hadde TURBOKNAPP!

Lenke til kommentar

vel, kan gjer det offisielt at eg også er i den barneskuleklubben

 

det er faktisk til køyring på ei gammal maskin(eldre enn meg) for småsøsken med vennar, altså trur det skulle vere perfekt for dei ettersom dei er akkurat så gamle som eg var første gongen

 

vi hadde det faktisk aldri på skulen, vi spelte det først på den lokale høgskulen og fekk studentane som hadde oss med dit til å kopiere det slik at vi kunne få det.

og merk, dette er lenge før startmenytida, det var ved overgang frå windows 1.0 det forsvann, og trur det ikkje var startmeny den gongen

 

har kontakta itansvarleg på høgskulen, men får ikkje svar, får vel prøve igjen snart. ellers har eg hatt kontakt med ein av studentane i seinare tid, seinast sist sommar då han flytta til spania, får håpe han kjem tilbake snart, kanskje han kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

Sant det med å knuse gode minner ved å prøve ultragamle spill pånytt igjen.

Har prøvd masse av de gode gamle C64-spillene på emulator på PC'n, og i enkelte tilfeller ble så skuffa at jeg ikke fatter hvordan jeg orka å sitte i evigheter med f.eks. Yie are kung fu eller Rambo.

Tips til nostalgikere, ikke gå tilbake i tida, man blir bare skuffa over hvor dårlig spillene er i forhold til dagens spill, og det tar vekk hele "magien" man hadde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...