Gå til innhold

R420 Gladnyhet..

ASCIWhite

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leste hos Ati at om du skal redigere HDTV o.l så har du faktisk noe du trenger PCI-E til allerede ved lansering... Jeg som nettopp kjøpte meg Shuttle :( Får klare meg med 8x AGP på den nye R420 jeg da......

EDIT: Ironi er en fin bil med sjokoladegrønne felger..

Endret av ASCIWhite
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leste hos Ati at om du skal redigere HDTV o.l så har du faktisk noe du trenger PCI-E til allerede ved lansering... Jeg som nettopp kjøpte meg Shuttle :( Får klare meg med 8x AGP på den nye R420 jeg da......

Stakkars deg, bare ett R420...

Skrevet

Stakkars deg, bare ett R420...

:cry: .......... :D

Skrevet
Snekker´n et spørsmål til deg: Skal du kjøpe R420? ;) Hvis du ser på avataren våre er faktisk min i lysere rød enn din snekker´n så helt like er dem jo ikke..

Kommer neppe til å kjøpe noe som helst før pci express er klart da regner jeg med en "liten" ryddesjau i maskinen :cool:

Hehe godt å høre snekker´n ;)

Skrevet

Morsomt at folk klager over fps og slikt med R9800, jeg har GF4 Ti4400 og kjører nesten alle spill i 1280x1024 med alt på max... no problem...

men neste oppgradering kan jeg innrømme at er skjermkort... Eller hele systemet, vet ikke enda :D

Skrevet
men blir d egentlig noe stor forskjel på agp og pci-e versjonen...

og hvordan vil den der pci-e->agp broen fungere

Teoretisk er det en stor forskjell på AGP og PEG (PCI-Express for Graphics) som kort fortalt går ut på at AGP bus'en kan enten sende eller motta data, mens PEG kan sende og motta samtidig.

Det er også en stor forskjell i teoretisk maksimal båndbredde mellom de to, men hvor stor praktisk betydning denne vil ha vet vi ikke før vi får testet reelle hk&gpu... Antageligvis vil ikke denne ha alt for mye å si, da man ikke merker så veldig stor forskjell på AGP 4x og 8x.

Når det gjelder PEG -> AGP broen så gjør denne at ATI kan slippe unna med å lage en kjerne og selge den som både AGP 8x og PEG, i stedet for å måtte lage to forskjellige kjerner (slik som de visstnok har gjort med R420/R423). Dette betyr en betydelig innsparing.

Skrevet

jeg gleder meg også til R420 kommer på markedet, for da kan jeg kjøpe meg et 9800pro eller xt kort, til spottpris! :thumbs: eller enda bedre, kjøpe et av en av pappa guttene her inne, som egntlig ikke vet hva kortet kosta, fordi det var pappa og mamma som betalte.. eller en fisker som slenger rundt seg med penger og gir fanden i hvor mye penger han kaster vekk.. ahh, hvilken fin fremtid vi prisbeviste stakkarslige individer går i møte :dribble:

og det er bare tull å påstå at man må ha det nyeste og råeste for å kjøre de nyeste spillene tilfredsstillende. jeg er helt enig med merlin i at et 9800pro holder et par år fram i tid. har dere noen gang tenkt over det faktum at en VELDIG stor del av forbrukerene (jepp, det er alle oss tilsammen, ikke bare teknologi fantastene) IKKE har råd til å hive ut 4-5-6 tusen til et nytt skjermkort eller ny prosessor i hytt og pine? det er nemlig også produsentene av hardware og software klar over. hvorfor tror dere at half life 2 og doom 3 ikke har kommet enda kanskje? tenk, hvis dem kjører ut et spill på markedet, som mesteparten av forbrukerene ikke kan kjøre på hardwaren sin, da går de glipp av masse PR og masse inntekter, for når desse brukerene har oppgradert sin hardware, så er half life 2 (feks.. hehe) gått i glemmeboken, selges til 1/4 av fullpris, og noe helt annet dominerer overskriftene.. men for all del, har man lyst så har man lov! kan jo ikke akkurat nekte for at 4 ganger bedre ytelse er å foretrekke om man syns man har råd og at det er verdt pengene... :thumbup:

Skrevet

bra skrevet ChainDoG,mye av dette er jo sant..

men man trenger jo ikke stå i kø når kortene kommer ut,blir sikkert

både høst og vinter før jeg ser noe hensikt p.g.a penger/ytelse og kjøpe

nytt kort.

men 2000,-(kansje 3000.-)pr år i grafikkort er jo ikke så veldig mye

med tanke på at man vil ha fin ytelse i spill.

fins hobbyer man bruker mye mere penger på..

er jo ikke mere enn 3-4 helger ut på byen,går jo ann og priotere litt.

vel,noen synes det er mye iallefall.da er vel hvor kresen man er

til hardware sin..

Skrevet

Da 9800pro kom ut kostet d ca. 4500kr... d e ikke såååå veldi mye..

D er faktisk folk her på forumet som har hatt pengene klar sida ifjor til å kjøpe et nytt kort

Skrevet
og det er bare tull å påstå at man må ha det nyeste og råeste for å kjøre de nyeste spillene tilfredsstillende.

Poenget er - og det er utrolig hvor mange ganger dette må sies - at det som er tilfredsstillende for deg er ikke nødvendigvis tilfredsstillende for meg. Folk er forskjellige og stiller forkjellige krav.

Skrevet

Men hva er et kick-azz skjermkort, hvis jeg vil det skal stå på stua, ha DVI og TV-ut, helst også TV-tuner(radio?), eller kombo av to? Men ikke trenger å rocke i 3D? :dribble:

Skrevet (endret)
Tja det blir vel lagt ut et Hercules 9800 XT for salg da, tenker jeg :p

Hvor mye tar du for dette snekker´n,?

Endret av Merlin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...