Gå til innhold

Plassering av "documents and settings"


Anbefalte innlegg

Jeg har installert windows XP, og da blir jo alle brukerne lagt inn på "document and settings" katalogen, som automatisk lagres på c:\, samme partisjon som windows blir installert på. Jeg kunne tenkt meg å flyttet dette til for eksempel d:\, slik at hvis behovet for å formatere windows og installere på nytt, eller lignende, intreffer, så trenger jeg ikke bekymre meg for egne filer og stash (og for alle andre brukere sine filer). Litt keitete forklart dette, men antar at det blir forstått. Noen som vet hvordan man gjør dette på en rask og effektiv måte? (Man kan vel gjøre det i regedit, men det er litt makkete).

 

Kunne også tenkt meg å gjøre det samme med program files katalogen. Altså flytte den fra c til d. Men hvis jeg for eksempel formaterer og installerer på nytt vil vel alle registerfilene forsvinne, slik at jeg må installere de fleste programmer på nytt uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dr.Gonzo var vel litt for rask til å lese spørsmålet.

 

HOW TO: Change the Default Location of User Profiles and Program Settings

 

 

Det skal være mulig å flytte "Program Files" i følge denne guiden:

http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3200/rh3236.htm

 

Det er som du sier, hvis du reinstallerer Windows så må du reinstallere programmer også.

Hvis du trenger en metode for å slippe dette, så skaff deg Ghost. Da tar du et image av en fersk installasjon, så har du et ferdiglagd utgangspunkt for en reinstallasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...