Gå til innhold

Feil på kortet?


torsk

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward GF-4 TI4200 kort med 64mb (https://prisguiden.no/produkt/935)

 

Det har fungert helt greit for meg, men nå i det siste så har det gått litt dårlig i enkelte spill, så jeg tenkte på å installere 3dmark01 se. Resultatet var ganske skuffende: 4970 3dmarks :thumbdown: . Jeg mener å huske at jeg har fått en del høyere poeng før.

 

Hvis jeg i tilleg leser testen av kortet her på hw.no, så blir jeg enda mer i tvil om at alt er bra (http://www.hardware.no/tester/skjermkort/gainward_ti4200/).

 

Her får kortet 9550 3dmarks ved samme instillinger som jeg brukte :cry: . Nå er denne testmaskinen litt krafigere enn min, men alikevell..

 

Her er spesifikasjonene på pc'en min:

Asus A7V-E hovedkort

Amd athlon 1200mhz

512mb SDRAM

 

Jeg kjørte testen på en helt fersk installasjon av winXP sp1 med de nyeste nvidia-driverne.

 

Er det noe muffins her? Burde jeg sende kortet til rep?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Henger det seg i spill eller går sent i windows f.eks?

Det funker jo greit i spill og i windows. Har ikke hengt seg eller no, men det hakker en del i nye spill.

 

Ville kansje prøvd å tatt en formatering av pc-en. For pc-er kan bli rimelig trege av den grunn hvis du ikke holder orden.

 

har formatert pc'en. det første jeg gjorde var å installere drivere og 3dmark.

Lenke til kommentar

1.Slett driverer etc. og avinst kortet

2.Inst drivere og kort på ny ...

 

... derom du ikke vil formatere.

 

Ellers er det vel en kjent sak at det kortet sliter og ofte gir artifacts...

... brutteren opplevde det. Tror det skyldes dårlig kjøling elns

 

EDIT: så ikke svaret sit ... leste bare at det ikke var bra i spill.

 

Kortet er ikke nytt da.... begynne å spare?

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Ellers er det vel en kjent sak at det kortet sliter og ofte gir artifacts...

... brutteren opplevde det. Tror det skyldes dårlig kjøling elns

Har ikke hatt noen problemer med kortet egentlig. Det jeg misliker sterkest er at det bråker no sinsykt.

 

Kortet er ikke nytt da.... begynne å spare?

hehe. ja, har vært inne på tanken.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at du har glemt å installere chipset driverene til hovedkortet. Ta deg en tur innom VIAArena.com og last ned de siste driverene for ditt brikkesett. Du har sannsynligvis glemt å installere AGP driveren.

Finner ikke riktig driver på den sia. Mitt hovedkort har VIA Apollo KT133 chipset, og ingen av driverne heter det.

 

Lastet ned den KPLE driveren, men fikk beskjed under installasjonen at det ikke gikk.

Lenke til kommentar
Sier at du skriver at de neyste spillene lager på maskinen din! Hvorfor? Jo kortet du har er jo sysnikt tregt til de nyeste spillene. Har merket dette selv med mitt GeForce 4Ti 4200 8x(128MB) Bytta til nytt kort! :D

ja, kommer nok til å kjøpe meg nytt kort om en stund, men ikke ennå. Vasser ikke akuratt rundt i penger for tia. Dessuten så funker det en del bedre nå etter jeg la inn de agp driverene.

Lenke til kommentar
Sier at du skriver at de neyste spillene lager på maskinen din! Hvorfor? Jo kortet du har er jo sysnikt tregt til de nyeste spillene. Har merket dette selv med mitt GeForce 4Ti 4200 8x(128MB) Bytta til nytt kort! :D

det der er jo bare piss.. (etter min erfaring) Jeg er ikke noen gamer selv, men jeg testa far cry demoen og jeg kjøte spillet i 1024x768 uten noen problemer.

T. eks. kan jeg spille ut2004 med over 100fps, og cs 1.6 (hvis jeg må krype så lavt) med over 100fps. Har faktisk ikke opplevd noe spill som lagger (med normale innstillinger) med mitt Gainward Gf4 Ti4200.

 

edit quota feil fyr..

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
Tusen takk folkens! De sistnevnte driverne gjorde susen! :thumbs:

 

Får nå 6647 3dmarks :w00t:

 

er ikke så kresen, så jeg trur jeg beholder dette kortet en stund til. Hadde ikke gjort noe å bli kvitt den sinsykt bråkete vifta da... noen ideer?

Det er rart! Jeg har samme kortet og fikk ca. 12 000 3dMarks i 3dmark 2001 SE.

(Og MSI's utgave fikk ca. 13 000)

 

Jeg kjørte på helt standard 1024x768 noAA&noAF.

 

Min PC:

ABIT NF7-S v2

AMD xp 2500+ (Den var ikke overklokka når jeg kjørte 3dmark)

512 mb twinmos pc 3200 RAM

 

Brukte vel driver v 44.03 da tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...