Gå til innhold

Final Fantasy X-2


Ny i gamet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg synes ikke det var en veldig stor spoiler da...

Sant nok...det Nevnarion refererer til klarer jeg ikke engang å huske... Er en del andre ting i den endingen som er litt mer "memorable" for meg! (Skal absolutt ikke nevne noe...av frykt for å få spoiler-polisen på nakken :p )

Lenke til kommentar

Slutten på IX er klisje :)

 

Men over til FF X-2, som var tema.

 

Eg har komt meg igjennom det, men ikkje 100% (Det er visst to mulege sluttar, en "good ending" om du får 100% og en .."normal ending" om du får mindre. Som sagt hakje eg komt gjennom med 100% men driver på.

 

Førsteintrykket mitt av FF X-2 var rimelig interessant. Satt med hakeslepp etter å ha sett Rikku som "voksen" (OK 17 ekje voksen, men no er jo ho idet minste lovlig :p), værre blei det da "Yuna" begynte å synge en random POP-sang, da var eg i totalt villrede om ka eg syntest. Var mest skuffa akkurat da, men det kom seg litt etterkvart. Det var iallefall annerledes.

 

Spelet drog igang og eg fekk kontroll på en slosskamp for første gang, og alt virka heilt merkelig om du var vandt med forgjengarane. Ting bevegde seg raskt, man hadde gått tilbake til "battle-gauge" fra tidligare og ting såg ut som det skjedde på måfå, figurane mine flytta seg både hit og dit og eg følte et snev av kaos. Omtrent 3 minutt seinare satt eg med et enda større hakeslepp når "Charlies Angels"-klisjeen var komplett utfylt! Her var det corny kommentarar og girl-power til siste bit, eller skal eg seie klesplagg.

 

Systemet med "power-ups", er noke inspirert av FF X, du bruker fremdeles "Shperes" men det er det mest corny systemet eg har vært borti til noke spel i denne sjangeren. Du kan ha på deg forskjellige klede for å gjere forskjellige ting, f.eks. har du en "Warrior"-sphere og en "Gunman"-sphere som du kan bytte på iløpet av en kamp for å veksle mellom Warrior (+strentgh ++, sverd) og Gunman(+accuracy ++, pistolar). Det er mange ulike slike "klesdrakter" og du lærer ulike abilities på kvar av draktene. En liten ting som irriterer meg; det er ingen overdrive/limit-break/soul-reaver/etc... klart, det ville kanskje bli litt ubalansert sia det egentlig ikkje er noken virkelig vanskelege slåstkampar her (fryktelig lett spill), men det hadde vært morsomt.

 

Grafikken er som FF X, og sjølv om FF X motoren har fått litt tid på rompa så ser det heile unektelig bra ut, blant anna meiner eg at den beste FMV'en i spelet (du veit kass om du har spelt det) overgår der meste som noken sinne har blitt vist av Square-Enix sine studio... NUH, hadde berre videoane vore synka for engelsk tale og ikkje japansk...

 

En ting til som var litt uvant var at spelet er veldig "ulineært". Du kan velge kortid du vil gjere ka som helst, men S/E har lagt inn noke dei kallar "Hotspots" som viser deg kor du skal reise for å få framgang i historia.

 

Landskapa er dei samme som i FF X, dei samme byane, samme templa, etc. Farplane er litt forandra og det er et par nye scener, ellers er det heller lite...

 

Tja.

 

Ka eg synst?

 

Ikkje direkte overlykkelig over Charlies Angels-inspirasjonen dei har henta seg inn, men det er meir min smak. Spelet i seg sjøl utmerkar seg som originalt og svært forskjellige frå det du har blitt vandt med i FF-serien, noke som er bra med tanke på at fleire skriker om at serien er "utvatna" og at S/E kun er ute etter å tjene gryn. Kan ikkje klandre dei som påstår det akkurat, men folk kjøper jo, så ...

 

No etter 40-50 speletimar må eg sei at slåste-systemet er svært morsomt, du kan lage ganske hardtslåande "comboar" eller "chains" som aukar skadepotensialet dramatisk. Som sagt virkar det noko kaotisk i starten men det venner en seg til.

Historia er morsom, om ikkje original og dei augneblinka med en sånn ulidelig teitskap at en berre må sjå vekk frå skjermen ei stund er det heldigvis svært få av. Men dei er jo der..... du kan blant anna kle deg om til "dansar" og stå å vrikke på hofta mens lagkameratane dine får deng. Heftig.

 

Alt i alt, eg lika det. Men eg har spelt alle frå 1 til 11 og er under affekt. Forresten, har du ikkje spelt FF X så er FF X-2 ikkje fullt så morro, iallefall historie-messig.

 

Edit: Leifar og andre ting.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Eg har komt meg igjennom det, men ikkje 100% (Det er visst to mulege sluttar, en "good ending" om du får 100% og en .."normal ending" om du får mindre. Som sagt hakje eg komt gjennom med 100% men driver på.

 

To endinger bare? Jeg var nå rimelig sikker på at det var i hvert fall 5 endinger, i hvert fall av det jeg har lest\sett på nettet bl.a!

Lenke til kommentar

Joa, forsåvidt. (Har sittet oppe inatt og spelt, fått alle endingane, og greit, det er 5 "ulike" endings, men det er igrunn kun 2 stk også får du litt ekstra på dei om du har gjort spesielle ting. Men det er ikkje radikalt forskjellige sluttar.

 

*RO*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Final Fantasy X-2 er et av de spillene det er bedre å glede seg til enn å spille.

 

Invester heller i Simon and Garfunkel-cden. Spillet er allright underholdning, men musikken er bedre på SaG-Cden!

 

X og VII er fortsatt de beste, mens X-2 er og blir et nostalgisk samleobjekt for de som vil ha en grei fortsette. Det er mye GROOVE men lite FEEL i dette spillet, sånn er det bare...

Lenke til kommentar

hei! jeg har komt til den skogen der du skal finne to personer som kommer fram vis du stå i ringen av sommerfugler jeg har funnet en av dem men den ene ringen er i luften (hvis du står på en gren) hvordan kan jeg stå i den ringen av sommerfugler da!!? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...