Gå til innhold

Skjermkort Feil.

jms88

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 1800mhz, 512 mbram, Intel 845 Chipset,

250w powersupply, compaq pc. Jeg kjøpte et Geforce 4 ti 4600 kort for 1,5 år siden. Kortet streiket rett før jul.

Kortet viste fortsatt bilde men det var masse støy og "feil" på skjermen. Jeg reklamerte og fikk et nytt FX 5600 Ultra kort i bytte. Kortet fungerer greit bortsettfra at det noen ganger viser de samme symptomene som TI-kortet. Jeg har fått noen tips om at kanskje for svakt powersupply kan være årsaken. Jeg har 2 harddisker og 2 cd-rom'er koblet til pcen samt et 4.1 sorround kort og firewirekort. Er powersupplyet mitt for svakt? (250watt)

Kan noen si noe om dette?

Hadde vært veldig hyggelig å få svar!

mvh. Jørgen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fant følgende link på forumene her for noen dager siden:

http://www.utcache.com/power.asp

Der kan du legge inn din hardware og få en vurdering - gjetta meg fram litt utfra det du har satt opp, og endte med en anbefaling på 285 watt, og da tyder det jo på at tipset du har fått stemmer...

Skrevet

Så kan det jo være at powersupplien ikke helt leverer 250Watt og da... Compaq er vel ute etter en billigst mulig løsning. Kunne kanskje lånt en PSU av venner\kjente og prøvd?

Skrevet
Tusen takk for linken til den testen! Jeg tok testen selv med de nøyaktige data og havnet på 350 watt ca.

Hehe....

Da bomma jeg jo bare litt... ;)

Skrevet
Den testen er ikke helt rett... trekk fra 50watt så har du det =)

Hvordan vet du det? (Nysgjerrig nå, ja.)

Er det med eller uten "sikkerhetsmarginen" som blir satt opp når du kjører testen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...