Gå til innhold

TEST: Budsjettduell: RV280 vs NV34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke ForceWare 53.03 driveren godkjent av Futuremark.

 

The 52.16 drivers have 3DMark03 specific optimization for the Pixel Shader 2.0 test and that score is solely comparable between nvidia cards.

Tviler på dette har endret seg med 53.03.

 

Radeon 9200 er tross alt i bunn og grunn basert på den 2 1/2 år gamle R300-brikken.

En liten typo kanskje.. :)

Lenke til kommentar

Rart å se at R9200 "vant" såpass....

 

... Nordichardware kom til en helt anne konklusjon, når det gjelder 128-bits FX kort

 

Her; http://www.nordichardware.com/reviews/grap...Budget_Roundup/

 

Sitater:

Quake3

With FSAA and Aniso Ti4200 is basically twice as fast as the other boards. 5200 is less than 4200, who would have known. ;) Sapphires Radeon 9200 doesn't really stand a chance with its fillrate demanding SSAA but then again neither does Abits FX 5200 due to its limited bandwidth.

 

UT2003

All the boards simply die when we turn on FSAA/Aniso. Radeon 9200 doesn't even complete the test. It just skips to the desktop when it's about to complete the timedemo. Tried it on two machines and it reacts the same way. I'd except it to be utterly unplayable in any case so it matters less.

 

3DM

The field tightens up in 3DMark03 but basically we can see that the DirectX 9 capabilities of FX 5200 doesn't bring it much of an advantage as Ti4200-8x takes the lead and Radeon 9200 is taling the FX 5200 boards.

Lenke til kommentar
Det er nok et FX5200 kort med 64-bit minnebus HW.no har testet. Det ville også forklare fillrate testene.

Hvis det stemmer så må jeg si det er ganske dårlig research fra HW.no sin side. De har tross alt skrevet at det er 128bit buss.

 

Edit2: Jeg fant noen specs på http://www.club3d.ni/en/ Der fant jeg kortet med eksakt samme produktnummer, CGN-346TVD, og det har visst 128bit minne buss. Altså ikke neo galt i henhold til den siden der i hvertfall.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er ikke dårlig research av HW... bare dere som ikke gidder å lese hele testen... står 128-bits på begge under spe.

Spørsmålet var jo om HW.no-testeren hadde tatt feil, men i følge hjemmesidene til produsenten så er det riktig med 128bit på begge. Nå er vel spørsmålet om produsenten snakker sant når de sier at det er 128bit, eller om det er den andre testen som har testet et Radeon 9200 med 64-bit i stedet for 128bit som det står i den testen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kjøpte et asus fx5200 kort på fa*nskap etter denne testen. og mitt kort kjører fletta av R9200 i alle spill jeg spiller. kortet er et plain kort med 250/400. jeg får 8350 i 3dmark 01 og 1870 i '03 versjonen. med et 9000pro får jeg 8500 i '01 og1050 i '03.. (9000pro og 9200 er ikke ulike..sågar er 9Kpro raskere i gitte tester...) det var bare det jeg ville si...

Lenke til kommentar
Er ikke dårlig research av HW... bare dere som ikke gidder å lese hele testen... står 128-bits på begge under spe.

Spørsmålet var jo om HW.no-testeren hadde tatt feil, men i følge hjemmesidene til produsenten så er det riktig med 128bit på begge. Nå er vel spørsmålet om produsenten snakker sant når de sier at det er 128bit, eller om det er den andre testen som har testet et Radeon 9200 med 64-bit i stedet for 128bit som det står i den testen.

Av R9200 er det vel bare SE ver. som har 64-bits ... denne versionen (SE) var ikke kommet ut når NHW testet kortene mener jeg ....

 

 

Skjønner at folket er oppgitt da alle "vet" at FX5200 suger, men pointet er vel at det faktisk er bedre (yteksesmessig) enn R9200 ... så lenge det er 128 bits.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...