Gå til innhold

Demonstrerte ATI R420?


Anbefalte innlegg

Det har egentlig ikke vært noe særlig stor fremgang siden Radeon 9700 Pro ble lansert da, så dette blir nok et gigantisk hopp i ytelse slik som 8500->9700pro, kanskje større! Tror jeg, håper jeg :-)

Det er tviltsomt det blir et så stort hopp. Husk at R9700 gikk fra SSAA til MSAA, doblet minnebåndbredde og antall pixel pipelines fra R8500, det blir ikke tilfelle denne gangen.

På B3D er det en diskusjon (her) om dette etter et intervju som ble laget av Rage3d.gr...

 

"This has given us a chance to really refine our next-generation architecture and focus more transistors on raw processing power, so we can deliver a huge leap in performance (like we did last year with the Radeon 9700 Pro). There is more, of course, but you'll have to wait just a little longer to hear about that."

 

Diskusjonen som følger har en del helt uinterresente poster (grunnet "diskusjon" om hva som ble ment), men trekker også frem en del gode poenger...

 

Les tråden her, og intervjuet her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fra før lest de trådene og jeg tviler ikke på at det vil være en stor forskjell. Men R9700Pro var opptil 4 ganger raskere enn R8500.. jeg tviler strekt på at vi vil se så enorme forskjeller denne gangen.

Beklager, så ikke at det var deg som skrev innlegget...

(Hodet har nesten koblet helt ut grunnet for mye java programmering... :()

 

Jeg ser hva du sier ang. tredobling av hastighet, men det er jo litt avhengig av hvilken ytelse man måler...

Det er ganske mange forskjellige forslag på B3D om muligheter for å styrke pipelinene for å lage Uber-pipelines eller hva de nå kaller dem...

Så jeg tror det er mulig vi kan få se en 3 dobling av hastighet i en del applikasjoner, spesiellt de som bruker mye VS/PS 2.0 og mye skyggelegging, men ikke over hele linjen.

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

tror ATI R420 vil bare ha litt bedre ytelse(slik at de tar nv 40 kortene)

og bedre aa og af kansje + bedre pixel shader.

 

nv 40 kommer til og rette opp ytelsen i dx 9(håpe det da)men tror de

ligger under ati iallefall.

men båndbredde på 50 blir det neppe,tipper 30-40.

 

sikkert mye feil her fra min side,men skal spise hatten min hvis NVIDIA

tar tilbake tronen fra ati..

 

ps:dette er jo seff bare vill gjetting fra min side.

Lenke til kommentar
Skal du spise hatten eller ikke?  :p

Vi får bokmerke denne uttalelsen til begge er lansert og testet grunndig og håpe Nvidia vinner slik at han må tilberede hatten sin.. :p

Tror neppe han har noen hatt :cry:

Han skal få slippe unna med en caps eller ei lue om han vil... ;)

 

Litt gøy når folk sier slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...