all right Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 heihei har Telenor sin linje 704 og 1 gb nedlasting og på forbruks måleren står det: kvorte for mars 1 gb? Hva tid får jeg da 5 gb?
Nikkor Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 heihei har Telenor sin linje 704 og 1 gb nedlasting og på forbruks måleren står det: kvorte for mars 1 gb?Hva tid får jeg da 5 gb? De har ikke startet med det enda, har du hørt noe annet?
all right Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Gadd ikke og lese alle postene(slit) men hva tid vil de gjøre dette da??
Nikkor Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Snakket med kundestøtte for bedrift idag og spurte om dette med økte hastigheter. Den 19. Mars blir det offentligjort "noe" som innebar nye produkter, som først og fremst ble tilbudt nye kunder, og deretter bli igangsatt for eksisterende kunder. Dette vil IKKE gjelde bedriftskunder fikk jeg vite. De som allerede er Telenor kunder vil få en email med detaljer 19.03.2004, eller rett før denne dato. Da var det jo hold i dette allikevel da!Lurer fært på om dette da blir en gratis oppgradering eller om det er "for 20 kroner mer, får du osv osv" Jeg regner med at Telenor har ligget relativt lavt med opplysninger om denne saken fordi de ønsker å ha tilbudet implementert og klart den dagen det blir offentliggjort. Blir spennende å se for oss som allerede er Telenor kunder, så jeg skjønner godt at denne tråden vekker oppsikt og interesse, regner ikke med at Rayline TWB er Telenor kunde siden han/hun synes vi "styrer" for mye. Du får helle titte bort da hvis det blir for mye å bære for deg.
Timur Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Nei, jeg håper virkleig at dette med bredbånd forbedrer seg i Norge! Svenskene har jo allerede 100mbits linje!! *friste* her sitter jeg med en 10mbps ut og inn fiberoptisk linje fra bredbåndsfabrikken Dumt at de ikke gidder og levere lenger i norge kunne tenkt meg en 100mbits linje fra dem
Nikkor Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Nei, jeg håper virkleig at dette med bredbånd forbedrer seg i Norge!Svenskene har jo allerede 100mbits linje!! Ikke alle.
Timur Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 pointet mitt var at der har de til og med 100mbits linjer, mens her i Norge har vi såvidt 10!, og kan ikke akkurat si det er mange som har det heller.
Nikkor Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Det er noen som Studenter som har 100Mbit, men er enig i deg der
covah Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 pointet mitt var at der har de til og med 100mbits linjer, mens her i Norge har vi såvidt 10!, og kan ikke akkurat si det er mange som har det heller. De i Sverige som kan få 100Mbit/s linjer, er noen få i sentrum av Stockholm, Göteborg og Malmö. Da er det bedre i Sør-Korea, der ALLE skal ha 100Mbit/s linjer i løpet av kort tid.
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Det vi fjaser om er oss som er eksisternde kunder hos telenor.Og det fjaset du viser oss der er ikke tilgjenglig der jeg bor hvertfall! Vet kunne bare ikke holde meg... Jeg ber om unskyldning til alle som syntes jeg var kjip men gelder meg sånn til jeg faktisk får fiberkabelen gjennom veggen om et par uker hvor er det det kommer fiber da? Kristiansand de driver å legger det ute i skrivende stund (nesten ihvertfall) men et lite spørsmål: Det er forskjell på 2mbit/s og 2MBit/s blir ikke dette megabyte og megabit altså 2048 kB/s og 256kB/s??
hanskongen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) Kristiansand de driver å legger det ute i skrivende stund (nesten ihvertfall) men et lite spørsmål: Det er forskjell på 2mbit/s og 2MBit/s blir ikke dette megabyte og megabit altså 2048 kB/s og 256kB/s?? Ja, det er veldig stor forskjell 2mbit/s er jo 2 milli bit per sekund og det er jo 0,002 bit per sekund. Jeg viste ikke at det gikk ann å få det så sakte.... Endret 9. mars 2004 av hanskongen
opresterud Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) Det er forskjell på 2mbit/s og 2MBit/s blir ikke dette megabyte og megabit altså 2048 kB/s og 256kB/s?? mbit og MBit blir ikke det samme m=milli M=Mega, dessuten blander du bit og byte. Mb/s betyr megabit per sekund (liten b=bit) MB/s betyr megabyte per sekund (stor B=byte) 1 byte = 8 bit M=Mega=1024 Mb/s kan også skrives Mbit/s(ekund), og MB/s MByte/s(ekund). Her er det vel egentlig ikke så farlig om det er små eller store bokstaver, siden man faktisk skriver den minste enheten fullt ut. Endret 9. mars 2004 av opresterud
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Det er forskjell på 2mbit/s og 2MBit/s blir ikke dette megabyte og megabit altså 2048 kB/s og 256kB/s?? mbit og MBit blir ikke det samme m=milli M=Mega, dessuten blander du bit og byte. Mb/s betyr megabit per sekund (liten b=bit) MB/s betyr megabyte per sekund (stor B=byte) 1 byte = 8 bit M=Mega=1024 Mb/s kan også skrives Mbit/s(ekund), og MB/s MByte/s(ekund). Her er det vel egentlig ikke så farlig om det er små eller store bokstaver, siden man faktisk skriver den minste enheten fullt ut. ok det var jo sånn sirka det jeg trodde men er dette: megabyte eller megabit og finnes det i det hele tatt megabyte linje her i norge?
Boye Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Blir så AAAAAAAAARGH når jeg ser de sinnsvake tallene Her sitter vi på hillbilly-Fevik langt ned i gokk med Telenor 704/128 med 10GB begrensning til 400kr måneden (går rykter om at noen tester ut LOS sitt nett her også, men...bare rykter). Jaja, det funker i det minste Men kunne vært langt bedre. Så venter spennt på hva Telenor vil tilby oss gamle trofaste kunder denne måneden.
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Blir så AAAAAAAAARGH når jeg ser de sinnsvake tallene Her sitter vi på hillbilly-Fevik langt ned i gokk med Telenor 704/128 med 10GB begrensning til 400kr måneden (går rykter om at noen tester ut LOS sitt nett her også, men...bare rykter). Jaja, det funker i det minste Men kunne vært langt bedre. Så venter spennt på hva Telenor vil tilby oss gamle trofaste kunder denne måneden. mulig det men er det noen som kan tolke tegninga her og si om dette er megabyte per sek eller megabit per sek eller de sinsvake tallene hanskongen kom med Dere gjør meg forvirret!
opresterud Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Var visst noen flere skrivemåter :-) Mbps = Mbit/s = Mega-bit-per-sekund kbps = kbit/s = kilo-bit-per-sekund kilo = 1024
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Var visst noen flere skrivemåter :-) Mbps = Mbit/s = Mega-bit-per-sekund kbps = kbit/s = kilo-bit-per-sekund kilo = 1024 ok det var litt bedre men hvor mange kilobytes per sek er det i en mbps?
opresterud Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 8 bit er en byte, dvs. dele Mbps (Mbit/sec) på 8 så får du kByte/sec. 1Mbit = 1024kbit, deler på 8 bits-per-byte, det blir 128kB(yte), som igjen kan deles på 1024 for å få 0,125MB(yte).
CerveZa_ Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 8bit i en byte 1024bit i en kilobit (kb) 1024kb i en Megabit (Mb) 1024Mb i en Gigabit (Gb) osv 1MB (MegaByte) = 1024kb (kilobit) * 8 (bit i en byte)
opresterud Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 *friste* her sitter jeg med en 10mbps ut og inn fiberoptisk linje fra bredbåndsfabrikken Dumt at de ikke gidder og levere lenger i norge kunne tenkt meg en 100mbits linje fra dem Tror ikke du ville merket store forskjellen på 10 og 100Mbps linje akkurat... En ting er hva du har i veggen, en annen ting er hva som er maks fart mot det stedet du skal kommunisere. Og ikke minst, hva slags linje er det Bredbåndsfabrikken har ut fra sitt eget nett? Jeg har tilgang til ett sted hvor vi sitter med en Uninett node ett par etasjer under oss, og mot sunsite.uio.no el. sunet.se så har jeg vel opplevd 1-2MByte/sec (8-16Mbps) på det aller-aller meste. Og da er det relativt sett veldig få routere mellom. Siter som gir så høy hastighet er det fint lite av, stort sett bare på universitetsnettet. Klart, snakker vi om tjenester som Bredbåndsbolaget selv kan levere, som Video-on-Demand ol. så kan det være kjekt. MEN: Har ikke denne tråden nå begynt å flyte litt utover sine bredder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå