Gå til innhold

Suger MSI, eller, er det bare meg?


Avatar-

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-03-18 23:09, psilocybe skrev:

var det ikke du som mente msi pro2-serien var et av de mest kjøpte her i landet?


kjøper 10.000 folk msi-kort og de har 9,49% feil, og 5000 folk kjøper abit som har 16,88% feil.. går opp i opp, det.



 

Og hva vil du frem til? Det blir like mange i antall som er "ødelagt", men prosenten sier fremdeles at MSI er bedre enn Asus, Abit og Intel (de store gutta). Mener du at MSI kun skal ha ~5% feilrate fordi at de selger så mange flere kort enn Abit og at antallet er eneste sammenligningsgrunnlag?

Tenk litt selv da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri noe problemer med noe som helst jeg, så er det sagt!!

Min erfaring strekker seg lenger enn til et MSI-HK.

Og derfor var skuffelsen over mit K7266 kort enorm

da jeg tidligere har gode erfaringer med MSI.

Jeg regner videre med at når f.eks. Nvidia velger

MSI som en slags "hoffleverandør" for sine brikker

er det fordi dette er en produsent med godt rykte.

Men det jeg har lagt merke til er at når det snakkes om MSI-hk med div. problemer så har VIA en tendens til å dukke opp under samtalen.

I min naive tiltro til MSI, vil jeg legge mye av skylden der. Og da spesielt på deres drivere til

AGP-porten.

Sjekk alle tester, MSI kan umulig Suge, og i alle fall ikke spesielt sterk.(suge altså)

Lenke til kommentar

Alle sammen sier at det er stabilt? Hadde det ikke vært det hadde jeg blitt overrasktet. Men, hva med andre til enn stabilitet. Overklokker dere noe særlig? Og, i tilfelle, er det DA stabilt?

Hva med Tweake-muligheter f.eks?

Akkurat på RAM hastighet er Abit en av de beste, og MSI henger langt etter.

 

http://www.hothardware.com/hh_files/Mother..._clash(7).shtml

 

Dette er bare 1 eks.

 

og, jeg visste at det ville bli krig av denne topic'en :razz:

Lenke til kommentar

Sendte akkurat et MSI hovedkort i retur... Sannsynligvis feil i strømreguleringen, slik at det ble dønn ustabilt når en prøver å kjøre 3d grafkk.

Har funnet info på nettet om at strømreguleringen på k7t pro 2 serien ikke er særlig sterk. Kun fire transistorer mot f.eks. abit kt7 sine seks.

 

Jeg har nå 2 stykk abit kt7 og kt7a, og det virker på meg som om disse er av en helt annen kvalitet enn msi sine kort. MSI f.eks. hadde kroniske problem med å resette seg ved heng, noe jeg tilskriver strømreguleringen.

Jeg har også montert msi kort basert på 266a chipsettet og disse virker dog på meg som om de er bedre konstruert.

Jeg tror at neste gang kommer jeg ikke til å velge MSI.

Lenke til kommentar

Har jobbet 3 år på PS Østereng (tidligere samme firma som PS Data), så har litt belegg for dette:

 

MSI er kortet vi har generellt hatt minst trøbbel med. Det har vært tilfeller av hovedkort som har vært mindre gode enn andre, men jevnt over veldig veldig bra. Av ikke så veldig gode kort kan jeg nevne K7T Pro(2).

 

Dette gjelder også Abit, noen kort er gode og andre skaper større problemer. Var for eks. mange som slet med BE kortene.

Lenke til kommentar

må si meg enig kjøpte nettop for noen et msik7n420 kort og det er ræva,når den restartet så piper hele maskinen og starter ikke og på usb greia lyser tre røde og en grønn,sjekka manualen der sto det at det er noe galt med chipsetet,jeg vet at jeg skal aldri mer ha meg msi,blir nok epox eller abit for meg fremtiden,asus er for overprisa.

Abit ruler!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har en kompis som har vært mye plaget med MSI. Han har hatt trøbbel med cd-brenner, dvd-brenner og hovedkort.

 

Dårlig margin det syns jeg.

 

Hadde selv et MSI tvkort. Den funka til en viss grad. Fikk såvidt inn NRK. Ble retur ja..

Mens Terratec kortet fikk inn alt med samme mottaks forhold..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...