Gå til innhold

Zalman heatpipe

andesam

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fjern Shim=) Men ver pokkers så forsiktig! Klarer fint 432mhz på min core uten artige fakter, samt jeg har et Sapp.9800np kort.

Sapphire er vel kjent for å være generelt mer overklokkbart en PC sine kort.

øhømm, jeg klarer 440 uten artifacts og 2 kab vifter med org kjøling på mitt powercolor 9800pro da, så den påstanden er jeg strengt uening i

Å jeg skjønner du la merke til at jeg hadde et NP(NonPro..) kort? Core er originalt 325mhz. Ikke ****** om stock klarer 430mhz uten noen form for ArtiFacts. Ikke mitt 9800np kort iallefall med den spinkle aluminiumsribba som satt på originalt. Tok kvelden i underkant av 390mhz med stock om jeg husker rett.

Edit: Gjorde som deg første gangen, monterte over shim. Så ut som klaring, men fikk ArtiFacts og skikkelig grove feil i grafikk. Shim bør helst av..

jeg gjør faktsik det, tro det eller ei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fjern Shim=) Men ver pokkers så forsiktig! Klarer fint 432mhz på min core uten artige fakter, samt jeg har et Sapp.9800np kort.

Sapphire er vel kjent for å være generelt mer overklokkbart en PC sine kort.

øhømm, jeg klarer 440 uten artifacts og 2 kab vifter med org kjøling på mitt powercolor 9800pro da, så den påstanden er jeg strengt uening i

La ikke merke til at det var et NP kort jeg heller i farta, men jeg har fortsatt inntrykk av at PC9800pro-kortene er moderate overklokkere, mens Sapphire ofte er noe bedre. Det er et inntrykk jeg har etter å ha lest litt rundt, men å motbevise noe med et enkelt tilfelle går vel ikke. Dessuten har vi jo forskjellige kort :D

Videre har jeg inntrykk av at Hercules sine kort klokker enda bedre. Men det er som sagt bare inntrykket jeg har dannet meg.

Skrevet
Shimmen på mitt hercules 9800pro nektet og tas av.. Det samme gjør 12v's ledningen.. kommer ikke lenger enn 420/360 helt stabilt med 80x80 over kortet.

Noen tips?

Hva skal man ha av 12Volten for?? er det noe jeg ikke har fått med meg?

jeg fikk heller ikke av shimmen, prøvde litt med en sånn plastskalpell, men fikk ikke bendt den opp. Kjører kortet på 411/378 nå hele tia, og null problemer. Men kommer ikke langt over 420 uten artifacts.

Ps. det første pc9800pro-kortet mitt fikk jeg klokka opp i 450/390 uten artifacts, så røk vifta, jeg fikk nytt på garantien og slengte en Zalman på det som jeg har nå. merka også før jeg skifta ut vifta på mitt PC-kort nr.2 at det ikke klokket like bra som det første.

Skrevet
Shimmen på mitt hercules 9800pro nektet og tas av.. Det samme gjør 12v's ledningen..  kommer ikke lenger enn 420/360 helt stabilt med 80x80 over kortet.

Noen tips?

Hva skal man ha av 12Volten for?? er det noe jeg ikke har fått med meg?

jeg fikk heller ikke av shimmen, prøvde litt med en sånn plastskalpell, men fikk ikke bendt den opp. Kjører kortet på 411/378 nå hele tia, og null problemer. Men kommer ikke langt over 420 uten artifacts.

Ps. det første pc9800pro-kortet mitt fikk jeg klokka opp i 450/390 uten artifacts, så røk vifta, jeg fikk nytt på garantien og slengte en Zalman på det som jeg har nå. merka også før jeg skifta ut vifta på mitt PC-kort nr.2 at det ikke klokket like bra som det første.

Når jeg skulle ta av Stock kjøleren så ville jeg gjerne ta ut 12v kabelen når jeg gjorde det, men den ville ikke ut, og det var nesten skummelt å ta for mye i.

Skrevet (endret)

Har selv powercolor 9800 pro@XT

Satte på en 80mm vifte i selvmekka sak rett under skjermkortet i tillegg til de 2 kabinettviftene jeg har.

Ble uansett ikke noe bedre resultater på overclocking (økte ca 5 mhz), ligger på ca 430 på gpu uansett med orginal kjøling

Endret av OKHaz
Skrevet

Får dere ikke fjernet shimmen folkens? Måtte prøve 2 ganger jeg ja, før jeg klarte det :p En god dose nervøsitet for dem 3k kronene jeg hadde brukt på kortet samt en mengde ikke-verktøy gjorde at jeg tok med et pr. transistorer på core overflata sammtidig som jeg fjerna shimmen :thumbs:

Andre forsøk gikk bedre. God tid og en hel masse lirking så kommer shimmen. Når du først har fått tapetkniven under(Eller hva enn du måtte bruke) er resten lett. Men den sitter godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...