Gå til innhold

sapphire eller powercolor?

m4gnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sapphire

og hva er grunnen til at du tror dette?, alle sier at det er fordi powercolor sitt ha dårlig vifte, men den er byttet ut. begge korta yter faktsik så og si identisk. jeg ville valgt powercolor sitt av egne erfaringer....... klarer 440/390 med org kjøling uten artifacts........, men ta det du vill, begge er like bra.....,

BTW: powercolor sitt har en fyldigere bundle siden sapphire sitt er en såkalt (lite-ratail), men hvem spiller de sugne spille for mølger med uansett...

Skrevet

Jeg vil påstå at det er lite som skiller de. Sapphire er nok mer kjent for oss her i landet, mens Power Color har kommet sterkt det siste året.

Power Color hadde litt uflaks i starten med kjøleløsningen sin, men de problemene ser ut til å være løst.

Uansett hvilken leverandør du velger her bør være et godt valg.

Skrevet (endret)

K, jeg bestillte nettopp en pc fra "pc-byggern" til komplett, med powercolor. Etterpå så jeg at sapphire kosta 300 kr mindre... Ingen big deal egentli.

Endret av m4gnus
Skrevet
K, jeg bestillte nettopp en pc fra "pc-byggern" til komplett, med powercolor. Etterpå så jeg at sapphire kosta 300 kr mindre... Ingen big deal egentli, men d hadde jo ikke skada å betale litt mindre for litt mer :)

Hvis du sender avgårde en mail kjapt, så kan det godt hende at du får byttet....

Komplett kan være ganske greie sånn :)

Skrevet (endret)

Ytelsemessig er de identiske. (samme GPU, samme ram, samme PCB, samme klokkehastigheter)

Men det finnes likevel noen forskjeller:

* Bundle (kabler, overganger, CD'er og spill som følger med)

* Kjøleløsning (=støynivå og overklokkingspotensiale)

* Farge på kortet og eska

PS. Jeg kan legge til at tråd-tittelen "Sapphire eller Radeon" ikke er noe ultimatum i og med at du får begge deler på Sapphire-kortet. "Sapphire" er bare navnet på firmaet som har satt sammen kortet og bundelen. "Radeon" er bare navnet på GPU'en som Sapphire og andre bruker.

Endret av Simen1
Skrevet
Ytelsemessig er de identiske. (samme GPU, samme ram, samme PCB, samme klokkehastigheter)

Men det finnes likevel noen forskjeller:

* Bundle (kabler, overganger, CD'er og spill som følger med)

* Kjøleløsning (=støynivå og overklokkingspotensiale)

* Farge på kortet og eska

PS. Jeg kan legge til at tråd-tittelen "Saphire eller Radeon" ikke er noe ultimatum i og med at du får begge deler på Saphire-kortet. "Saphire" er bare navnet på firmaet som har satt sammen kortet og bundelen. "Radeon" er bare navnet på GPU'en som Saphire og andre bruker.

Det heter ikke saphire, det heter Sapphire (pirk). Anyways, de er ganske like :)

Skrevet (endret)

samme hva du velger, egentlig.

du vil bli lykkelig og glad uansett. ;)

edit: sånn rent ytelses messig så er de klin like, eneste forskjellen er fargen på kortet, boksen og bundelen du får med (kabler, spill, manualer etc).

edit: leif

Endret av rasgar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...