Gå til innhold

windows slettet alle filene


dash

Anbefalte innlegg

Fikk meg ny harddisk (200gb wd) for ca 1 måned siden. Da flyttet jeg over alle dataene som lå på en annen harddisk til denne. Alle filene som ble flyttet over fungerte fint, men så plutselig en 2-3 uker senere skjedde det noe.

 

Var i windows, å skulle åpne noen filer som lå på den disken, men jeg greide ikke å åpne noe. Ingenting fungerte, og 1/2 av innholdet var borte. Da restartet jeg maskinen, deretter kjørte windows en automatisk scan, som rettet alt dette opp. Alle filene var tilbake og i full stand etter denne scannen.

 

Men bare noen dager skjedde det samme. Jeg gjorde nøyaktig det samme som sist gang; restartet maskinen, og windows utførte en scan. Alt ble rettet opp.

 

Nå har dette skjedd for 4 gang, mens denne gangen ble ingenting rettet opp, derimot slettet! :scared: Winows hadde slettet alle filene som la på partisjonen etter scannen, og nå får jeg ikke de tilbake :cry:

 

Noen som har opplevd dette før og ganske har peiling på hva jeg kan gjøre? Har prøvd "easy recovery" og "getdataback" uten at det var til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte nettopp en test i "Easy recovery professional".

 

Fikk denne anbefalingen:

 

Recommendations:

Partition test for drive E failed, critical system structure errors have been found. Run the Full Diagnostic Test, from the DriveTests tool, on the drive containing the partition to verify if your drive has any physical problems. If you ARE experiencing a data loss situation, you should run the applicable tools in the Data Recovery category to recover lost data. Also, professional services are available by contacting Technical Support or Data Recovery Services. If you ARE NOT experiencing a data loss situation, use the Windows Check Disk tool or other file system repair utility like Ontrack Fix-It Utilities to fix the file structure errors. In the case of severely corrupted partitions, you may need to reformat you drive and restore data from a previous backup. NOTE: Reformatting your drive will destroy all data on your drive.

Lenke til kommentar

Glemm jo før jo heller...

Anbefaler at du lager en partisjon for OS på 8-10 gig og deler resten opp en to-tre -fire (?) ganger til. Da får du et raskere system som ikke er så utsatt. Jeg mistet også en partsjon under en hardisktest (husker ikke hvilken) på overklokket maskin. Dette var en partsjon jeg brukte til "nedlastspill" og dritt så det var ikke noe tap den gangen. Hele RAIDet har alikevel gått feilfritt siden. Følg med på eventvwr (start=> kjør=> eventvwr) system og programm så kan du se om noe "gnikser".

Lykke til :cool:

Bw. det finns noen slemme trojanere som virusprogr. Normann ikke fannt. Derimot http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp fannt det. Og jeg fjernet det manuellt fra reg.

Det svever så mangt i luften, særlig hvis man er inn på kultursider :green:

Du har jo blitt hacket før...

Lenke til kommentar

Hvorfor du ikke bør kjøre datamaskinen som administrator

Hvis du kjører Windows 2000 eller Windows XP som administrator, blir systemet sårbart for trojanske hester og andre sikkerhetsproblemer. Hvis du besøker et Internett-område mens du er logget på som administrator, kan du komme til å skade systemet. Et ukjent Internett-område kan inneholde kode for trojanske hester. Det kan hende at denne koden lastes ned til systemet og kjøres. Hvis du er logget på med administratorrettigheter, kan en trojansk hest føre til at harddisken formateres, filer slettes, en ny brukerkonto med administratortilgang opprettes osv.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...