Gå til innhold

Klippe bort gitteret i chieftec kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok vekk gitteret på begge inntakene forran på chieftech'n min, kanke si at det ble så veldig mye mer stille, men airflowen blir jo litt bedre.

Skrevet

har tenkt å gjøre det sjæl på mitt kabinett også...

tror jeg bare kommer til å bruke en avbiter eller lignende....og bare klippe de ut :)

Skrevet

det er jo veldig logisk au da. hvis du har hinder i veien for luftstrømmen, vil luftstrømmen påvirkes. Fjerner du hinderene så vi luftstrømmen flyte fritt = bedre gjennomstrømming.

ps. ja jeg har fjernet alle gitterene på mitt chieftec kabinett (foran og bak)

hilsen diablito

Skrevet

jeg har merka forskjell.... kappa vekk de fire (!) grillene foran i mitt raidmax kabinett.. og de to bak.... en del stillere, og mye bedre airflow som det er sagt tidligere også....

Skrevet

Tror ikke at det blir serlig stor forskjell på hverken sus eller flyt og det er jo en grunn til at de er der da - beskyttelse og da mente jeg ikke for fingrene dine men for vifta inne i kabinettet!

Skrevet

Det bør nesten være obligatorisk å fjerne slike gittere når vifter skal på plass der.

Det er jo innlysende at dette er fordelaktig, både mht luftstrøm og støy.

Ingenting å nøle med etter mitt skjønn; Vekk me´n! :)

Skrevet

Takker og bukker for samtlige svar...

...jeg kommer sannsynligvis til å fjerne bort gitrene både foran og bak i håp om å bli kvitt noe sus...

...reskap: avbiter (prøver med denne) + fil.

Skrevet

klipte av gitteret bak på kabinettet med en avbitertang. ble skarpe kanter, men det skal bort etter hvert. skal gjøre det samme framme. for det ble merkbart bedre utlufting, mildt sagt. støyen er jeg ikke sikker på. men tror det ble litt forskjell.

hvor mye svekkes luftinntaket framme ved at det er et plast deksel framfor viften med små "gitter" som er for å samle inn luft i bunnen?

Skrevet

Jeg tror ikke det svekkes så veldig mye... litt avhengig av hvilken kasse du har... jeg har en chieftec kasse og der er det ganske store lufte hull i plasten foran... Jeg tror ikke disse er trange nok til å skape suse lyder (litt avhengig av hastigheten på viften som suger luft inn.)

Skrevet

Jeg har nå fjernet gitteret både ved inntaket foran og ved uttaket bak... luftgjennomstrømningen ble betraktelig bedre... samt noe redusert støynivå... :)

Skrevet

Det var det første jeg gjorde når jeg fikk kabinettet.... Samme med grillen til viften i sidedøren.. Vanvittig hvor mye bråk den skapte..

Brukte først en vanlig avbiter til jobben, fikk så en Dremel som jeg finkuttet med.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...