Gå til innhold

NV40 leveres med Doom 3?


Anbefalte innlegg

selv tror jeg de fleste ser mer frem til hl2 enn doom3 ergo, hvis noen skulle velge skjermkort etter bundelen ville de nok gått for en ati løsning.

Vet ikke det. Jeg for min del ser mer fram til Doom 3 enn Half Life 2, ergo er jeg mer spent på Nvidia-ytelse. De testene som allerede foreligger indikerer dessuten at Nvidia yter bedre på Doom 3 enn tilsvarende Ati-kort. Dette understreker bare poenget enda sterkere.

 

Half-Life 2 - hvem gleder seg vel til det? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI / nVidia: Who cares?

Bare gi oss bra skjermkort til en "god" pris.

 

Tror nok det var lurt av nVidia og hekte seg på Doom III, siden ATI er på Half Life II bølgen.

 

Blir spennende å se om kortene er best på de spillene de "leveres til".

 

For de av oss som ikke bare spiller ETT spill er det vel ikke så viktig med kortet som er best på "akkurat det spillet" - et all-round killer kort er vel best....

Lenke til kommentar
Hva med å håpe på at det skal komme flere gode kort fra begge produsenter så konkurransen blir høy og prisene lave??? :shrug:

:yes: Var sånn før at jeg håpet på at Ati skulle bli det enveldende skjemkortprodusenten i verden, og parkere nVidia og alle andre langt bak, men når jeg tenker etter så vil jo det bety monopol ala MS og veldig høye priser og uretferdig ovenfor kundene. NB: Dette var bare et eksempel

 

Back to topic; Ble glad når jeg så at NV40 ble bundlet med Doom3, får personlig så har jeg egentlig alrdi skjønt hva alle er så opphengt i HL2. Angående prisen på NV40 når det kommer ut, vil det bli ala 5950U nå til dags i pris, eller lavere siden 5950U har en så gedigen bundle?

Lenke til kommentar

Er det virkelig mulig? 4 x ytelse av nåværende toppkort? Det er jeg svært skeptisk til. Når det gjelder bundles, vel, jeg tror det er svært få som kjøper grafikkort etter bundle, ihvertfall helt uinteressant for min del. Så langt det lar seg gjøre kjøper jeg bulk versjoner.

 

Uansett, jeg håper også Nvidia tar performance ledelsen fra ATI igjen, ikke fordi jeg har noe imot ATI, tvertimot er jeg super fornøyd med R9700 PRO kortet mitt, men fordi det er sunt med konkurranse. ATI skjerpet seg ihvertfall utrolig etter at Nvidia kom på banen, nå får det være Nvidia's tur til å skjerpe seg.

Lenke til kommentar

Får håpe at Valve "optimizer" HL2 for annet en ATi kort, samme med id om DOOM III. Liker ikke helt denne "NVIDIA the way its meant to be played". Spillene som blir støttet av Nvidia kjører som regel like bra på ATi kort og andre... men en vet aldri hvor det går.

 

Ville jo være dumt av spill utvilkerne å gå med på at spillene deres bare kjører på NVidia hw.

 

Jeg hadde en GeForce 2 GTS og gikk over til en Radeon 9600 XT, meget fornøyd men noen få ting gikk bedre på GeForce'n. En ting til. En test ment til GeForce 2 kort fungerte ikke før men funker nå med ATi kortet :p

Lenke til kommentar
Får håpe at Valve "optimizer" HL2 for annet en ATi kort, samme med id om DOOM III.

Altså, valve har ikke optimalisert HL2 for ATi kort. Dette er vel general knowledge, men valve har brukt mer tid på å få nVidia kort til å gå bra. Problemet er at HL2 enginen passer best til en mer ren DX9 codepath, hvilket ATi har i sine kort, mens nVidia helst ville at DX9 skulle vært designa annerledes, og så lagde de korta sine etter det designet. De prøvde på en måte å påvirke en standard med å lage sin egen. Men jeg tipper de er på rett kjøl med NV40 igjen.

 

Og for Doom III, så kjører det OpenGL, hvilket nVidia kort har vært best på de siste åra. Det var en grunn til at gærva Quake3 spillere kjøpte Intel cpu og nVidia GPU... Så jeg blir ikke det minste overrasket hvis NV40 er best på Doom III.

 

Men jeg tipper at nVidia ikke gjør samme DX9 feilen med NV40, så de er nok tilbake på tronen med NV40.

Lenke til kommentar

enig med deg Tjohei(bra skrevet)

men selv om de gjør det bra i Pixel og Vertex shader versjon 3.0(fillrate/shader ytelse )skal det jo litt til for og gå forbi ati.

 

ser jo ikke ut som nVidia har så mye mere ytelse denne gang

enn ati har(eller båndbredde)

 

blir sikker bare noen % i mellom desse kortene i ytelse,men det er jo bra ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Får håpe at Valve "optimizer" HL2 for annet en ATi kort, samme med id om DOOM III.  Liker ikke helt denne "NVIDIA the way its meant to be played".  Spillene som blir støttet av Nvidia kjører som regel like bra på ATi kort og andre... men en vet aldri hvor det går.

TWIMTBP er ikke stort annet enn at nVidia har betalt en slump med penger med å få en logo på spill esken og på web siden til spill utvikleren/utgiveren. Det er flere tilfeller der TWIMTBP spill går bedre på ATi hardware.

Når det gjelder HL2 skal Valve ha brukt 5 ganger så mye tid på å optimalisere spesifikk for NV3x enn det dem har brukt på generic DX9 kode. Det skulle ikke forundre meg om nVidia vil utnytte dette med NV40 selv om det vil være rask nok til å kjøre spillet med full precision, det samme gjelder Doom3.

 

Men jeg tipper at nVidia ikke gjør samme DX9 feilen med NV40, så de er nok tilbake på tronen med NV40.

Det gjenstår å se. ATi skal visnok ha ofret marginer for å holde seg på tronen også denne runden. Uansett så tror jeg mange vil bli overrasket over ytelse forbedringen fra dagens kort, selv om det nok ikke blir så mye det som nVidia skal ha det til med NV40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...