Gå til innhold

hvordan ser det ut inni maskinen til de enkelte ?


Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

huff, gremmer meg for å vise frem bildet av mitt kabinett, er så SYKT rotete, men det er i hovedsak pga PSU er dårlig plassert. huff her er det

 

rot2.jpg

 

noen forslag til hva jeg kan gjøre? har kjøpt cable sleeves og strips:P

men må først få vapochill cpu kit.

 

please hjelp meg! :cry:

Endret av wiggles
Lenke til kommentar

bruker vapochill kabinett, er ikke så liten plass, er bare elendig plassert psu.

gleder meg virkelig til å gå løs med cable sleeving kit'et.

Har også en vannblokk som bare henger inni der, den skal monteres på så snart jeg får ram coolers til rammen på grafikkortet.

Lenke til kommentar
bruker vapochill kabinett, er ikke så liten plass, er bare elendig plassert psu.

gleder meg virkelig til å gå løs med cable sleeving kit'et.

Har også en vannblokk som bare henger inni der, den skal monteres på så snart jeg får ram coolers til rammen på grafikkortet.

Du kan jo se om du klarer og flytte PSUen til et annet sted.

Feks: helt nede framme og så flytter du HDene lengre opp :shrug:

Lenke til kommentar
cairn: kan du være så snill å minske bildet? for meg som bare kjører 1152*864 så blir det uoversiktelig å se på bildet.. prøv å unngå å gå over 800*640

Vær glad jeg dro det ned fra 2048 x 1536 :devil: - bildet er uansett 1024x768, noe som ikke burde være noe problem. Hvor har du forresten det ukurante målet på 800x640 fra?

Lenke til kommentar

Fant disse to....

Cirka samme innmat. Vifta i sidedør ble flyttet på cpu ved bytte av kjøleribbe. Alt sammen inni den kassen over her, var samlet i strips eller tape eller annet sort dekkemateriale..

 

eul_65c1ae4b6461700edf14947b200150a1.img.0.jpg

De to remsene du ser er geargrip (for enkelt å drasse med, har til PC + LCD skjermen).

 

eul_c9439ff31a61df3a755b102a4d71993c.img.0.jpg

Hele rukkelet var kjøpt i Texas USA i fjor sommer, To blå 80mm bak CPU, en rød 80mm i sidedør, en sort 80mm i toppen og en 120mm foran harddiskene. Alt fyret med en Enermax strømforsyning (er forresten Enermax kabinett og, $49.99 ;) - ting var rimelig der borte.. cirka ti tusen norske for komplett pc med flatskjerm (se profil for specs)

Lenke til kommentar
denne blir ganske ryddig da.

Den guiden du linket til inspirerte meg, og 5 minutter etter jeg hadde lest den var pc'n av og åpnet, klar for rydding. Takk!

 

menT4l-cleaned.jpg

 

Dette tok meg da omlag en times tid å fullføre, ganske fornøyd med resultatet.

Takk til FtZ- for hosting! :thumbup:

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

please hjelp meg! :cry:

Okey, det der blir ikke en liten jobb.

Først og fremst, finn en annen plassering til PSU. Om du ikke har plass, bygg plass, eller få et annet kabinett. Så kutt av alle kablene du ikke trenger (husk å la det være igjen en god stump som du kan lodde de på igjen, om du trenger det) fra PSU, og isoler de med elektriker teip.

 

Legg så alle kablene inn i slanger, eller braid dem. Bare fantasien setter grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...