Gå til innhold

Termometer med LED-Display


Anbefalte innlegg

Vel.. Jobber med skissene til et case prosjekt og til det trenger jeg noen temeperatur sensorer med LED-display..

 

Har prøvd å finne noen på Elfa, uten hell..

 

Kan gjerne være i form av byggesett hvis de ikke er for kompliserte (kan følge en byggetegning.. ) Jeg var en reser på elektronikvalgfag på ungdommskolen :)

 

Noen som har sett noe som kan brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder også på å planlegge dette nå, begynte faktisk for to dager siden med å tenke på det, og var faktisk på goole og lette etter hjelp når jeg fant denne.

 

Jeg tror jeg har funnet en måte å lage dette på som kan fungere ganske greit, den går ut på å bruke sensorene som er innebygt i HK. For så sende signalene via enten seriell eller parallelporten til en ic som er koblet til led-displayene.

 

Jeg holder nå på å lage temp. programmet som skal sende infoen til portene og er kommet så langt at jeg har fått hentet infoen ut fra hk. (lager et program som henter info fra hk via MBM)

 

hvis du er litt proff og har tillgang på litt mere utstyr en det jeg har kan du vel kanskje prøve deg på denne?. det var min pla i starten, men ar ikke tillgang til utstyr til å programere ic'n. Derfor lager jeg meg min egen variant.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Den der var AKKURAT det jeg tenkte på.. det at det var 4 display i en var jo enda bedre...

 

Tror jeg skulle klart å skru(lodde) den sammen med litt research.. Ikke det at jeg forsto tegningene..Men hvor vanskelig kan det være???

 

Men sånn som jeg skjønte det så må den ene brikken programeres.. Må man ikke ha spesialutstyr for det?

 

Og eventuelt(helst) finnes det noe lignende til den som et byggesett(ferdig programert) eller ferdig byggedt?

Lenke til kommentar

Var fin den.. prisen var litt stiv.. Men det er noe sånt jeg ser etter.. men til en mye lavere pris.. Skulle helst ha en 4 stykker..

 

Kanskje jeg skal finne en annen løsning.. blir fort litt dyrt med den løsningen her...

 

Ser at microplex skal få inn en lcd skjerm fra AC som virker lovende kanskje jeg skal gå for den istedenfor.. Beregnet for vannkjøling, så den kan kobles både til temperaturer og pumpeoversikt.. skjønte ikke alt.. siden var på tysk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...