Sneglen Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 Jeg har satt sammen en flunkende ny A-64 pc med S-ATA disk til dama mi [ja faktisk]. Er forresten en Seagate 120GB disk det er snakk om, om det har noe å si. Når jeg booter får jeg beskjed om "Floppy(s) failed (40)" så står det "Press F1 to continue". Dette er ganske problematisk fordi jeg ikke får innstallert Windows XP på S-ATA disk uten floppy. Jeg har prøvd å innstallere XP og trykt F6, men når jeg skulle laste inn driverne fant systemet ingen diskett. Dette er jo ikke helt bra, så hva bør jeg gjøre for å få floppyen til å fungere?
TaZ Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 (endret) Ny floppy og? Sjekk at det lille lyset på floppyen ikke lyser hele tia,da er kabelen satt feil vei vist det lyser hele tia... Prøv med en anna floppy stasjon vistt du har.. TaZ ii ii ii ii ii ii ii V Endret 14. februar 2004 av taz
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 (endret) Nå får vi se da! Lyste ble tatt knekken på hvertfall Takk Jepp! Det fungerte Har fått lagt inn drivere nå Supert! Nå blir nok noen glade i morra Endret 15. februar 2004 av -NeoRag-
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Hmm.. Nå skjer det noe! Når innstallasjonen kom i gang begynte det med "Setup cannot copy Si3114r.sys, SiWinAcc.sys og SI3114r.inf. Jeg valgte, etter noen runder med "Retry's" å skippe filene og se hva som skjedde utover. Når jeg kom til rundt 70 % ble ikke msvbm60.dll, usvsvpia.dll, ole32.dll, browseui.dll, cryptui.dll og msjet40.dll kopiert skikkelig. Desse fikk jeg innstallert ved retry, men like etter dukket en blå skjerm opp og fortalte meg at Windows hadde blitt avsluttet fordi noe kunne volde skade. ntfs.sys - Adress F8138883 base at F1813700, Datestamp 3d6de5c1 Nå lurer jeg, hva fanden gjør jeg nå?
brillan Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 (endret) Prøv og last ned nyere Sata disk driver. Eventuelt se etter riper på xp plata. EDIT: ntfs.sys - Adress F8138883 base at F1813700, Datestamp 3d6de5c1 Den feilmeldiga fikk jeg når jeg overklokka rammen formye. Alt på hardisken ble corrupt og jeg måtte formatere. Endret 15. februar 2004 av eXploid
TaZ Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Ser ut som minne problemer..masse av dem med A64 kort.. Prøv www.memtest86.com en runde og se om at er som det skal.. TaZ
Dr.Gonzo Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 tror det er trøbbel med driveren til sata'en eller en slitt xp-kopi kansje....
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 tror det er trøbbel med driveren til sata'en eller en slitt xp-kopi kansje.... Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være trøbbel med S-ATA driveren, men at XP CD'n kan være litt slitt stemmer nok ganske bra. Jeg tror jeg kommer til å teste minnet nå Hvordan får jeg memtest86 på floppy?
SunMaster Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Svi ISO image på CD istedet ? http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 (endret) Floppy hadde vært å foretrekke Men om det ikke går får jeg vel svi av en cd... Det var det brent, så prøver jeg memtest. Edit: Hva gjør man når memtest restarter pc'n? Jo, man setter i WinXP CD'n og rett S-ATA Driver diskett! Hva gjør man så? Legger merke til at hele shiten stopper opp på "Loading files (ACPI Embedded Controller Driver)" Begynner å bli litt frustrert og lei nå Endret 15. februar 2004 av -NeoRag-
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Nå har jeg prøvd å sette minnet til 333 Mhz. Da fikk jeg ikke innstallert VIA Drivern'e [1.00d1], men resten av XP innstallasjonen kom i havn. Når jeg restartet pc'n fikk jeg endelig se Windows XP Professional med den heftige blå streken under. Men 2 sekunder etter at jeg fikk øye på den fikk jeg opp en artig BSoD Det er 512 TwinMOS PC3200 m/Winbond som er i kassa, er det denne som bøger seg? Har ikke fått kjøre memtest, for den ville ikke annet enn å restarte maskina. Jeg har nok uansett tenkt å ringe til Komplett og høre hva dem har å si om saken.
TaZ Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 http://web.epox.com/html/support-article.a...0i0O32N1oY0y33E TwinMOS står ikke på lista over anbefalt ram,så det kan være det som gjør det.. ellers mye matnyttig i denne http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816 TaZ
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Da blir det vel til at jeg ringer Komplett.no ut på mandagsdagen og hører med dem om retur.
Supervisor Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Hadde akkurat samme problem i dag, bare med et annet HK. Måtte instalere XP 4-5 ganger, men etter hvert gikk alt bra. Jeg fortsatt vet ikke hva som var galt, men tipper på S-ATA driver. Du hadde problemer med VIA drivere og jeg med nForce. Og jeg også testet minne med Memtest86 (installeret på diskett)
Sneglen Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Og jeg også testet minne med Memtest86 (installeret på diskett) Hvordan fikk du det på diskett? Hva fant det, hvilket hovedkort og hvilket minne bruker du?
Supervisor Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Hvordan fikk du det på diskett? Hva fant det, hvilket hovedkort og hvilket minne bruker du? http://www.memtest86.com/memt30.zip Fant ingen feil med RAM, selvfølgelig, fordi alt funket bra til i går. (Nå er alt bra igjen) Se mine specs for minne og HK (alt står der)
Sneglen Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Skrevet 16. februar 2004 Ringte og snakket med Komplett i dag og fikk beskjed om å kjøre GoldMemory [GoldMem]. Dette snurrer og går nå, har kjørt 76% og har bare fått feil Tenkte jeg skulle kjøre Memtest 86 etterpå [fått det inn på diskett nå ] Dette er vel grunnlag for å bytte vil jeg tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå