Gå til innhold

Problem med nyinstallert FreeBSD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat installert FreeBSD i et dualboot oppsett, men det vil ikke starte opp.

 

Jeg har en USB hub som det har vært en del problemer med i windows, så det kan være den som forårsaker problemet. Jeg kan start opp i safe mode. Da fungerer USB musa, men ikke -tastaturet, begge står kobla på USB huben. Et PS/2 tastatur funker bra. Ingen av tastaturene virker i X.

 

Meldinger på skjermen før den henger (ved normal boot):

 

Timecounter "TSC" frequency 208803800Hz quality 800
Timecounters tick every 10.000 msec

 

Systemet ligger på en Western 20gb disk, 10gb partisjon, på en Highpoint HTP302 PCI IDE kontroller. Minne 1gb, Skjermkort Radeon 9700 pro, Hovedkort Asus a7n8x deluxe. Andre harddisker sitter på s-ata kontrolleren. FreeBSD er installert fra FTP. Nettverkskort: 3com kortet som er innebygd i hk.

 

Takk for all hjelp:)

 

Hilsen,

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sometimes for various reasons, the acpi.ko module must be unloaded. This can only be done at boot time by the loader(8). You can type at loader(8) prompt the command unset acpi_load each time you boot the system, or to stop the autoloading of the acpi(4) driver add the following line to the /boot/loader.conf file:

 

exec="unset acpi_load"

Lenke til kommentar
Sometimes for various reasons, the acpi.ko module must be unloaded. This can only be done at boot time by the loader(8). You can type at loader(8) prompt the command unset acpi_load each time you boot the system, or to stop the autoloading of the acpi(4) driver add the following line to the /boot/loader.conf file:

 

exec="unset acpi_load"

Takk for tipset. Nå booter den helt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...