Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med printserver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppsett: Inspiron med XP Home og innebygget trådløst, D-Link 624+, Dell A940 all-in-one printer og SMC trådløs printserver

Når jeg bruker funksjonen "Add printer" og velger nettverksprinter finner jeg skriveren og får lagt den til, men den funker likevel ikke. Får beskjed at den ikke kan lage utskriftsjobb når jeg prøver å printe testside.

Hvis jeg legger til printeren vanlig og kjører "Peer-to-peer" oppsett (iflg SMC) og skriver til port Ip 192.168.0.100 (adressen til printserveren) klarer jeg å skrive ut bare ett oppdrag. Etter det står oppdraget fremdeles i køen med status "printing - deleting" og nye oppdrag legger seg bak. Jeg får ikke slettet det manuelt fra køen, men hvis jeg restarter maskinen blir statusen "paused" og jeg kan slette oppdraget. Så kommer samme problem igjen for neste oppdrag.

På meg virker det som om kommunikasjonen med printeren ikke er toveis, jeg får ikke beskjed om status på blekk og kan heller ikke komme i kontakt med scannerdelen.

Alle drivere er installert på nytt, og de ulike komponentene er restartet en rekke ganger. Manualer (også den store) er gransket uten resultat og troubleshoot-funksjonen gav intet.

Noen som har noen ideer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På enkelte gamle kabler til printere så kan det faktiskt hende at kabelen ikke "støtter" 2-veis kommunikasjon med printeren, prøv med en helt ny kabel. Det har vært problemet mitt på jobben i allefall.

Skrevet

Tviler på at det er kabelen. Mellom printeren og serveren er det USB og ellers trådløst. Alt er nytt.

Skrevet
Tviler på at det er kabelen. Mellom printeren og serveren er det USB og ellers trådløst. Alt er nytt.

Se ikke bort fra at slike multifunksjonsskrivere kanske bruker standarder for kommunikasjon som ikke fungerer godt over nettverksprinting hvor man bruker en slike enkle printserver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...