Gå til innhold

Win 2000 kildekode lekket


kim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neowin Message

The server is too busy at the moment. Please try again later.

Om det er samt så skjønner jeg at pågangen er enorm. Dette har enormt mye å si. Jeg tipper verdien av M$ synker med noen millarder dollar bare på grunn av dette.

 

På tide at verden får se hva som skjuler seg av konkurransehemmende saker inni der. Kanskje det kan bety rettssaker i 10-milliarder-dollar-klassen, og dermed bli verdens desidert største rettssak noensinne.

 

Klart dette har enorm betydning. Om det er sant så er det årets desidert største IT-nyhet så langt. (mye større enn prescott osv)

 

Gleder meg til å lese nyheter i mårra.

Lenke til kommentar

Ikke enda iallefall. Men er dette virkelig kildekoden betyr det at både Windows2k og XP kommer til å oppleve en ENORM flom av virus og scripts snart ja. Nå vil folk da finne resten av hullene i Windows :)

 

Men det er en liten nisse i magen min som sier at dette bare er BS da. Vil iallefall lese nfo'en og litt slikt før jeg tror på det.

Lenke til kommentar

Her er teksten fra Neowin. Tar meg den friheten å poste dette her. Denne nyheten har almenn interesse og så lenge Neowin er utilgjengelig så vil jeg ikke tro at de har noen problemer med det:

 

Neowin has learned of shocking and potentially devastating news. It would appear that two packages are circulating on the internet, one being the source code to Windows 2000, and the other being the source code to Windows NT. At this time, it is hard to establish whether or not full code has leaked, and this will undoubtedly remain the situation until an attempt is made to compile them. Microsoft are currently unavailable for comment surrounding this leak so we have no official response from them at the time of writing.

 

  This leak is a shock not only to Neowin, but to the wider IT industry. The ramifications of this leak are far reaching and devastating. This reporter does not wish to be sensationalist, but the number of industries and critical systems that are based around these technologies that could be damaged by new exploits found in this source code is something that doesn't bare thinking about.

 

  We ask that for the wider benefit of the IT community that members and readers support Microsoft by forwarding anything they know about the leak to the Microsoft's Anti-Piracy department.

 

Please do not post any links/screenshots/hints or anything to do with the source code outbreak. Discussion is allowed but we will not condone people spreading this source code.

 

Regner med at hw.no har samme policy på det siste punktet.

 

Det negative med dette kan man jo tenke seg. Det kan bli mange exploits som blir funnet og lagd virus/cracks til.

 

Det positive er jo helt klart at det kan bli mulig å kompilere egne versjoner av Microsoft som ikke inneholder meningsløse features/funksjoner og dippedutter. For eksemel Win uten Media Player, IE og mye annet dritt.

Men tror det blir vanskelig å kompilere dette til eget bruk.

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

Det ligger en ED2k link i eMule på ca 220MB windows_2000_source.zip (samme navn som på den ene tekstlinken med filene)

 

Microsoft har gitt kildekoden til Universiteter under Microsoft Research, er vel noen av disse som har gjort det - kanskje i Norge på universitetet i Oslo for informasjonsteknologi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...