Gå til innhold

CATALYST™ Release Notes Version 4.2


Robin B

Anbefalte innlegg

Uff... er det ingen som vet hvor jeg kan få tak i standard VGA drivere?? sitter her uten driver til grafikkkortet nå.. får ikke installert noe! :no:

Væær så snill å hjelp meg..

under oppstart av pc'en kan du trykke F8 og få opp masse alternativer der man får tilgang til og boote i safe mode o.s.v

 

der har man et alternativ som heter boot in VGA mode eller noe sånt

 

det skulle vel funke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får denne meldingen når jeg skal installere drivern.. noen som vet hva jeg skal gjøre..?

Tja, hva med å gjøre det som feilmeldingen sier kanskje? Hver gang jeg har byttet driver på et ATi system på Windows så har jeg alltid måtte avinstallere, reboote og la Windows klage slik det gjorde til deg, reboote igjen slik at det blir satt opp som VGA adapter og så kan du installere driverne og reboote igjen. 3 reboots for å installere en driver - utrolig at "hele" verden bruker dette OSet spør du meg.

 

Forøvrig er ikke driversituasjonen for GNU/Linux noe bedre for ATi - de har helt latterlige drivere her også, full av bugs og f*en. Det ble for en tid siden sagt at de nå hadde gått over til samme unified utviklingsmodellen til nvidia, slik at de brukte mye av den samme koden for alle plattformer. Det er iallefall langt mellom utgivelsene for denne plattformen - og evnen/lysten til å fikse de feil som eksisterer ser ut til å være lik null.

 

Lovet meg høyt og lavt at jeg aldri skulle ha et ATi produkt for 3-4 år siden. Men da "alle" har lovpriset deres siste produkter, og det at de sa at nå kom de med en unified driverarkitektur, gjorde at jeg plukket opp et ATI 9200SE. Dummeste jeg har gjort på lenge iallefall... Eneste trøsten er at det kosta 500 kr.

Lenke til kommentar

Fikk samme beskjed for en stund siden jeg også men det funket når jeg la inn Driver Cleaner 2.7

 

Rart det ikke funker hvis du har brukt Driver Cleaner :dontgetit:

 

Det jeg gjør for hver gang jeg legger inn en ny driver er følgende:

 

Gå på Kontrollpanel - Add/Remove programs, deretter ATI controll panel så trykker du remove. Så bruker du Driver Cleaner fjerner alt så sletter du mappen som heter ATI. Legg denne i papirkurven trykk Tøm papirkurven.

 

Neste steg er reboot. Etter Windows starter på nytt legger du inn de nye driverne.

Hvis ikke dette går da vet jeg ikke.

Rapporter tilbake hvis denne metoden funker.

Lenke til kommentar
Får denne meldingen når jeg skal installere drivern.. noen som vet hva jeg skal gjøre..?

Tja, hva med å gjøre det som feilmeldingen sier kanskje? Hver gang jeg har byttet driver på et ATi system på Windows så har jeg alltid måtte avinstallere, reboote og la Windows klage slik det gjorde til deg, reboote igjen slik at det blir satt opp som VGA adapter og så kan du installere driverne og reboote igjen. 3 reboots for å installere en driver - utrolig at "hele" verden bruker dette OSet spør du meg.

 

Forøvrig er ikke driversituasjonen for GNU/Linux noe bedre for ATi - de har helt latterlige drivere her også, full av bugs og f*en. Det ble for en tid siden sagt at de nå hadde gått over til samme unified utviklingsmodellen til nvidia, slik at de brukte mye av den samme koden for alle plattformer. Det er iallefall langt mellom utgivelsene for denne plattformen - og evnen/lysten til å fikse de feil som eksisterer ser ut til å være lik null.

 

Lovet meg høyt og lavt at jeg aldri skulle ha et ATi produkt for 3-4 år siden. Men da "alle" har lovpriset deres siste produkter, og det at de sa at nå kom de med en unified driverarkitektur, gjorde at jeg plukket opp et ATI 9200SE. Dummeste jeg har gjort på lenge iallefall... Eneste trøsten er at det kosta 500 kr.

;) ja, men så valgte du ikke det mest imponerende radeonkortet heller da

Lenke til kommentar
Uff... er det ingen som vet hvor jeg kan få tak i standard VGA drivere?? sitter her uten driver til grafikkkortet nå.. får ikke installert noe! :no:

Væær så snill å hjelp meg..

standar vga drivere er vell de driverene som du forsøker å innstallere nå,,,,,,,,, prøv å sett inn et annet kort og innstaller det, så prøver du på nytt

Lenke til kommentar
testet 3dmark 2003... synes jeg fikk litt lite score..

 

er scoren 5800 normalt med dette systemet ?

 

AMD athlon XP 2500 barton @ 2.46 ghz

Hercules radeon 9800 pro

512 DDR PC 2700

ABIT NF7-S v2.0

Presis det samme jeg fikk med et FIC 9800 Pro og AMD 2800+ Barton uoverklokket.

 

Så det høres greit ut.

Lenke til kommentar
testet 3dmark 2003... synes jeg fikk litt lite score..

 

er scoren 5800 normalt med dette systemet ?

 

AMD athlon XP 2500 barton @ 2.46 ghz

Hercules radeon 9800 pro

512 DDR PC 2700

ABIT NF7-S v2.0

Presis det samme jeg fikk med et FIC 9800 Pro og AMD 2800+ Barton uoverklokket.

 

Så det høres greit ut.

ok takler for svar :D

 

noen som vet hva jeg kan klokke eller oppgradere for å få minst 6000 ?

Lenke til kommentar
Framerates in Unreal Tournament 2003 is up by 15%

A performance gain of between 5 and 10% is noticed in Aquamark3

A performance gain of between 2-3% is noticed in ShaderMark scores

Framerates in Halo is up between 3-4%

A performance improvement of 2% is noticed in Tomb Raider

 

http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_42_Release_Notes.html

 

Noe å glede seg til.

Enten har jeg hundrevis av fps fra før eller så spiller jeg ikke spillet :roll:

Jeg vil ha fix til CS 1.6 :yes:

Lenke til kommentar
testet 3dmark 2003... synes jeg fikk litt lite score..

 

er scoren 5800 normalt med dette systemet ?

 

AMD athlon XP 2500 barton @ 2.46 ghz

Hercules radeon 9800 pro

512 DDR PC 2700

ABIT NF7-S v2.0

Presis det samme jeg fikk med et FIC 9800 Pro og AMD 2800+ Barton uoverklokket.

 

Så det høres greit ut.

ok takler for svar :D

 

noen som vet hva jeg kan klokke eller oppgradere for å få minst 6000 ?

Overklokk skjermkortet :yes: da får du helt sikkert over 6000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...