Gå til innhold

Vifteløs VIA Eden på 1 GHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også at celly er et bedre alternativ til det formålet, men på ITX-platformen er også hovedkortet veldig lite = generelt fysisk lite system :)

Skrevet

Snart blir det en Freevo box hjemme, skal bli så herrlig med et slikt nett lite system. Kombinert med Lirc blir det enda herrligere, styrer herrligheten med en fjernkontroll bare :yes:

Blir vel etter jeg har betalt den hersens veiavgiften på 3000 kroner :thumbdown:

Skrevet

Hva mener dere med "effekttap på 7 watt"? Mye greiere å skrive hvor mye watt hele cpu'en faktisk bruker, da alt går over til varme uansett.

Disse cpu'ene kunne vært perfekt til å lage en komplett lydløs HTPC. Ingen vifter på skjermkort, cpu eller psu. Minnebrikke i stedet for harddisk.. Eneste "problemet" er at klokkefrekvensen på disse cpu'ene er alt for dårlig til å kunne dekomprimere HDTV materiale, slik at de med all sannsynlighet ikke ville passet inn i en HTPC..

Skrevet
Har tenkt litt nå og vurderer å bygge meg en liten printserver med win98lite osv. Får se hva det blir til :)

Server med Windows 98! :wow:

Høres ikke bra ut...

Uansett, denne VIA prosessoren må da være genial i en multimedia maskin eller som router.

Skrevet (endret)
Hva mener dere med "effekttap på 7 watt"? Mye greiere å skrive hvor mye watt hele cpu'en faktisk bruker, da alt går over til varme uansett.

Jeg skulle gjerne ha sett benchmarks på den sammenlignet med Pentium-M (LV) på 1,0GHz (9W) og med Athlon64-M 800MHz (13W). Tipper Eden ville blitt grisebanket av begge.

Ja selv en underklokket Athlon XP2500+ til 1,0GHz@1,1v (Ca 16W) regner jeg med knuser Epia'en rimelig lett.

Edit: Ser Roadrunner7 kom meg så vidt i forrkjøpet med Pentium-M ide'en.

Endret av Simen1
Skrevet

sikkert fin den men yter den noe serlig ? mente den fikk slakt av en test en gang...

jeg hadde kjøpt en celly eller duron prøv og gjøre de så stille som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...