Gå til innhold

Hvor kaldt kan en PC ha det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kondens kan vel oppstå siden kabinett temperaturen kommer til å bli vesentlig høyere en temperaturen i garasjen på vinterstid. Så i det tilfelle kan duggen legge seg på kabinettet.

 

Et annet problem er harddisker, tror ikke de vil leve særlig lenge i -20 grader akkurat.

Endret av Mr-Smith
Lenke til kommentar

Min erfaring:

 

Har et stort skap (60x150x220 cm) som jeg for øyeblikket har tre maskiner i som kjører 24/7.

 

Inne i skapet så er det en 10x10cm lufteventil som henter kald vinterluft fra utsiden av huset.

 

Har kjørt denne løsningen en stund, og ikke opplevd noen tendenser til kondens, selv om ute-temperaturen har vært ned mot -20 grader og innetemperatur i rommet som skapet står i er ca +22 grader.

 

Ved -15 til -20 grader ute så ligger temp på ca +10 grader inne i skapet, men etter noen timers bruk av maskinene så stiger temp til ca +15.

 

For å holde lavere temp inne i skapet enn i rommet jeg sitter i så må det være minusgrader ute, så maskinene varmer godt :-)

 

Jeg vil tro at det ikke vil oppstå kondens så lenge du unngår minusgrader inne i skapet, og det justerer du med hvor mye luftgjennomstrømning skapet får. Det kan også være lurt å isolere skapsidene, da det kan oppstå kondens på utsiden av skapet hvis skapsidene har for stort varmetap.

 

Selv så arbeider jeg med et større vannkjølings-system for å unngå +50 grader inne i skapet når sommeren kommer!

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...