Gå til innhold

Nytt Sjermkort...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stakkars gutt....

Han spør pent om hvilket kortet han bør kjøpe, også kommer det en fyr og snakker masse rart om et grei merke, og derreter hoppet flere og flere inn for å skape mer krangel...

TOPIC: de to kortene du spurte om er bare tull!

ta en titt på denne du, den knuser begge de kortene, selv om den bare støtter DX8.1....

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=6&s=pl

9600 xt er raskere en TI 4200! Ikke si noe annent da jeg har kjørt plenti tester mot en cammis av meg. Går for PC 9600 xt det er et bra kort!

Skrevet (endret)
Fy fader for en idiotisk ting å si at PowerColor er dårlig. For det første så er grunnen til at "mange" her på forumet klager nettopp på dette kortet er fordi flere har det. PowerColor er etter min erfaring et meget bra kort og hvis valget sto mellom Hercules, Sapphire eller PowerColor ville jeg valgt PowerColor nettopp fordi jeg har bare positive ting å si om dette kortet. Eneste kortet jeg ville vurdert å bytte mot PowerColor er et Asus basert kort p.g.a kjølingen.

Go PowerColor  :thumbs:

Vel, det er fort slik at når man hører om mange feil med et kort, så tror man automatisk at alt det andre de lager er like dårlig...

Jeg skal være den første til å innrømme at Powercolors rykte har fått seg en knekk hos meg etter vifteproblemene på R9800 kortene deres. Men jeg ser ingen grunn til at de ikke kan gjennoppbygge det ryktet ved å fortsette priskrigen mot konkurrentene sine.

Edit: bare for å være litt ontopic også. Så til en pris på rundt 1500kr, så vil jeg absolutt anbefale en ATi basert løsning

Endret av apollox
Skrevet
Stakkars gutt....

Han spør pent om hvilket kortet han bør kjøpe, også kommer det en fyr og snakker masse rart om et grei merke, og derreter hoppet flere og flere inn for å skape mer krangel...

TOPIC: de to kortene du spurte om er bare tull!

ta en titt på denne du, den knuser begge de kortene, selv om den bare støtter DX8.1....

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=6&s=pl

9600 xt er raskere en TI 4200! Ikke si noe annent da jeg har kjørt plenti tester mot en cammis av meg. Går for PC 9600 xt det er et bra kort!

åja, trodde 9600xt koster mer enn 1600 kr jeg, men sapphire lite retail hos komplett koster bare 1350, så gå for den du :D

Skrevet (endret)
Jeg hadde i hvertfall ikke hatt noe problem med å kjøpe Power Color nå. Greit at de har hatt problemer, men jeg har i hvertfall fått inntrykket av at de er løst.

Javel, jeg har hørt så mye rart om powercolor, at jeg har ihvertfall mistet troen på powercolor en stung ihvertfall. det er helt uaktuelt med powerclor hoss meg, alle kan bli bedre og det kommer sikkert power color til og bli også men akkurat nå er de utelukket for meg ihvertfall, og folkens hør nå etter: MAN FÅR DET MAN BETALER FOR! Kjøp noe annet! betal litt ekstra så har får man et bra kort, ferdig med det! :dontgetit:

Endret av AMD_XP3000+
Skrevet

For de som ikke vet det er Powercoler en stor og nær ATi partner og Powercolor kort er produsert på samme samlebånd som maaange OEM ATi kort, ikke noe å være redd for.

Hva vifte-problemene med Powercoler i høst angår (var utesatt for det selv også) så ser det ut til å høre historien til. Når det er nevnt så er det en idiot-patent på alle ATi 9800-referanse baserte kort, der motoren til vifta er plassert "midt" på VPU'en (der varmeutviklingen er størst), dette bidrar til at det varmeste punktet ikke blir nedkjølt og det ser (for endel modeller) ut til å ha *kokt* vifta.

Skulle jeg hatt et ATi skjermkort idag hadde det blitt et Radeon 9600XT (eller 9800SE+softmod) og så jeg ikke etter noen "spesielt" ala AIW eller Hercules kjøling så ville jeg tatt det som var billigst.

Dyre kort ville jeg holdt meg unna, PCI Express kommer til å gjøre dem nær sagt verdiløse ganske raskt.

Skrevet (endret)
****** for en IDIOT han xp3000 må være ;)  :D   :thumbs:

tenker det er du som er Idiot her jeg.

Tilbake til topic:

Vel Vel jeg beklager at det er gått ut med og si power color er dårlig gang på gang. og min menig er fortsatt den,. men får holde det for meg selv, så jeg ikke lager dårlig stemmning her. det enneste jeg ville var og anbefale at andre folk skulle kjøpe noe som har fått bra kritikk og ikke har masse rykter, slik at de blir fornøyd med skjermkortet sitt, og ikke får et med feil på.

Endret av AMD_XP3000+
Skrevet
****** for en IDIOT han xp3000 må være ;):D:thumbs:

helt usaklig!

topic: eller som Dollar sier: kjøp det billigste ;) da er vel powercolor billigst eller hva?

Skrevet (endret)

Kom med saklige innlegg, vil ikke se noe mer usaklig! Da kommer onkel Gef å spanker dere! :devil:

Endret av Gef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...