Gå til innhold

Nye detaljer omkring NV40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*har ikke fått lest alle innleggene* men:

 

Skal nvidia ha ENDA et kort? Begynner vel å bli litt mange å holde styr på?

Fx5200

FX5200U

FX5600

FX5600U

FX5600XT

FX5700

FX5700U

FX5800

FX5800U

FX5900XT

FX5900

FX5900U

FX5950U

 

ellernoe i den duren...? Og så skal de ha 5500? jaja..

 

Når det gjelder det med ytelse og specs, så kan vi vel(med hjelp fra tidligere erfaring?) bare drite i denne artikkelen og heller vente og se hva som faktisk blir specs(no offence HW.no)

 

Det at det skal være raskere i HL2 skulle bare mangle? *ler* Og Doom3 skal jo 'låses' på 60FPS? men jeg skjønner jo at man kanskje trenger mer kraft enn nå til å kjøre alt på max + evt. AA+AF.

 

Jeg lurer på hvordan dette går!*dritspent* Skal ATi Rykke enda mer ifra? Og skal nVidia gå dukken sånn som 3Dfx? Eller vil nVidia ta tilbake trornen? eller vil det bli piiisomt likt?

 

Stay tuned! lol

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at HL2 vil gå 7 ganger raskere, men selv om økningen er bare halvparten så mye som de sier, så er jo det en ekstrem økning! I HL2 kan det jo skyldes på dårlig shader-kode, men når de sier at Doom3 skal gå 4x så fort, (og vi anntar det blir nermere halvparten) så er det jo fremdeles helt sykt, med take på at Nvidia faktisk hadde tronen på Doom3 ytelse. Dette må jo skyve moore's lov helt av banen i såfall...

 

Kan det stemme at den nye generasjonen med kort faktisk kan nå slike høyder?

-Stigma

Lenke til kommentar
Tror fortsatt at RV420 vil knuse NV40 når det gjelder Ytelse og grafikk :D

haha! du trur at ati vil knuse nv40 når de gjelder ytelse og grafikk... du får de til å hørres ut som om et 3d-kort kan brukast til mange andre ting... ka nvidia skal vere best på då? look? størst vifte? og ikkje nevn pris, for det skjer jo bare aldri..

Lenke til kommentar

7 ganger raskere?! Det er ikke i nærheten av realistisk engang! :thumbdown:

Hvis den nye skurtreskeren (ref. støyen på GFFX) er syv ganger raskere enn dagens toppmodell så skal jeg personlig ete coveret på alle eksemplarene av HL2 som blir solgt i Norge i år!

 

Eneste muligheten for at dette "fantastiske" kortet skal kunne yte så bra måtte være hvis nVidia fortsetter med sin "driveroptimering" som består av å slå av diverse effekter og halvere polygoner med de få unntakene der en tar en screenshot! :angry:

 

Det å la seg lure av den latterlige propagandaen der er like dumt som å kile seg i endetarmen med en brennesle! :scared:

Endret av Valnir
Lenke til kommentar
Men kan de komme unna å si noe slikt om den i reelle situasjoner bare er 20-30% raskere? ... Det er vel spørsmålet.

 

-Stigma

Selvfølgelig kan de komme unna med det... spillet går jo tross alt 7 ganger raskere... på 2000*1xxx

2048x1536 (eller mer) med 6xFSAA og 16xFF mener du vel?

 

Og da øker vel hastigheten fra 1 FPS til 7 FPS eller noe sånt? :laugh:

Lenke til kommentar

Har ingen som helst anelse, men det kommer vel på rundt samme pris som disse kortene alltid havner på når de lanseres, dvs. 3500-4000 mens teknologien er fersk.

 

Detter er bare ren gjettning basert på tidligere prissettinger i lignende situasjoner. Jeg påstår ikke på noen måte at jeg gjenner til noe faktisk data på hva det vil koste.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvordan hadde dette vært som cpu? Minnehastighet på 1200-1600 mhz :scared: og det burde vel være en cpu som kan takle så mye minne informasjon, når en gpu klarer det.... Det ville jo være litt bedre enn 400 mhz minne... brukt slike minnemoduler, da kunne du ha klokket litt :roll:

 

Jeg bare fantaserer.. har vel egentlig ikke så mye peiling... ;)

Lenke til kommentar

El-Hadji: For å få sånne hastigheter må man ofre timings.. Dette gjør ikke noe for GPU'er men for CPU'er vil det senke ytelsen mer enn den økte båndbredden gjør..

 

PS. Nå tipper jeg vi får PC6400-minne om ikke lenge.. Dvs. med DDRII, som har 4x datarate i forhold til intern hastighet. Den interne hastigheten kommer sikkert lett opp i 200MHz slik som PC3200 DDR-ram har.. Problemet er bare at timinger sansynligvis blir dårligere på DDRII, i hvertfall i starten. Så da lønner det nok seg både pris og ytelsemessig å gå for DDR-minne med gode timinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...